Ändra tillbaka till analogt

Permalänk
Medlem

Ändra tillbaka till analogt

Hej,

Efter att jag kopplat in en ljudsladd från datorn till tvn så fungerar inte mina vanliga analoga datorhögtalare. Kan det bero på att jag manuellt måste byta tillbaka någonting. Håller på att bli tokig på detta. Just nu får datorn noll kontakt med mina högtalare och det enda som står som inkopplat när jag tittar på uppspelningsenheter är "digitalt ljud". Jag har windows 7 kanske jag ska påpeka. Tacksam för tips på hur jag löser detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns inställningar för detta i alternativen för ditt ljudkort. då jag inte vet vad du har eller vilka settings du valt så gör så att du postar en printscreen på hur det ser ut om du inte får igång det.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Re: Ändra tillbaka till analogt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eidan
Hej,

Efter att jag kopplat in en ljudsladd från datorn till tvn så fungerar inte mina vanliga analoga datorhögtalare. Kan det bero på att jag manuellt måste byta tillbaka någonting. Håller på att bli tokig på detta. Just nu får datorn noll kontakt med mina högtalare och det enda som står som inkopplat när jag tittar på uppspelningsenheter är "digitalt ljud". Jag har windows 7 kanske jag ska påpeka. Tacksam för tips på hur jag löser detta.

Förstår inte riktigt...
Du har kopplat in tv med en analog ljudkabel, och när du kopplar in datorhögtalarna med en annan analog kabel i samma kontakt fungerar det inte? Eller var tv-kabeln digital?