Permalänk
Medlem

Ny gamingdata 6-7 k

Hejsan jag är relativt ny här vet inte specielt jätte mycket om dator. Jag har en budget på cirka 6-7 k som inte är så mkt tyvär :/ men ja har hittat den här datan som jag tyckte såg ganska bra ut.. http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274
Men jag har ett OS liggande hemma som ja kan ta så ja köper den utan os o då går den på ganska exakt 7000 tusen. Då är mina frågor.. Går den här datan att spela på och använda 2-3 år till iaf. Då ja inte tänker spela så krävande spel exmpel : Wow cs 1.6 cs source left 4 dead o dy likt klarar den av dom spelen. Och ja skulle kunna tänka mig o bygga egen data. Blir det billigare då? elr har ni någon annan komplett data som är i ungefär samma prisklass? ett krav är att de måste vara quad core och ett hyfsat bra grafik kort specielt mkt ram behövs inte pga att ja ska köra XP Tack på förhand (stavning*)

Permalänk

ja den tar dom spelan du ska lira, kanske inte på bästa grafik menmen

Permalänk
Medlem

Okej fint tror ni att den klarar av codmw2 också? och om det inte gör det vad isf är viktigast att köpa bättre? Grafik kort elr? och lite mer ram kanske.

Permalänk
Medlem

Re: Ny gamingdata 6-7 k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wille61
Hejsan jag är relativt ny här vet inte specielt jätte mycket om dator. Jag har en budget på cirka 6-7 k som inte är så mkt tyvär :/ men ja har hittat den här datan som jag tyckte såg ganska bra ut.. http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274
Men jag har ett OS liggande hemma som ja kan ta så ja köper den utan os o då går den på ganska exakt 7000 tusen. Då är mina frågor.. Går den här datan att spela på och använda 2-3 år till iaf. Då ja inte tänker spela så krävande spel exmpel : Wow cs 1.6 cs source left 4 dead o dy likt klarar den av dom spelen. Och ja skulle kunna tänka mig o bygga egen data. Blir det billigare då? elr har ni någon annan komplett data som är i ungefär samma prisklass? ett krav är att de måste vara quad core och ett hyfsat bra grafik kort specielt mkt ram behövs inte pga att ja ska köra XP Tack på förhand (stavning*)

Plockade ihop ett paket. Beställ och bygg Mkt bättre prestanda, och billigare.

Du kan uppgradera grafikkortet när du känner för det, men det kommer fortfarande att klara av de spel du nämnt hur enkelt som helst.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Tack tack! från vilken hemsida plocka du ihop grejor/ elr vilken sida har billigaste dator delarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wille61
Tack tack! från vilken hemsida plocka du ihop grejor/ elr vilken sida har billigaste dator delarna?

www.inet.se

skit bra sida

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Okej fint fint ge mig gjärna mer paket som funkar att spela dom spelen ja nämnt för min budget. Och om ja köper alla saker i det där paketet. Vad är det mer ja behöver förutom OS? Typ strömkablar osv. och isåfall vart får ja tag i det?

Permalänk
Medlem

Helt klart att ToKus paket kommer klara dina spelkrav, siktar du på ett bättre grafikkort och lite sämre processor så kan du få en RIKTIGT nice dator, som kommer maxxa CoD MW2 hur lätt som helst ^^

Visa signatur

Gaming Rigg
| Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2,8 GHz | 4GB DDR2 Corsair DHX XMS2 | Asus P5Q Deluxe P45, Socket 775 | Corsair HX 620W 80+ | XFX Radeon HD4850 512MB | 1280GB WD SATA II | Noctua NH-U12P |

Permalänk
Medlem

okej fint fint kan tänka mig att gå ner lite i processor kan du bygga ihop ett paket?

Permalänk
Medlem

Kanske nåt sånt här?
Bra grafikkort om du klarar dig utan dx11. Men HD4870 är dock inte så mycket sämre, kanske är mer prisvärt ändå?

Ser att jag visst glömde DVDn, men lägg på typ 250 kr för den eller sätt in en gammal om du har nån över.

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wille61
okej fint fint kan tänka mig att gå ner lite i processor kan du bygga ihop ett paket?

Jag gör comeback!

Bättre grafikkort, fortfarande en lysande processor

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Fint tack så mycket då är det bara att invänta mina pengar då

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Anime is the only valid reason to skip school.

Permalänk
Avstängd

Data betyder inte dator... data är information.

men, behöver du verkligen högtalare och operativsystem? bara "köp" windows 7 @ Piratbukten

Helst skulle du väll plocka ihop en dator själv istället eller konfigurera den du länkade.

Permalänk
Medlem

Tjenare!!
Ser ut som ett trevligt paket (även fast jag inte har någon koll )!
Men lillebrorsan snackar om att dx 11 is the shit, och datorn är till honom!

Så vad tror ni? ska man byta grafikkort till nåt som klarar detta, och isåfall vilket?
Han hade väll tänkt att spela dom nyaste spelen som kommer...

Permalänk
Medlem

Inga tipps?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mxburn
Tjenare!!
Ser ut som ett trevligt paket (även fast jag inte har någon koll )!
Men lillebrorsan snackar om att dx 11 is the shit, och datorn är till honom!

Så vad tror ni? ska man byta grafikkort till nåt som klarar detta, och isåfall vilket?
Han hade väll tänkt att spela dom nyaste spelen som kommer...

Finns bara ett fåtal spel som stödjer DX11 i dagens läge så jag skulle rekommendera att du köpte ett DX10 kort och sedan sparar ihop till ett DX11 kort.. som sagt har man en någolunda tight budget (som du har) så är inte DX11 det bästa att satsa på..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds