Permalänk
Medlem

Flyttning av telefonnummer

Hej

Har ett problem.

Har sagt upp mitt abonnemang hos bredbandsbolaget för 2 månader sedan. Har haft Internet + ip-telefoni hos dom. Det är 3 månaders uppsägningstid så jag skall teckna något nytt för att börja gälla den 1 februari.

Tänkte teckna abonnemang hos ComHem då jag bor i ett ComHem-hus. Ringde dom i dag och får höra att jag inte kan ha kvar mitt gamla telefonnummer eftersom jag har sagt upp mitt abonnemang hos bredbandsbolaget. Enligt ComHem så måste jag teckna abonnemang hos dom INNAN jag säger upp mitt gamla hos bredbandsbolaget.

Kan detta verkligen stämma. Låter enormt konstigt i mina öron.

Någon som vet mer om detta så vore jag väldigt tacksam.

Mvh
Tobbe

Permalänk
Medlem

Gick in på Expert i går och det var inga problem alls.

Stort tack till Nina på Expert Frölunda Torg. Hon ansträngde sig verkligen för att ta reda på vad som gällde och nu känner jag mig lugn. Beställde 100/10 XXL, nu väntar jag bara på modemet:)

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att portera ut ett redan uppsagt nummer. B2 släpper nummret om det är samma personnummer som vill ha telenummret som hade det sist. Struntprat från comhems sida.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Ja, han på comhems support måste ha pratat i nattmössan.

Permalänk
Medlem

Dock så är det smidigare att portera ett icke uppsagt konto. Då kan överflyttningen göras på automatik

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burken84
Dock så är det smidigare att portera ett icke uppsagt konto. Då kan överflyttningen göras på automatik

Precis, minns att det vart ett jädra jiddrande med porteringar när abbonemangen redan var uppsagda, på den tiden man jobbade på ComHem.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Ok, men så länge det går så är det OK för min del. Enligt han på ComHem's suppport så var det omöjligt.

Permalänk
Medlem

Läste precis detta i GP

http://www.gp.se/konsument/konsumentratt/1.280374-comhem-i-to...

Utdrag:

– Det handlar om försäljare [Comhems] som säger mer än företaget sedan kan hålla. Kunderna får inte tjänster de blivit lovade.

Tummen upp från Konsument Göteborg blir det för Expert, Inet och Siba som konsumenterna klagat mindre på under 2009 än 2008.

Återspeglar mina erfarenheter i går rätt väl