Död pixel på ny bärbar, vad pysslar Webhallen med?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Bara lämna tillbaka den och be om att få en ny. Jag skulle aldrig nöjt mig med deras svar om att HP's garanti inte gäller. Ångerrätt eller öppet köp, skitsamma. Du har rätt att gå och lämna tillbaka den.

Kanske enligt NukeHenks lag, eller gatans lag, men den lag som poliser och domstolar använder ger dig ingen sådan rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
Kan du inte räkna eller tänka alls, överhuvudtaget? Det är 1764000 pixlar per kvadrattum. Du har ingen aning om hur många pixlar skärmen har, men jag kan lova att de är betydligt fler en den ovan nämda siffran, herregud vilka människor dom släpper in i ett seriöst teknikforum.....

Vi har ingen screening av de som vill bli medlemmar här, man kan alltså säga att vi släpper in vem som helst! Däremot händer det att vi stänger av vissa i efterhand, men då är det inte för bristande tekniskt kunnande utan snarare för bristande hövlighet.

Du kanske förresten menar sub-pixlar? varje pixel består av 3 sådana.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

EN död pixel går inte på garantin såvida tillverkaren själv sagt det.

Och vadå öppet köp? Webhallen bestämmer själv om de vill köra med öppet köp eller inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
EN död pixel går inte på garantin såvida tillverkaren själv sagt det.

Och vadå öppet köp? Webhallen bestämmer själv om de vill köra med öppet köp eller inte.

Hellre TIO längst kanterna och hörnorna är EN rakt på!

Permalänk
Medlem

Jag har en vertikal och en horisontell linje tvärsöver skärmen, varav den ena lyser konstant blått och den andra ljusgult. Detta uppkom en dag efter garantin hade gått ut. HAPEPY JOY JOY JOY! X(

Förstår att ni är frustrerade, men en pixel hit eller dit... tänk på mig ffs! :S

Kommer aldrig köpa en HP-skärm igen iaf..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Jag har en vertikal och en horisontell linje tvärsöver skärmen, varav den ena lyser konstant blått och den andra ljusgult. Detta uppkom en dag efter garantin hade gått ut. HAPEPY JOY JOY JOY! X(

Förstår att ni är frustrerade, men en pixel hit eller dit... tänk på mig ffs! :S

Kommer aldrig köpa en HP-skärm igen iaf..

Du har även reklamationsrätt i 3 år.. om strecken inte orsakats av kläm, bänd eller tryck låter det som något du skulle kunna få fixat.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Re: Tillbaka till trean!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
Kan du inte räkna eller tänka alls, överhuvudtaget? Det är 1764000 pixlar per kvadrattum. Du har ingen aning om hur många pixlar skärmen har, men jag kan lova att de är betydligt fler en den ovan nämda siffran, herregud vilka människor dom släpper in i ett seriöst teknikforum.....

här har vi en nominering till dagens troll...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Kanske enligt NukeHenks lag, eller gatans lag, men den lag som poliser och domstolar använder ger dig ingen sådan rätt.

Hade för mig att konsumenter ska ha en satans massa regler o annat skit till hjälp. Läste igenom en del på konsumentverket nu också men verkar inte finnas nåt som hjälper ts dock. Vet inte om det gäller för det här men hitta en sak som skulle gå att använda, kanske.

Sexmånadersregeln

För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Du har maserat skärmen på de pixlarna med?

För har de fortfarande en färg och inte är svarrta så kan de börja funka igen när man trycker lätt på skärmen där de är, har funkat för mig även om det kanske låter som trolleri.

Dock kan problemet återkomma senare igen förstås, men så länge den har en färg finns det hopp om liv.

Permalänk
Medlem

Säger som Agentum. Prövar att trycka försiktigt med pekfingret på den, några gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Du har även reklamationsrätt i 3 år.. om strecken inte orsakats av kläm, bänd eller tryck låter det som något du skulle kunna få fixat.

VaaA?
Jag ringde ju och pratade med HP om garantiärenden hit och reklamation dit. Skärmen är dryga 2 år gammal, vem ska jag kontakta och vad göra?

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Permalänk

Om felet fanns från början eller har uppkommit utan yttre påverkan så kan du höra av dig till din återförsäljare och chansa på att han/hon får igenom en reparation av skärmen. Återförsäljaren fyller i ett "2-3 year claim-form" och sen får ni se om HP godkänner reparation och om de gör det får återförsäljaren fraktsedlar skickade till sig och du lämnar skärm och han skickar in till Anovo för reparation.

HP tar sällan reklamationer som ligger 2-3år direkt från privatperson med snacka med din återförsäljare, det är ju värt ett försök.

Vad gäller öppet köp brukar det ju gälla obruten förpackning, personligen gillar jag INTE när tex El-giganten tar öppet köp på varor som sedan säljs till annan kund efter att de varit uppackade.
Sen gör ju Webhallen helt rätt i att följa de garantierna som varje tillverkare sätter upp. De kan ju inte ge bort grejor om de inte kan returnera till tillverkaren!

Vad gäller laptops tex, så undviker jag HP på grund av deras korta garantier, väljer hellre LG eller ASUS tex.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Efter dagar av massage både på och runt den döda pixeln så verkar det som att den kommit till liv igen.

Trodde ett tag att jag skulle pajja skärmen eller nåt liknande då det inte funkade alls.
Dock så är man förbannat envis så på självaste julafton tänkte jag ge det en sista chans.

Verkar som att det funkar nu
Återkommer om den däckar igen.