Permalänk
Medlem

Datorn startar, men ingen bios?

.

Permalänk
Medlem

Trevligt med ny dator! Kolla så du verkligen har kopplat in alla kablar. Speciellt den här jag länkar till på bilden ->

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuppppie
Jag letade som en idiot efter den där ingången, men hittade ingen Finns dock en liknande med 8 hål, istället för 4? Antar det är den? Kontakten platsar i alla fall

Ström till PCI-E vad jag förstått

EDIT: Datorn går inte ens igång när jag kopplar den där :/ Man hör ett pip sen händer inte det mer?

Nae, Kolla runt CPUn, Brukar vara en 4 pins kabel. Vet inte riktigt vad dom kallas. Tror dock det är 4 pins

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Blir skärmen svar eller får du en "no signal/ connection"?

Hur som helst, har du oftast ett eller två liknande som på bilen ovan även på moderkortet utöver den större 20/24 kontanten.

Visst grafikkortet ska också ha sitt. Vadär det för prylar du har?

Permalänk
Medlem

Moderkortet skall ha två sladdar och grafikkortet 1-2 (beroende på grafikkort, du kan alltså inte välja).

Har du inte kopplat in dess är det iaf ett fel.

Dock tror jag snarare att flet ligger i TVn, den klarar inte den låga och kanske udda öpplösningen (för den).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

han har säkert kopplat in en pci-e kontakt istället för den man ska koppla in (kmr inte på namnet)

Permalänk
Avstängd

du måste koppla i den eftersom annars dår inte CPUn ström! Har du kopplat i 24pins kabeln??

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

24 pin har jag kopplat, ja. Nämnde att datorn går igång, bara det att skärmen inte reagerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Specs: Phenom2 x2 550, gigabyte ga-ma770-ud3, 4 gb (2x2gb) ddr2 pc6400, powercolor radeon hd5750, corsair 450w

Skärmen är bara svart.

Jepp, är pci-e kontakten jag använde på den där 8 pin ingången.

Någon som kan markera vilka ingångar som ska ha någon sladd i sig? Länkade som sagt till moderkortet ovan.

Tack för hjälpen måste man också säga börjar bli riktigt frustrerad snart, haha.

Vet inte om jag missförstår dig nu men du skall absolut INTE kolla PCI-epower till moderkortet, moderkortet skall ha en kabel med 4 ELLER 8 pins.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

ditt moderkort är nog sönder nu iaf..

Permalänk
Medlem

kolla så du har satt minnena i slot 1 och 2 eller 3 och 4

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Avstängd

hahaaaahahahahahahahaha

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Citat:

Försökt koppla pci-power (6 pin) till den där 8 pins ingången...

Nej nej nej! Trial and error är inte en bra metod när man jobbar med ström, speciellt inte i en dator. Risken att du haft sönder något är nog tyvärr ganska stor.

Permalänk

men herregud.. HD 5750 skall ha en 6 pins kontakt som sitter på framsidan av kortet (inte sidan som sticker ut ur datorn) Sätt i en PCI e sladd i den.. Det står på sladden vilken det är Zzz

Har ditt moderkort 8 pin till CPUn får du väl reklamera den eller nåt?

Testa och se ifall du får i en 4 pins kontakt och starta skiten och be till din gud
Zzzzz

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

yuppppie, bumpar du eller vad håller du på med? ditt moderkort ska ha en 24pin och en 4 pin och ditt grafikkort ska ha en 6pin pci-e