Permalänk
Medlem

Mitt Asus HD5850 har ännu inte levererats till mig men har en preliminär leveranstid på V.50 enligt min order, blev leveransen uppskjuten (igen)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Mitt Asus HD5850 har ännu inte levererats till mig men har en preliminär leveranstid på V.50 enligt min order, blev leveransen uppskjuten (igen)?

Lyckliga du, mitt står det v.52 på. Beställde 27:e okt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Lyckliga du, mitt står det v.52 på. Beställde 27:e okt.

Konstigt, jag beställde fjärde november. :S

Permalänk
Medlem

Jag beställde också ett asus hd 5850, fast 30:e november. När jag frågade på mailen skrev de att jag ligger på plats 15 i kön..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Hej Misco!

Det är så att jag har köpt ett system av er för 4800 kr. Men nu såg jag att det hade kommit upp nya minnen för nästan samma pris fast 2 gb extra. Går det att skicka tillbaks dom jag köpte på något sätt? Dom är oöppnade!

Vad skulle det kosta mig isåfall ? Eller är ni schyssta och bjuder en student på detta?

Hörde att Dustinhome hade varit schyssta och gjort det gratis

Mvh Kajli!

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

Postförskott

Jag hade tänkt att lägga en order på Misco denna gång eftersom priserna såg bra ut på de produkter som skulle inköpas.
Lade upp konto och valde prylar till ett nytt datorsystem och gick vidare till kassan men kunde inte hitta postförskottsbetalning fast det står i betalningsreglerna att det skulle finnas som alternativ.

Läste igenom denna tråden och kunde konstatera att man tydligen tagit bort det alternativet.

Det fick bli en annan leverantör eftersom jag vägrar att köpa prylar för flera tusen och betala i förskott.

Permalänk
Medlem

Har en till fråga till misco, Hur ofta kollar ni den här tråden?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toro Loco
Det fick bli en annan leverantör eftersom jag vägrar att köpa prylar för flera tusen och betala i förskott.

Om du inte har ett kreditkort (där kreditkortsbolaget garanterar dina pengar vid ej leverade varor) erbjuder ju Misco fakturering till privatpersoner helt gratis - mycket smidigare än postförskott.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Har en till fråga till misco, Hur ofta kollar ni den här tråden?

Hej!

Vi läser detta forum så ofta vi hinner. Julhandeln har dock "stulit" ganska mycket tid från oss alla här, så vi ligger lite efter. Ledsen för det! Vi skall försöka besvara alla frågor så snart som möjligt!

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk

Det verkar vara extrem brist på Samsung Spinpoint F3 1TB hårddiskar, verkar vara värre än bristen på HD58xx grafikkort..
Bristen på HDD:n riskerar försena hela mitt datorbygge.
Ni har ingen aning om när disken kan tänkas komma in i lager hos er?

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Hej Misco!

Det är så att jag har köpt ett system av er för 4800 kr. Men nu såg jag att det hade kommit upp nya minnen för nästan samma pris fast 2 gb extra. Går det att skicka tillbaks dom jag köpte på något sätt? Dom är oöppnade!

Vad skulle det kosta mig isåfall ? Eller är ni schyssta och bjuder en student på detta?

Hörde att Dustinhome hade varit schyssta och gjort det gratis

Mvh Kajli!

Hej!

När Ni har sådana här frågor eller liknande så skall ni alltid ringa vår kundtjänst på 020-78 78 78 för att få svar. Då går det rätt till och blir hanterat snabbast möjligt. Ni kan också maila dem på kundtjanst@misco.se om det passar bättre.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Re: Postförskott

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toro Loco
Jag hade tänkt att lägga en order på Misco denna gång eftersom priserna såg bra ut på de produkter som skulle inköpas.
Lade upp konto och valde prylar till ett nytt datorsystem och gick vidare till kassan men kunde inte hitta postförskottsbetalning fast det står i betalningsreglerna att det skulle finnas som alternativ.

Läste igenom denna tråden och kunde konstatera att man tydligen tagit bort det alternativet.

Det fick bli en annan leverantör eftersom jag vägrar att köpa prylar för flera tusen och betala i förskott.

Faktura?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det verkar vara extrem brist på Samsung Spinpoint F3 1TB hårddiskar, verkar vara värre än bristen på HD58xx grafikkort..
Bristen på HDD:n riskerar försena hela mitt datorbygge.
Ni har ingen aning om när disken kan tänkas komma in i lager hos er?

Hej igen.

Just nu är vår produktchef för detta område inte på plats, men även denna typ av frågor mår bäst av att ni ringer in och frågar. Använd då 020-78 78 78 som vanligt.

Vår bästa leveransinformation visas också inne på artikeln på vår shop och normalt sett har vi inte bättre information tillgängligt än den vi visar där.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det verkar vara extrem brist på Samsung Spinpoint F3 1TB hårddiskar, verkar vara värre än bristen på HD58xx grafikkort..
Bristen på HDD:n riskerar försena hela mitt datorbygge.
Ni har ingen aning om när disken kan tänkas komma in i lager hos er?

Varför inte ta WD Black istället. Då får du också 2 års längre garanti. Vad är så extremt överlägset med F3 som gör att hela ditt datorbygge står och faller med denna frälsare?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Varför inte ta WD Black istället. Då får du också 2 års längre garanti. Vad är så extremt överlägset med F3 som gör att hela ditt datorbygge står och faller med denna frälsare?

Frälsare, haha
Men F3:an har bara 2 "plattor", medan WD disken har 3 såvitt jag vet, så F3:an är lite snabbare, dessutom har F3:an blivit erkänd som den bästa 1TB hårddisken på markanden i tester.. och jag har varit inställd på F3:an i en lång tid, man vill ju ha den "perfekta" datorn som man har tänkt sig..

Permalänk
Medlem

Om det är prestanda du är ute efter är ju en SSD överlägsen, tror datorn skulle kännas ännu mer "perfekt" då. Om det du har pengarna vill säga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MolenXs
Om det är prestanda du är ute efter är ju en SSD överlägsen, tror datorn skulle kännas ännu mer "perfekt" då. Om det du har pengarna vill säga.

Jo jag har beställt en X25-M G2 80GB också, men man behöver ju mer lagringsutrymme än 80gb..
Nog snackat om mitt "hårddiskbekymmer" ^^ Back to topic..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jo jag har beställt en X25-M G2 80GB också, men man behöver ju mer lagringsutrymme än 80gb..
Nog snackat om mitt "hårddiskbekymmer" ^^ Back to topic..

Haha du är rolig du!
Du har en SSD med i paketet men du kan inte beställa paketet för du inte kan bygga ihop det utan en mekanisk hårddisk som du ska anväda som lagringsutrymme?

To topic->

899kr för 1,5TB WD green ett grymt bra pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Haha du är rolig du!
Du har en SSD med i paketet men du kan inte beställa paketet för du inte kan bygga ihop det utan en mekanisk hårddisk som du ska anväda som lagringsutrymme?

To topic->

899kr för 1,5TB WD green ett grymt bra pris.

Jag vill inte lägga in en massa skit på SSD:n första dagen..
Sen vet jag inte hur mycket extra det kostar att få en delleverans, alltså så att de skickar alla saker som finns på lager, hur mycket extra kostar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag vill inte lägga in en massa skit på SSD:n första dagen..
Sen vet jag inte hur mycket extra det kostar att få en delleverans, alltså så att de skickar alla saker som finns på lager, hur mycket extra kostar det?

Gör två beställningar bara
Misco har väl rabatt och frifrakt för oss sweclockare?
Någon får gärna bekräfta detta, eller ska väl stå någonstans i denna tråd om du vill läsa lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Gör två beställningar bara
Misco har väl rabatt och frifrakt för oss sweclockare?
Någon får gärna bekräfta detta, eller ska väl stå någonstans i denna tråd om du vill läsa lite

Nej Misco har inte fraktfritt för sweclockers, de har dock en liten rabatt, den är dock max nån hundralapp när man köper en hel dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nej Misco har inte fraktfritt för sweclockers, de har dock en liten rabatt, den är dock max nån hundralapp när man köper en hel dator.

Snarare 500kr.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Snarare 500kr.

Ehm, inte för mig allafall när jag beställde en komplett dator för typ 22.000 kr i början av månaden, då gav rabatten mig typ 200 kr i rabatt, om ens det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ehm, inte för mig allafall när jag beställde en komplett dator för typ 22.000 kr i början av månaden, då gav rabatten mig typ 200 kr i rabatt, om ens det..

Rabatten är på 5% har jag för mig så det verkar ju konstigt.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Rabatten är på 5% har jag för mig så det verkar ju konstigt.

Nepp, rabatten varierar för alla varor, samt vid olika tidpunkter. Vissa varor har inte rabatt alls, vissa har bara nån enstaka krona i rabatt, och vissa har lite mer rabatt, dock max 50 spänn eller nåt sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nepp, rabatten varierar för alla varor, samt vid olika tidpunkter. Vissa varor har inte rabatt alls, vissa har bara nån enstaka krona i rabatt, och vissa har lite mer rabatt, dock max 50 spänn eller nåt sånt.

Hmm det var inte så från början va? Kanske va nån annan sida som hade 5% då

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misco.se
Hej!

När Ni har sådana här frågor eller liknande så skall ni alltid ringa vår kundtjänst på 020-78 78 78 för att få svar. Då går det rätt till och blir hanterat snabbast möjligt. Ni kan också maila dem på kundtjanst@misco.se om det passar bättre.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Sådär skrivit till er via mailen!
- Synd att ni inte ville bjuda på frakten.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Nä. De kronor som man sparar på rabatten är inte aktuell.
Ofta beställer man bara för någon tusing och då lockas man mer av fraktfritt. Varför inte köra någon kampanj över julen.
I övrigt bra priser.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Hej,

såg att ni hade fått Sapphire HD5850 i lager. Jag har haft en beställning på ett Asus HD5850 liggandes från den 4e Nov. Eran kundtjänst sa att det inte gick att byta till Sapphire-kortet men priset för er blir väl ändå detsamma? Vore trevligt att få kortet innan jul. ._.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Hej,

såg att ni hade fått Sapphire HD5850 i lager. Jag har haft en beställning på ett Asus HD5850 liggandes från den 4e Nov. Eran kundtjänst sa att det inte gick att byta till Sapphire-kortet men priset för er blir väl ändå detsamma? Vore trevligt att få kortet innan jul. ._.

Avboka ditt asus nu och beställ ett sapphire på en gång? Skynda innan de försvinner

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed