Datorn stänger av sig vid spelande av MW2

Permalänk
Medlem

Datorn stänger av sig vid spelande av MW2

Hejsan har ett problem med datorn då den ibland stänger av sig när jag spelar mw2. i en sekund är man i spelet i nästa hör man datorn slockna och skärmen blir svart.

detta har hänt mig ett antal gånger i multi- och singelplayer.
ibland kommer det fram en liten dialogruta som nämner nånting om att "shutdown button has stopped working" eller nåt liknande. hinner aldrig med att läsa ordentligt iom att datorn stänger av sig snabbt.

detta problem har jag än så länge bara stött på i MW2. jag har spelat L4D2 utan problem efter detta så jag är osäker på om det relaterat till spelet eller till min hårdvara.

har googlat omkring lite men inte hittat något som hjälper mig.
är det någon som har koll på var felet kan ligga.
det finns inget hos IWs support iaf

//Cleesox

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig känns som ja provat de mesta nu utan resultat. bara moderkortet kvar att prova känns de som..
mycket träligt problem när man lagt ut 400 : - på ett spel man bara kan spela ett liten stund åt taget.

Permalänk
Medlem

Det rör sig med största sannolikhet om hårdvaruproblem. Kontrollera nätaggregat samt CPU- och GPU-temperaturer.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

mitt problem uppkommer inte speciellt ofta och med olika tidsintervall så det är troligen inte ett generiskt hårdvaru fel. för mig händer det oftare på banor med mycket partiklar som virvlar omkring i luften (snö, sand etc).
har iaf en aktiv support hos activision nu som hjälper mig att felsöka.

gällande temperaturer så håller sig datorn stabil med runt 40c på cpun och runt 60-70 på grafikkortet men då jag ibland har kunnat köra i 4-5 timmar utan att nånting händer för att nästa dag vara inne i en kvart innan det händer så känns det som om värmen inte är ett problem

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Det rör sig med största sannolikhet om hårdvaruproblem. Kontrollera nätaggregat samt CPU- och GPU-temperaturer.

Jag har i alla fall provat ett annat grafik kort och nätagg utan resultat. tempen i min dator är inte varm. cpu 35 grader och grafik kort 40 ingame. så för mig känns de bara som att de kunde vara cpu:n eller moderkortet som spökar..

Permalänk
Medlem

kollat ram-minnena. de ska tydligen kunna vara rätt jobbiga

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
kollat ram-minnena. de ska tydligen kunna vara rätt jobbiga

Jag håller på och kolla minna nu en gång till. tar ett par timmar bara..