Permalänk

Hej,

bbrolle:
Tack för påpekandet, jag ska se till att uppdatera villkoren under morgondagen.

Rymdvanilj:
Jag ser nu också det "komiska" i att man kan tolka det som att den inte
klarar continues load, det var nog inte tanken från Be Quiet
Ber dem även uppdatera engelskan.
Tack för tipset

AdrofleXx:
Jag kikade nu hos vår nya leverantör och de har 140mm-galler.
Så jag lägger med ett gäng av dessa (svarta och silver) i ordern som kommer tillsammans med Thermochill och Swiftech.
Förhoppningsvis på lager om ett par veckor.

sliverman23:

Citat:

ja ta bort er från prisjakt dem har bara gamla varor som är upp till tio år gamla som dem säger att affärerna säljer och 10års gamla priser också

Jag förstår faktiskt inte vad du menar där.

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

När kommer dom nya grejorna upp på hemsidan?

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
När kommer dom nya grejorna upp på hemsidan?

Dessa kommer läggas upp löpande, inom några dagar så ska vi kunna börja lägga upp info och priser på de första artiklarna.

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Avstängd

prata med thomas på datametropolen så förstår du bättre

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Såg att ni hade i lager lite prylar från Primochill, är det möjligt för er att ta in deras slangar? Primoflex Pro LRT. Har sett att många, inklusive jag själv, har lite "problem" med att slangarna blir dimmiga, även allmänt känt som clouding. Har sett på Xtremesystems att många rekommenderar primochill-slangen för att de inte blir dimmiga.
Jag är intresserad av 1/2" ID 3/4" OD.
Både klar och svart hade varit fint, finns som flera andra färger med!

http://www.primochill.com/tubing/1-2in-id-x-3-4in-od.html?csi...

Tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Hejsan!

Såg att ni hade i lager lite prylar från Primochill, är det möjligt för er att ta in deras slangar? Primoflex Pro LRT. Har sett att många, inklusive jag själv, har lite "problem" med att slangarna blir dimmiga, även allmänt känt som clouding. Har sett på Xtremesystems att många rekommenderar primochill-slangen för att de inte blir dimmiga.
Jag är intresserad av 1/2" ID 3/4" OD.
Både klar och svart hade varit fint, finns som flera andra färger med!

http://www.primochill.com/tubing/1-2in-id-x-3-4in-od.html?csi...

Tack!

Hej,
Tyvärr har vår leverantör inte slangarna från Primochill.
(Men Primochill Coils har dem och de är beställda )

Våra slangar från Masterkleer och Tygon verkar inte ha så mycket problem med clouding, åtminstone inte vad jag sett.

Vad är det för slangar du kör med idag?

trevlig helg
/Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus_Indomo
Hej,
Tyvärr har vår leverantör inte slangarna från Primochill.
(Men Primochill Coils har dem och de är beställda )

Våra slangar från Masterkleer och Tygon verkar inte ha så mycket problem med clouding, åtminstone inte vad jag sett.

Vad är det för slangar du kör med idag?

trevlig helg
/Marcus

Jag kör med Tygon-slangar och de är riktigt bra, inga problem med clouding what so ever.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör också med Tygonslangar nu, modellen som ni har inne, R3603.
De började bli fula efter redan några månader om inte tidigare. Kollar man runt på t.ex. Xtremesystems ser man snabbt att clouding ofta drabbar Tygon slangarna, även om de är riktigt bra i övrigt, vad gäller böjning och så.
Väldigt många som klagar på clouding blir rekommenderade Primochill's slang, men behöver man bara slangen känns det inte så motiverat med typ 150 spänn i frakt från USA...
Men kan ni inte ta hem dom får jag väl testa med den svarta ni har från Masterkleer, då kanske det inte syns lika mycket. Kan ju också byta slang oftare om man kör lite billigare

Vad är det för leverantör ni har från Primochill förresten?

Tack och trevlig helg!

Edit: tänkte bara jag skulle visa: här är min slang

Och vattnet i tanken som jämförelse (blixten gjorde att kanterna ser lite dimmiga ut, men fotot är rakt utifrån och tanken är helt klar:

Permalänk
Medlem

Kom även på att jag skulle vilja testa dessa: Bitspower 45gradersnipplar

De ser snygga ut och ser inte ut att stoppa nåt flöde särskilt mycket
De är rätt dyra, men kanske värt det?

Eller andra 45gradare med vanlig slanganslutning, dvs inte den "skruv-anslutningen" som de ni har nu har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Kom även på att jag skulle vilja testa dessa: Bitspower 45gradersnipplar

De ser snygga ut och ser inte ut att stoppa nåt flöde särskilt mycket
De är rätt dyra, men kanske värt det?

Eller andra 45gradare med vanlig slanganslutning, dvs inte den "skruv-anslutningen" som de ni har nu har.

Chilledpcs frakt är bara på nån pund om du beställer småsaker Fort går det också!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Chilledpcs frakt är bara på nån pund om du beställer småsaker Fort går det också!

Tack för tipset, beställt från dem innan, dock bara större beställningar. Låter ju bra att det inte blir så dyr frakt vid små beställningar. Hade ändå vart skönt om man haft det i Sverige, så man kan få det lika snabbt som från Indomo.

Marcus_Indomo:
Fick nyss hem tre meter slang av masterkleer'en, blev dock förvånad över att det kom som separata bitar om 1 (en) meter, och inte i en enda lång bit, det hade vart mycket bättre för att inte få så mkt spillbitar.
Bara en sak ni kan tänka på, om ni kan göra något åt det.
Annars är jag nöjd, ska dock vänta med bytet tills jag får hem lite smått o gott från chilled PC

Permalänk
Medlem

Kör ni fortfarande med gratis frakt? Vid en viss summa?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Kör ni fortfarande med gratis frakt? Vid en viss summa?

jadå, "sweclockers_500" fungerar fortfarande för er Swecare vid order över 500kr

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk

Hej Marcus.

Jag undrar bara om era Corsair H50 kommer med Socket 1156 brackets som det står eller om ni bara har 775 / 1366?

Förövrigt en trevlig sida med litegranna utöver det vanliga, klart man önskat större sortiment men man kan ju inte ha allt

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azuricate
Hej Marcus.

Jag undrar bara om era Corsair H50 kommer med Socket 1156 brackets som det står eller om ni bara har 775 / 1366?

Förövrigt en trevlig sida med litegranna utöver det vanliga, klart man önskat större sortiment men man kan ju inte ha allt

japp, den levereras med 1156-bracket numera, det var bara den första sändningen från Corsair som den inte medföljde i.

Vi utökar sortimentet hela tiden, men vill inte öka för snabbt så vi inte klarar av det och att det då kanske påverkar kundservice etc.
Är det något ni saknar så skicka som vanligt ett mail eller skriv här så brukar vi kunna lösa det mesta.

Ha det bra
/Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Hej Marcus!

När kommer Thermochill PA120.4 finnas i lager hos er? Slang 13/10mm, UV-grön Masterkleer är det verkligen rätt pris på den.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
Hej Marcus!

När kommer Thermochill PA120.4 finnas i lager hos er? Slang 13/10mm, UV-grön Masterkleer är det verkligen rätt pris på den.

Hej, tyvärr så har vår leverantör inte något datum när Thermochill kommer in, vi har beställning liggande och väntar..

tack för att du uppmärksammade oss på att priset var åt skogen på slangen, nu är priset rimligt igen

Mvh Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Tack för grymt snabb leverans på min radiator.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Hej Indomo.se

Tänkte kolla en sak. Ungefär hur lång tid tar det för er att behandla en RMA fråga.. Gällde en corsair h50, frågan är baserad på att jag verkligen är behov av en ny väldigt fort... Har lagt en RMA fråga för nån timme sen, efter samtal med er.

Mvh Jonas

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Hej Indomo.se

Tänkte kolla en sak. Ungefär hur lång tid tar det för er att behandla en RMA fråga.. Gällde en corsair h50, frågan är baserad på att jag verkligen är behov av en ny väldigt fort... Har lagt en RMA fråga för nån timme sen, efter samtal med er.

Mvh Jonas

Hej igen Jonas, brukar ta ett par dagar för serviceavdelningen att testa och sen 1dag för posten att frakta.
Du skall nu fått rma-nummer och returfraktsedel i din e-post.
Hör av dig via PM eller mail om du inte fått den

Mvh Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indomo.se
Hej igen Jonas, brukar ta ett par dagar för serviceavdelningen att testa och sen 1dag för posten att frakta.
Du skall nu fått rma-nummer och returfraktsedel i din e-post.
Hör av dig via PM eller mail om du inte fått den

Mvh Marcus

Allt är fixat och skickat...
Får se vad ni kommer fram till..

Tack så länge.

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk

Kommer ni ihåg Asetek Vapochill? Kompressorkylda chassin som gjorde att man kunde kyla sin CPU till minusgrader. Vi har hittat ett par oanvända exemplar som har varit hos Asetek på reparation och har valt att lägga upp dessa på Tradera. Kanske sista chansen nånsin att få tag på dessa chassin?

Tänk dock på att de bara stödjer socket 478, A och 754 så vill ni använda den med en nyare CPU får ni vara lite påhittiga.

Vi kommer lägga upp dem en i taget och den första hittar ni här:

http://www.tradera.com/Asetek-Vapochill-kompressorkylt-chassi...

Och så lite reklam. Vi kommer under de kommande veckorna lägga upp en hel del roliga saker vi hittat på Tradera, håll gärna koll på vår kanal där så kanske ni kan fynda lite roliga saker.

Mvh Johan

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk

Ni har ingen aning om när ni får in Noctua NH-D14?
Flera andra butiker säger att de får in kylaren den 12:e december: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=516316
Så kanske ni också får in den då..?

Skulle lägga en beställning om jag visste när ni får in den.. vill ju inte vänta ett halvår på min vara..

Såg en till sak.. ni säger att ni skickar fakturan via e-post: "Fakturan skickas via epost till kunden."
Skickas den direkt när man har lagt ordern?
Jag tycker fakturan borde följa med produkten. För då räknas 14 dagar från och med den dagen då man får varan, och inte från den dagen när man la beställningen.
En fråga till, om man avbeställer ordern innan man har fått varan: då makuleras den digitala fakturan väl?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ni har ingen aning om när ni får in Noctua NH-D14?
Flera andra butiker säger att de får in kylaren den 12:e december: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=516316
Så kanske ni också får in den då..?

Skulle lägga en beställning om jag visste när ni får in den.. vill ju inte vänta ett halvår på min vara..

Såg en till sak.. ni säger att ni skickar fakturan via e-post: "Fakturan skickas via epost till kunden."
Skickas den direkt när man har lagt ordern?
Jag tycker fakturan borde följa med produkten. För då räknas 14 dagar från och med den dagen då man får varan, och inte från den dagen när man la beställningen.
En fråga till, om man avbeställer ordern innan man har fått varan: då makuleras den digitala fakturan väl?

Hej,
Tyvärr så har vi inte fått något preliminärt datum på kylaren, men det bör ju vara i samma krokar...

Fakturan aktiveras och skickas först när ordern levereras ut från oss.
Du kan fritt avbeställa ordern sålänge den inte är skickad från oss och då makuleras givetvis fakturan också

Trevlig helg på er alla
/Mvh Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indomo.se
Hej,
Tyvärr så har vi inte fått något preliminärt datum på kylaren, men det bör ju vara i samma krokar...

Fakturan aktiveras och skickas först när ordern levereras ut från oss.
Du kan fritt avbeställa ordern sålänge den inte är skickad från oss och då makuleras givetvis fakturan också

Trevlig helg på er alla
/Mvh Marcus

Utmärkt.

Hade tidigare knappt sett att ni funnits (klantigt av mig) men sen såg jag hur bra omdömen ni har fått på prisjakt+att ni har fraktfritt sweclockers rabatt.. verkar vara en toppenbra butik.
Ni kanske blir en ny butik bland mina "älsklingsbutiker", haha

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste bara ge Indomo beröm här för fantastiskt bra leveranstid. Jag beställde ett par Sennheiser HD555 i går kl ~15:00 (med fri frakt, tack för det). I förmiddags, runt kl 11:00 fick jag sms att paketet fanns att hämta ut! Imponerande!

Permalänk
Medlem

Vill bara framför ett grymt tack till indomo.se för en mycket fin support..
Beställde ett chassi och en corsair hydro h50.
Men visade sig att h50 pumpen var paj, alla sa hur tyst sin var. Men min lät som en traktor på tomgång. Men idag installerade jag min nya som dom hade skickat.
Kan bara säga, att den är sjukt tyst. Man hör enbart fläktarna nu..

Tack indomo.se

Mvh Jonas

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

er "sweclockers_500" gjorde att de blev ett köp på vattenkylning nyss! stort +++

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Precis som cat_fish_1 så uppmärksammade jag eran gratis frakt för sweclockare och beställde en H50 samt en musmatta i förmiddags.
Bra att ni är snabba på att uppdatera, stort plus!

Nu vet jag inte när ni kommer att skicka produkterna, men jag hoppas på att de kommer snabbt!
Kommer definitivt handla här fler gånger om det inte blir något väldigt strul nu när den ska skickas!

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache

Permalänk

Marcus lever verkligen upp till det han skrev på förstasidan,personlig butik och kanonbra serivce! Mailsvar på någon minut och han plockade in nya grejer i sortimentet på nån timme utan problem Rekommenderas starkt! Kommer definitivt att handla hos Indomo många gånger till.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed