Ursprungligen inskrivet av 037180
Jag kan lätt tipsa om att skaffa den som tompa länkade, nämligen http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2587444;c:36159... Du får ganska mycket prestanda för pengarna, även om processorn känns lite klen så kan du lätt uppgradera den.
Spelen flyter på bättre än vad jag förväntade mig, så länge man har AA av eller kör minimalt. Crysis Warhead flyter på ganska bra med min 21" inkopplad med upplösning 1650x1080 i "Gamer" läget, men det krassar sig lite vid "Enthusiast" (eller så är det bara jag som är kräsen). Grafikkortet körs inte heller i sin egentliga hastighet utan Asus har klockat ner kortet pga temperaturen men det är lätt att klocka upp med hjälp av Nvidias "nTools" och temperaturen gick faktiskt inte så mycket högre än tidigare. Left 4 Dead 2, Resident Evil 5, Call Of Duty 4 (okej, inte så krävande) samt Borderlands funkar rätt så bra i dem högre inställningarna. Det enda jag kan klaga på är den låga upplösningen på skärmen, men då jag sitter med min 21" när jag är hemma så spelar det inte så stor roll - bara irriterande med skärmytan när man är van vid större.
Jag har bytt ut processorn T6600 mot en P8600 som körs i 2.4 @ 2.7 med hjälp av programmet "SetFSB". Jag ägde tidigare en G50V som går att uppgradera grafikkortet till 9800M GS, genom asusparts.eu då.
(Jag kanske ska skriva en recension om datorn då jag känner att jag har mer att tala om, får se helt enkelt)