Hjälp med förslag på grafikkort!

Permalänk
Medlem

Hjälp med förslag på grafikkort!

Tjena!

Det har blivit dags att köpa ett nytt grafikkort.... Sitter med ett Nvidia Geforce 7800 GTX idag och efter 4 år så börjar det bli slött (minst sagt).

Datorn: P4 3,4 GHz, 2 Gb minne (1 Gb till på gång), PCI Express slot. Win XP.

Vad jag spelar: Strategispel, t ex World in Conflict. Försöker köra RUSE men det fixar inte mitt g-kort. Vill köra C&C4 med bäsat inställning när det kommer i mars.

Söker ett schysst kort under tusenlappen och har tittat en del på 4670-kort.

Tar tacksamt emot alla rek!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken budget? Ett HD 4770 är inte fy skam, men jag tror inte att du med den riggen kan köra C&C4 med bästa inställningarna, din prolle är för svag skulle jag tro, men testa först så du inte gör onödiga köp.

Har du ett bra nätagg? Märke?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Datorn är en Dell Dimension 9150 och enligt manualen ska nätagget vara på 375 Watt

Permalänk
Medlem

det är inte bara watten som spelar roll, vilken späning har du på tolv voltslinan? och nästan viktigare vilket märke har du? om det är ett skitagg så kommer du att skita sig

Permalänk
Medlem

Jaha

Det fanns en tid då jag byggde egna datorer, men det var länge sen så jag hänger inte med längre... Minns så väl min första P 133 MHz...ett monster på sin tid....

Det står 12 volt max 18A ,så 200 watt.

Najs fråga: Vilken spänning har du på tolvvoltslinan.....

Permalänk

funderar oxå på att köpa en hd4670 http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/grafikkort/...

undrar om den är prisvärd?

Permalänk
Medlem

4670 är ej värt pengarna om 4770 finns för bara nån hundring mer.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori