Empire total war! Prova igen!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Immo
Har precis fått min nya dator med bla HD5850 som är inköpt till stor del för att spela Empire Total War. Är grymt laddad för att börja spela nu. Har du något bra tips på någon sida med bra moddar och patchar man ska köra innan man drar igång en kampanj?

Patchandet går via steam.

Mods så finns ju Darth Mod som är på 2gb och är helgrym och även Terra Incognita.

Dom är ej kompatibla med varandra men dom finns på twcenter under Empire total war / hosted modifications.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Patchandet går via steam.

Mods så finns ju Darth Mod som är på 2gb och är helgrym och även Terra Incognita.

Dom är ej kompatibla med varandra men dom finns på twcenter under Empire total war / hosted modifications.

Jaha det var så smidigt att det fixas med Steam, låter ju skönt:) Får nog bli Darth Mod som jag satsar på, för det finns väl ingen poäng med att börja spela utan en mod? Kan ju förvisso vara trevligt om AI inte är allt för smart i början men å andra sidan kan man väl välja svårighetsgrad.

Vill sluta jobba nu...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Immo
Jaha det var så smidigt att det fixas med Steam, låter ju skönt:) Får nog bli Darth Mod som jag satsar på, för det finns väl ingen poäng med att börja spela utan en mod? Kan ju förvisso vara trevligt om AI inte är allt för smart i början men å andra sidan kan man väl välja svårighetsgrad.

Vill sluta jobba nu...

Darth mod...ultimate något har en installer med en del olika val man kan ta bort/lägga till har jag för mig.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=300037

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

hur installerar man moddarna då?
jag har inga installationsfiler på min dator fast jag har installerat spelet??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Immo
Får nog bli Darth Mod som jag satsar på, för det finns väl ingen poäng med att börja spela utan en mod? Kan ju förvisso vara trevligt om AI inte är allt för smart i början men å andra sidan kan man väl välja svårighetsgrad.

Börja spela utan mod. Kör på hard/hard i svårighetsgrad om du är van strategispelare, annars kan du mjukstarta med en kortare kampanj på lägre nivå för att lära dig spelet.

Permalänk

"måste startas med darth mod launcher annars funkar det inte",men hur blir det då med steam?enda sättet jag kan få igång spelet är med steam ju,funkar det ändå?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
"måste startas med darth mod launcher annars funkar det inte",men hur blir det då med steam?enda sättet jag kan få igång spelet är med steam ju,funkar det ändå?

E:TW är väl ändå implementerat i steam? Läs på i tråden så får du nog ett svar.
Jag har iallafall 'moddat' mitt spel innan och har inte haft några problem.

Alla steam spel kan moddas och ha en egen launcher då alla spel är... vanliga spel bara att dom är i steam mappen dock finns vissa som man måste lägga till -nosteam

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tittar du lite längre bak i tråden så är det en del tips där. Håller själv på att testa runt. Darthmod är grym. Bättre ljud och större strider!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

På tal om mods finns det någon som löser detta roliga problemet? Man får uppror vilket man angriper med den lokala garnisonen i staden, rebellerna slås tillbaka två gånger men överlever, kan inte gå längre denna rundan så man klicka på "next turn". Va tror ni sker, jo rebellerna som borde vara oförmögna att röra sig efter två blodiga slag, kutar runt en och går väldigt långt för att sedan inta den lokala staden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattenfall
På tal om mods finns det någon som löser detta roliga problemet? Man får uppror vilket man angriper med den lokala garnisonen i staden, rebellerna slås tillbaka två gånger men överlever, kan inte gå längre denna rundan så man klicka på "next turn". Va tror ni sker, jo rebellerna som borde vara oförmögna att röra sig efter två blodiga slag, kutar runt en och går väldigt långt för att sedan inta den lokala staden!

Rebeller? Har aldrig märkt några sådana lol.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tänk lite innan du flyttar runt dina trupper och lämna alltid en liten garnisson i städer...
Du har 3 rundor på dig också att göra befolkningen glad i en stad, efter detta gör de uppror.

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Ibland så vägrar de acceptera mina inviter till lugn På tal om något annat finns det något trixs för att undvika att samtliga grannar deklarera krig? Spelar som Österrike och hittills (1704) så har Venedig,Hannover,Prussia,Polen & Ottmanerna deklarerat krig, det heter "Total War" men detta är löjligt speciellt som det enbart pågår ett annat krig i hela spelet, förutom de som finns i början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattenfall
På tal om mods finns det någon som löser detta roliga problemet? Man får uppror vilket man angriper med den lokala garnisonen i staden, rebellerna slås tillbaka två gånger men överlever, kan inte gå längre denna rundan så man klicka på "next turn". Va tror ni sker, jo rebellerna som borde vara oförmögna att röra sig efter två blodiga slag, kutar runt en och går väldigt långt för att sedan inta den lokala staden!

Det är en sak som jag klagade på för väldigt länge sen på deras officiella forum. Att trupper man slår på men delvis routar och flyr får dubbel move. De routar iväg full move, sen blir det deras runda och de kan gå full move igen för att ta sig väldigt långt bort (utom räckhåll för din styrka som just slog på dem). Gäller inte bara rebeller, utan alla fiender som är nära eller i ditt land. Detta händer väldigt ofta med auto-resolve, eftersom man då inte kan jaga och döda alla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det är en sak som jag klagade på för väldigt länge sen på deras officiella forum. Att trupper man slår på men delvis routar och flyr får dubbel move. De routar iväg full move, sen blir det deras runda och de kan gå full move igen för att ta sig väldigt långt bort (utom räckhåll för din styrka som just slog på dem). Gäller inte bara rebeller, utan alla fiender som är nära eller i ditt land. Detta händer väldigt ofta med auto-resolve, eftersom man då inte kan jaga och döda alla.

Speciellt roligt blir det de gånger när fienden har gått runt dig och står bakom dig vilket meför att du angriper fineden så retirera de inåt i ditt rike, så från att ha varit precis i utkanten kan de nu befinna sig precis vid din huvudstad....

Permalänk
Medlem

Det är egentligen en superbugg som borde varit fixad för länge sedan.

En fiende styrka som routar borde få halverad move både för routen och sin nästa turn (tar tid att samla styrkorna). Det innebär att de aldrig kan fly utom räckhåll för din trupp om de inte är betydligt snabbare.

Som det är nu får truppen magiskt dubbel movement.

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inget av vad det ni pratar om men jag håller med. Not.

Vad pratar ni om? Har inte direkt stött på några 'rebeller' som hoppar på en och sedan förlorar, kommer tillbaka och slår ner en.

har nog ALDRIG Stött på rebeller eller liknande från år 1700 till 1799..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Vilken svårighetsgrad spelar du på? Kör du utan mods? Kör man på hard eller very hard är det svårare att hålla nyligen intagna regioner glada, och det händer ofta att de gör revolt och skapar en stack med rebelltrupper.

Om du inte sett effekten med route+move så kanske någon mod ändrar det. Anfall vilken trupp som helst som du lätt slår och kör inte battle, utan kör en simulerad strid. Då kommer de antagligen att routa (fly) en massa enheter och flytta iväg. Sen när det är deras runda kan de flytta full move igen (med andra ord 2xMove på en turn).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Vilken svårighetsgrad spelar du på? Kör du utan mods? Kör man på hard eller very hard är det svårare att hålla nyligen intagna regioner glada, och det händer ofta att de gör revolt och skapar en stack med rebelltrupper.

Om du inte sett effekten med route+move så kanske någon mod ändrar det. Anfall vilken trupp som helst som du lätt slår och kör inte battle, utan kör en simulerad strid. Då kommer de antagligen att routa (fly) en massa enheter och flytta iväg. Sen när det är deras runda kan de flytta full move igen (med andra ord 2xMove på en turn).

Har ALDRIG sett 'rebell trupper' på kartan. Vet om att städer brukar göra uppror men nåt mer än det har jag inte märkt av, har man 2-3 enheter i stan så går det ju ner.

Och ni låter som att ni 'jagar' dom på kartan lol.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Rebeller är alla trupper som gör uppror. Beroende på område så kan de vara av en befintlig faktion eller en helt ny oberoende part. Men om du inte förstår av beskrivningen, så är det inte så mycket man kan göra.

Permalänk

dessa rebeller driver en till vansinne ibland.
invadera frankrike med england,tog över hanover,sverige,bavaria och alla länder hela vägen bort till prussias gränser,byggde armer och la dom vid gränsen så att en stor invasion skulle börja hela vägen bort mot ryssland.
när invasionen hade börjat och trupperna hade lämnat dom okuperade länderna(förutom trupperna i städerna såklart) och kommit en bra bit in på målet,så drog en rebell våg igång över hela landet.
vad gör man?dra tillbaks trupper från striderna och lämna fronten osäker?bygga upp nya armer där rebellerna befinner sej för att sen bli helt oanvändbara pga att man ej orkar gå till striderna med dom?kan ju ej ha dom kvar för då blir det tok för dyrt*suck*

så som det ser ut nu så hade jag inte en chans där rebellerna drog igång,dom tog över frankrike,spanien samt några andra städer då jag sparade spelet och avslutade.
min plan är att slå ryssland och sen vända om med trupperna för att reda ut problemet,men det kommer bli drygt,springa över hela europa är ju inget man vill för att sen springa tillbaks igen=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

nån som vet vad "could not read memory" menas?har fått det ett antal ggr(mest under fighterna) och har blivit tvungen att stänga ner=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag får inte ens igång spelet. Laddar start bilden sen när den ska in till (menu, introfilmer osv) så bara stängs det ner. Vad är felet?
Uppdaterat spelet också via steam.

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum