Permalänk
Medlem

Många bilder, schysst ritning, Lo
Riktigt nice bygge, hoppas det går som planerat!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Det börjar lika något nu!

Permalänk
Medlem

Riktigt NICE!!
Dock tycker jag inte om skruvarna som nu sitter på hela utsidan av chassit.(kommer kanske inte vara så senare)
Annars är det bland de häftigaste jag sett!

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk

Koolt! 10p från mig till dig.

Permalänk
Medlem

Tackar!
Delarna börjar falla på plats nu och det blir nog lite bilder ikväll när allt är klart

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! kul med något annorlunda chassi ibland Jag e lite nyfiken på hur du frostade plexit, körde du med våtslip?

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt. Önskar att jag också kunde/vågade satsa på ett sådant bygge

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

1200 våtslip så blire sådär, ganska häftig yta faktiskt, var en ren chansning.

Det har varit extremt svårt att få allt att passa och att få det att sitta ordentligt, jag kan säga att det var väldigt ovärt att inte använda ett redan färdigt moderkorts fäste med baksida.

Permalänk
Medlem

ser ut som en utomjordisk postlåda. Men de va coolt iaf med något annorlunda

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Avstängd

jag har nämnt detta förut men jag avskyr ditt val av skruvar hade du plockat bort dom och princip gjort chassit slätt då hade du fått fullpott men nu ger jag inte mycket för detta

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

ser skitbra ut men dock så skulle jag nog ha använt en matt svart färg dock, kanske man skulle kunna dra ett till lager vem vet, får bli en 8a för det, annars skitsnyggt och jämförelsevis enkelt bygge.

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt bygge

Blir en nia från mig, men då kände jag mig nästan lite taskig.
Detta för att inte jag heller är så förtjust i alla synliga skruvhuvuden, och för att jag är lite tveksam till ventilationslösningen. (den funkar säkert OK - "positive pressure" funkar ju fint i Silverstone FT02 tex - men kunde kanske varit mer genomtänkt)
DVD-lösningen är grym: hela konceptet att skivan liksom bara tittar fram där på sidan känns helt rätt!
... Men jag hade nog försökt hitta en annan lucka: Det är nått med formen jag inte gillar. Kanske även det hade varit snyggare att gjort en lucka som roterade undan, så du inte hade behövt spår i chassit för den?

Fint handarbete och ett annorlunda koncept. Lådan förtjänar lite spridning till andra moddsidor!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

=)

Snyggt. Fin katt:)

Visa signatur

98-365: MTA: Windows Server Administration Fundamentals
98-366: MTA: Networking Fundamentals
98-367: MTA: Security Fundamentals

Permalänk

fy fan va häftigt det gillar jag verkligen! Riktigt bra jobbat gillar det mkt RIKTIGT BRA GJORT DÄR MED DVD,n !

10 POÄNG LÄTT!

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt bra! kikade in på denna ett tag sedan och då blev jag imponerad. Det där är precis så mycket utrymme man behöver. behöver man lagrin köper man ett rack

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace