Permalänk
Medlem

Inköp av gaming laptop!

Hejsan ärade Sweclockers,

Jag behöver hjälp att investera i en bärbar dator. Jag har kommit fram till att det är ett helvette att släpa datorn fram och tillbaka mellan lan event. Så jag behöver nu hjälp att hitta någonting som passar mig då jag aldrig haft en bärbar tidigare och har otroligt dålig koll på vad som är aktuellt.

Det jag söker efter är då en ganska kraftfull bärbar dator som kommer att användas till spel, film och surf. Det jag värderar högt är att den ska klara av dom spelen jag kör (Framförallt Team Fortress 2 - hlsource motor, vad jag förstått så är processorn den viktigaste biten i TF2.), jag vill verkligen inte att det ska lagga, men jag ska kunna köra spelet utan att använda mig av fps-konfig och det ska se relativt snyggt ut. Jag vill ha en stor skärm, 15/17"?

Jag har kollat på dells 15x samt 17x, är det mer än jag behöver, är dom prisvärda eller dyra? Finns det billigare alternativ från andra tillverkare?

Min budget är ungefär 10 tusen kronor, spenderar dock helst så lite som möjligt Men det viktigaste är att det uppfyller mina krav, därav har jag själv angett 15x samt 17x som alternativ.. så stirra er inte blinda på priset utan det viktiga är att det fungerar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kollade själv runt lite nyss och det verkar finnas rätt bra laptops för under 10 kronor? Någon som har något bra alternativ?

EDIT: Vill helst ha en med snabbare hårddisk än 5400 RPM, 4gig ram.

Permalänk
Medlem

http://img267.imageshack.us/img267/4710/dellp.png

Där är 3st alternativ.

Jag ska som sagt använda datorn till spelande. Blir 13 eller 15" för litet? Ska man slå på stort och gå på 17"? har aldrig spelat på en bärbar så vore bra med förslag. 10% rabatt på samtliga av dessa datorer.

Har även hittat ett annat alternativ här:

https://www.inet.se/datorer/baerbara/msi-gt628-windows-7-home...

Vad tror ni?

EDIT: Hur står sig tillverkarna service mässigt? har hört mycket bra om dell. msi?

Permalänk

Köp en asus , deras gaming laptops är grymma.

Du kan få en riktigt nice för 12-13

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa1122
Köp en asus , deras gaming laptops är grymma.

Du kan få en riktigt nice för 12-13

Kan du ge en länk till någon hyfsad återförsäljare som säljer asus?

Permalänk
Medlem

Är också precis som trådskaparen väldigt trött på att dra med min stationära så jag söker också en gaming laptop där det enda jag söker är efter prestanda då jag ska ha skärm,tangentbord och mus externt Så kom med fler förslag till oss

Permalänk
Permalänk
Medlem

tompa nej tack

Permalänk

Okej , varför inte`?

Permalänk
Medlem

Du länkade till en random webbutik. Vi vill ha förslag på gaminglaptops

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voff89
Kan du ge en länk till någon hyfsad återförsäljare som säljer asus?

H.Bengtsson du får ta och läsa vad TS skriver innan du uttalar dig!
Han bad om en återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Här har jag hittat ett par alternativ:

HP Pavilion dv6-2090:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=498535

Dell Alienware m15x:
http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/B%C3%A4rbara/ali...

MSI GT628-482NE:
https://www.inet.se/datorer/baerbara/msi-gt628-windows-7-home...

För övrigt inte hittat någon asus som såg trevlig ut, vad tror ni om dom alternativen jag länkade? eller har ni nått bättre?

Permalänk
Medlem

Lutar nått mot en notebook från Guru.

Guru ICE med följande konfig:

Processor:
Core2Duo P8800 2x2,66 GHz 3 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt

Memory:
4096 MB DDR3 1333 MHz

Screen:
15,6 inch HD LED TFT 1366x768 Pix Glare Type

Webcam:
2.0 MegaPixel

Graphics Card:
ATI Mobility Radeon HD 4650 with 512 MB GDDR3 RAM

Optical Drive:
8x Multi DVD Burner

Wireless LAN:
450 MBit 5300 Intel

Bluetooth:
Bluetooth 2.0 EDR

Hard Drive:
320 GB Seagate Momentus 7200 rpm

Additional Battery:
second batterie for Guru ICE

Keyboard:
Schweden / SWE

Operating System:
without

Warranty:
24 Month Premium Warranty PickUp & Return

Summa: 899€ + 25€ Frakt. ~ 9.700 Kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa1122
H.Bengtsson du får ta och läsa vad TS skriver innan du uttalar dig!
Han bad om en återförsäljare.

Ber så mycket om ursäkt. Missade denna punkt

Permalänk
Medlem

Voff89:

Var hittade du den Guru setupen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kan lätt tipsa om att skaffa den som tompa länkade, nämligen http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2587444;c:36159 Du får ganska mycket prestanda för pengarna, även om processorn känns lite klen så kan du lätt uppgradera den.

Spelen flyter på bättre än vad jag förväntade mig, så länge man har AA av eller kör minimalt. Crysis Warhead flyter på ganska bra med min 21" inkopplad med upplösning 1650x1080 i "Gamer" läget, men det krassar sig lite vid "Enthusiast" (eller så är det bara jag som är kräsen). Grafikkortet körs inte heller i sin egentliga hastighet utan Asus har klockat ner kortet pga temperaturen men det är lätt att klocka upp med hjälp av Nvidias "nTools" och temperaturen gick faktiskt inte så mycket högre än tidigare. Left 4 Dead 2, Resident Evil 5, Call Of Duty 4 (okej, inte så krävande) samt Borderlands funkar rätt så bra i dem högre inställningarna. Det enda jag kan klaga på är den låga upplösningen på skärmen, men då jag sitter med min 21" när jag är hemma så spelar det inte så stor roll - bara irriterande med skärmytan när man är van vid större.

Jag har bytt ut processorn T6600 mot en P8600 som körs i 2.4 @ 2.7 med hjälp av programmet "SetFSB". Jag ägde tidigare en G50V som går att uppgradera grafikkortet till 9800M GS, genom asusparts.eu då.

(Jag kanske ska skriva en recension om datorn då jag känner att jag har mer att tala om, får se helt enkelt)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Jag kan lätt tipsa om att skaffa den som tompa länkade, nämligen http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2587444;c:36159... Du får ganska mycket prestanda för pengarna, även om processorn känns lite klen så kan du lätt uppgradera den.

Spelen flyter på bättre än vad jag förväntade mig, så länge man har AA av eller kör minimalt. Crysis Warhead flyter på ganska bra med min 21" inkopplad med upplösning 1650x1080 i "Gamer" läget, men det krassar sig lite vid "Enthusiast" (eller så är det bara jag som är kräsen). Grafikkortet körs inte heller i sin egentliga hastighet utan Asus har klockat ner kortet pga temperaturen men det är lätt att klocka upp med hjälp av Nvidias "nTools" och temperaturen gick faktiskt inte så mycket högre än tidigare. Left 4 Dead 2, Resident Evil 5, Call Of Duty 4 (okej, inte så krävande) samt Borderlands funkar rätt så bra i dem högre inställningarna. Det enda jag kan klaga på är den låga upplösningen på skärmen, men då jag sitter med min 21" när jag är hemma så spelar det inte så stor roll - bara irriterande med skärmytan när man är van vid större.

Jag har bytt ut processorn T6600 mot en P8600 som körs i 2.4 @ 2.7 med hjälp av programmet "SetFSB". Jag ägde tidigare en G50V som går att uppgradera grafikkortet till 9800M GS, genom asusparts.eu då.

(Jag kanske ska skriva en recension om datorn då jag känner att jag har mer att tala om, får se helt enkelt)

Snälla skriv en recension! Skulle uppskattas