Moderkort med USB 3.0 (socket1366)

Permalänk

Moderkort med USB 3.0 (socket1366)

Finns det moderkort med socket 1366 som har USB 3.0 och SATA3?

Och om jag köper ett moderkort nu som inte har det
Kan man köpa till grejer och på något sätt få USB 3.0?

Hittade en del för socket 1156, men inte 1366 =/

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Avstängd

Tycker du ska satsa på ett mobo som har usb 3.:)

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.264593/usb-3-lever---i-nytt-...

Kanske finns grejor men bättre och köra på direkt.^^ Så du har det inbyggt och slipper krångla

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Moderkort med USB3 har helt enkelt fysiska uttag för 3.0.

Och såvitt jag vet finns det inga moderkort i handeln med varken USB3 eller SATA3 än - åtminstone inte både och.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Moderkort med USB3 har helt enkelt fysiska uttag för 3.0.

Och såvitt jag vet finns det inga moderkort i handeln med varken USB3 eller SATA3 än - åtminstone inte både och.

Nåja, både Asus och Gigabyte har släppt moderkort med USB3 och Sata 6Gbps. Sen om de kommer upp i hastigheterna som USB3/SATA 6Gbps utlovar är väl osäkert.

Permalänk
Medlem

Bästa är nog att vänta med den tekniken ändå. Jag menar, USB2 stickor osv kommer sällan upp i den hastigheten porten kan klämma ut. Om det inte är en sticka för flera tusen.