SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 660S2

Hej!

För över 1 månad sen köpte jag Sennheiser HD 660S2. Ville ha bra lurar, o testa med öppen system. Jag är tvärnöjd, men vet inte riktigt om dem är för mig. Det enda jag gör är spelar varje helg PUBG / Battlefield. Lyssnar musik till o från. Det känns som jag gjorde en overkill av köp.

Har ni några tips på hur jag kan uppskatta dessa lurar mer? Gjorde jag fel köp, e detta mer för Studio än gaming? Jag funderar på att sälja för mycket billigare peng än i butiken. Men jag vill ge det ett försök. Just nu så använder jag lurarna via ljudkortet, via speciell Jack konverter. Mitt ljudkort kan erbjuda 32-149 ohm, eller 150-600 ohm. O jag kan inte använda 150-600 ohm eftersom då måste jag ha volymen på mitten typ. Dessa tål 300 ohm. Jag använder inget DAC. Jag fick svar av butiken att Jack konverter från 6,3 mm till 3,5mm påverkar ingenting. Men bör jag köpa till DAC? Trots att jag kör via ljudkort. AE-5PLUS.

Vad har ni ljudnördar för tips. Ska jag behålla? Jag gillar öppna hörlurar, men jag vet inte om jag har för bra hörlurar för spel.

Förlåt för rörig tråd. Jag vill bara veta om jag köpte bra lurar för Gaming, eller är det overkill. Jag vill inte underskatta dessa hörlurar. Någon annan kanske har bättre användning av det än mig.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan aldrig ha för bra ljud och du är nöjd så varför en fundera på att sälja med förlust för att köpa nått sämre för summan du får för dem det låter otroligt dumt.
Sluta klaga på att nått är "för bra"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan aldrig ha för bra ljud och du är nöjd så varför en fundera på att sälja med förlust för att köpa nått sämre för summan du får för dem det låter otroligt dumt.
Sluta klaga på att nått är "för bra"

Förstår vad du vill säga. Grejen är att jag vet inte riktigt om jag förtjänar riktigt dessa lurar, då jag knappt lyssnar på musik på sån hög nivå. Därför undrar jag, om jag bör sälja dessa igen o gå tillbaka till vanliga gaming lurar. Har svårt o förstå om jag gjorde rätt.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CreativeX:

Förstår vad du vill säga. Grejen är att jag vet inte riktigt om jag förtjänar riktigt dessa lurar, då jag knappt lyssnar på musik på sån hög nivå. Därför undrar jag, om jag bör sälja dessa igen o gå tillbaka till vanliga gaming lurar. Har svårt o förstå om jag gjorde rätt.

Det är alltid rätt med bättre ljud oavsett om det är prylar eller rum (när det inte handlar om hörlurar)
Har väldigt svårt att förstå hur man ens kan överväga att byta ner sig i ljudkvalitet om det inte gäller att sälja saker för att få råd med mat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är alltid rätt med bättre ljud oavsett om det är prylar eller rum (när det inte handlar om hörlurar)
Har väldigt svårt att förstå hur man ens kan överväga att byta ner sig i ljudkvalitet om det inte gäller att sälja saker för att få råd med mat.

asså skillnaden är inte så extrem, om man inte verkligen har studio där man skapar / lyssnar på HD musik. För själva gaming så vet jag inte om jag hör riktigt någon skillnad. Har hänt att jag hör mycket tydligare innan alla andra, i PUBG. Men vet inte riktigt om det är lurarnas förtjänt eller ljudkortet. Känns som jag drog overkill i köp. Måste jämföra med mina gamla gaming lurar igen o se. Men känns som jag har lurar mer för studio, Att jag köpte Bugatti för en väg där en Audi RS 6 räcker. Jag har tittat på många streamers med pengar på kontot, o tittare.. O jag sitter där med 2-3x bättre headset än dem själva. Känns konstigt.

Jag vill förstå mina lurar, och uppskatta dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har mycket liknande hörlurar, Sennheiser HD650 (300 ohm) som jag köpte för 3500 kr för 6 år sedan. Dessa har jag kört direkt i porten ända tills för ett par månader sedan, då jag skaffade ett mikrofon-interface som hade kraftig inbyggd förstärkare. Skillnaden var oerhört liten och min upplevelse av dem är inte förändrad Så om de låter bra genom datorn så kör på.

Hörlurarna är tills denna dag ett av de bästa köpen jag har gjort och kommer aldrig gå tillbaka till gaminglurar/headset. De är SÅ bekväma att ha på sig, allt låter grymt bra och de är oerhört robusta! Har tappat ned dem i hårt golv många många gånger vid det här laget och aldrig så mycket som en skråma! Har bytt sladden en gång när den började glappa efter 3 år av misshandel, det tog 15 sekunder och sladden kostade 149 kr på inet! Vartannat år blir det att byta öronkuddarna (249 kr på inet), men då använder jag dem flera timmar om dagen varje dag - dina kommer hålla mycket längre.

Men jag vill också understryka att detta är de billigaste lurarna jag någonsin haft. ALLA mina andra headset jag använt under åren, i prisklass 1000-2000 kr, har gått sönder efter 6mån-2 år och blivit utslitna/obrukbara. Mina Sennheisers å andra sidan kommer troligen mina barnbarn kunna använda en vacker dag om sisådär 40-50 år.. Vansinning kvalite i sennheisers.

Så grattis, OP, till vad jag anser vara ett av de bästa och mest kostnadseffektiva köpen man kan göra när det kommer till teknik/datorgrejer!

Visa signatur

9070 XT - 9950X3D - LG C4 42"