Permalänk

P6TD Deluxe ELLER Rampage II Extreme?

Tjena ska köpa ny dator.

Ska köpa i7 920 processor.

Vilket moderkort skulle ni rekomendera, jag ska överklocka.

Asus P6TD Deluxe eller Asus Rampage II Extreme?

Sedan vilken kylning ska jag ha?

Noctua NH-D14 eller Corsair H50?

Permalänk

Rampage II Extreme
Corsair H50 hade jag tagit

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Ja självklart Rampage II extreme.
Ang. kylningen så är dom kompetenta båda två. Noctuan känns säkrare på nått sätt..

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Hej!

Dina trådar är hopplösa, hur många svar behöver du egentligen?

Läs artikeln som Sweclockers publicerade tidigare idag "Månadens mellanklass dator" där presenterar dom en dator som förmodligen hade passat dig ypperligt!

On topic

Vänta in i7 930 som lanseras snart. Ska du överklocka och vet hur man gör är Asus Rampage II Extreme ett exceptionellt bra moderkort , men jag frågar mig själv (på grund utav tidigare intryck) är detta verkligen rätt komponenter för dig? Varför inte köpa HP's värsting eller motsvarande hos dell?

Noctua ND-D14 har bättre kylningsförmåga men är till följd utav detta extremt stor. Minnen med kylfläns=H50, Minnen utan=Noctua NH-D14!

Permalänk
Medlem

Nu när SATA3 och USB3 närmar sig kanske du skulle kolla på ett moderkort som har stöd för dessa för att undvika att behöva köpa ett nytt snart igen.

När det kommer till kylning så skulle jag säga att det beror på vad du föredrar, vad du har för chassi, prisskillnad samt eventuellt vilka minnen du ska köpa. Om du tänkt skaffa Corsair Dominator eller liknande med stora kylflänsar eller om du tänkt ha någon RAM fläkt så kan Noctua vara i vägen (även om det går att justera fläkten). Prestandan är likvärdig i flesta fallen.

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Om man inte ska överklocka, är Rampage II Extreme fortfarande att föredra framför P6TD Deluxe? Och utöver dem två, hur är det med P6T Deluxe V2, bättre/sämre?