Permalänk
Medlem

Laptop + gaming = ?

Jag måste köpa en ny dator och är mer eller mindre trött på stationär. Det är för stort och bökigt med en stationär så jag har tagit beslutet att det nu är dags för en laptop.

Mitt problem är att jag då och då vill spela lite men har ingen som helst koll på hur det funkar med en bärbar. Allt går om man vill, men blir det extremt dyrt, eller blir datorn stor, tung och väldigt högljud?

Om jag vill ha en laptop som kostar runt 8000-10000kr och som jag ska kunna lira SC (jag vet, vilken dator idag fixar inte sc?) och gärna SC2 när det väl kommer. Går det att få en sån för det priset, och isåfall hur stor, tung, högljud blir den? Kan jag kanske rentav komma undan billigare än så?

Ge gärna förslag på en bra dator för mig. Jag behöver ingen stor skärm, snarare är det en fördel om den är liten. vill man lira kan man alltid koppla in en 19" skärm som jag har kvar från min stationära.

Tack på förhand.

mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

Det finns många alternativ, men när det gäller spel så hade jag fokuserat på grafikkortet. Dessvärre så kommer priset gå upp till 12-13k, men det beror på prioriteringen. Men dem "bästa/prisvärda" valen just nu är "Asus G60Vx" eller en konfigurerad "Guru Fire" från notebookguru.de

En tanke är att du väntar tills det kommer 13-15" Core i7 laptops med ExpressCard 2.0, med detta så kan du koppla in lösningen "externt grafikkort" (ViDock 2 till exempel) som du kan uppgradera efter behov - och ändå vara hyffsat bärbar. Denna lösningen kräver dock en extra skärm att koppla och bära med sig, men välj rätt storlek samt vettig väska (maxfps.se har några stycken att välja på) så har du en bra kompromiss.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ok men det känns som lite väl mycket stök och bök? När du säger 12-13k vilken nivå på spelandet snackar vi då? Jag behöver absolut ingen dator som kör spel på max settings, utan jag nöjer mig med att det flyter på bra.

Går det att hitta en sån på runt 10k eller är det en utopi?

Permalänk
Medlem

Jag beställde den här för några dagar sen http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3099616

Jag tror (och hoppas för min egen skull) att den uppfyller dina krav.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingZhit
Jag beställde den här för några dagar sen http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3099616

Detta är en bra dator med kvalitè (och 2 års garanti), även jag kollade på denna men då kostade den 10k vilket jag inte tyckte var prisvärt Finns även HP laptops med samma prestanda för 8k (läs dom andra trådarna, finns postat där)

Permalänk

MSI GT628 är ju finfin . 037180 varför ens rekommendera än släpbar när han vill ha en bärbar . Han sa att blev för stort och bökigt men en stationär tror han syftar mkt på att släpa med sig skärm , sladdar m.m . Och nu rekommenderar du alltså en dator , extra låda för grafikkort , skärm haha fattar ingenting.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingZhit

Posta gärna här och skriv vad du tycker när du fått testa den lite. Eller skicka mig ett pm.

tompa1122:

Den där ser ju rätt vass ut faktiskt och kan vara precis vad jag är ute efter. Hur pass bra klarar den spel? Och hur tyst är den?