SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

VIA HD audio deck

Hej.

Har lite problem med mitt ljudkort som sitter inbyggt på mitt ASUS M4A79XTD EVO moderkort.
Ljudkorts kretsen är VIA VT1708S. iaf innan jag installerade drivrutinerna så kunde jag ha mitt headset och hemmabiot inkopplat där back men när jag installerade drivrutinerna kunde jag bara ha en sladd inkopplad.
Går det att göra nått så man kan ha 2 sladdar i där back och skiten funkar?
Sedan fick jag lite lägre ljud på micen med drivrutinerna..

GOD JUL

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Medlem

Någon som vet?

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ju splittar, alltså från en till två. Det kanske är en lösning?

God Jul!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Rekordmedlem

Har du använt en förgrening eller? du kan ju inte ha dem i samma kontakt för front utgången finns det bara en av, så du har kopplat fel från början och lyssnat på fel kanaler tex bakkanalen eller centern eller så har du kanske kört h & v och trott det varit rätt kanaler du hört, prova med att spela en testskiva för surround ( DD eller DTS ) eller kör nåt tongenerator program och se till att kanalerna hörs på rätt plats. Sedan kan du börja klura om ljudet inte hörs på rätt position. själv kör jag utan att ha laddat in några andra drivers än win 7s egna och ljudet är på rätt ställe, så vida jag inte kör ut det via hdmi på grafikkortet, då tystnar moderkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej ska prova lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du öppnar fliken "Jack" i Audio deck HD kan du välja independent headphones eller redirect headphones.
Independent - Då hör du olika ljud i hörlurar och högtalare, och kan ställa in vilka ljuud som ska höra var
Redirect - Du hör samma ljud i både hörlurar och högtalare
Hoppas det hjälper

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wrathian
Om du öppnar fliken "Jack" i Audio deck HD kan du välja independent headphones eller redirect headphones.
Independent - Då hör du olika ljud i hörlurar och högtalare, och kan ställa in vilka ljuud som ska höra var
Redirect - Du hör samma ljud i både hörlurar och högtalare
Hoppas det hjälper

Finns ingen flik som heter jack :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Installerade du drivrutinerna från den medföljande dvdn? I det programmet som följer med då finns det en sån flik.

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

Ja det gjorde jag lustigt :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nästan samma problem?

Hej,

Jag har precis uppdaterat min burk. Köpte ny propp, mobo, och RAM. Moderkortet har ett inbyggt ljudkort som skall installeras med Asus Via Audio HD Deck. Det går alltså inte att installera drivrutinerna för Via Audio Deck.

Det är bara det att systemet inte hittar någon sådan enhet???? Har kollat "disabled/enabled" i BIOS och rätt val är gjort alltså "enabled"!

Jag har också problem med IDE/ATA-ATAPI styrenhet/Standard-Dual Channel PCI IDE-styrenhet?
Min DVD vägrar att fungera, trots att jag hittar den i BIOS?? Windows hittar den inte? Den går att öppna, den påbörjar en snabb läsning sedan blir det tyst?

Hade lite USB problem med gamla moderkortet, då med USB uttagen fram. Nu sitter ju samma kablar kan det påverka? Har också ett för litet PSU, 400W kommer dock ett 650W idag. Det kanske också spelar in?

Any suggestions? Har provat avinstallera de enheterna som har en gul triangel och inte lyckats.

Crusial 1333, 8 GB RAM
Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av McCroft:

Hej,

Jag har precis uppdaterat min burk. Köpte ny propp, mobo, och RAM. Moderkortet har ett inbyggt ljudkort som skall installeras med Asus Via Audio HD Deck. Det går alltså inte att installera drivrutinerna för Via Audio Deck.

Det är bara det att systemet inte hittar någon sådan enhet???? Har kollat "disabled/enabled" i BIOS och rätt val är gjort alltså "enabled"!

Jag har också problem med IDE/ATA-ATAPI styrenhet/Standard-Dual Channel PCI IDE-styrenhet?
Min DVD vägrar att fungera, trots att jag hittar den i BIOS?? Windows hittar den inte? Den går att öppna, den påbörjar en snabb läsning sedan blir det tyst?

Hade lite USB problem med gamla moderkortet, då med USB uttagen fram. Nu sitter ju samma kablar kan det påverka? Har också ett för litet PSU, 400W kommer dock ett 650W idag. Det kanske också spelar in?

Any suggestions? Har provat avinstallera de enheterna som har en gul triangel och inte lyckats.

Crusial 1333, 8 GB RAM
Windows 7 Ultimate x64

När du bytte till de nya delarna så ominstallerade du OS? Om inte, är det alltid rekommenderat att göra det så slipper du det du upplever nu.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)