Tjena.
Har själv en satellite (L500) och är väldigt nöjd. Tycker du ska ta den oavsett vad du ska ha den till. Du ser ut att få väldigt mycket mer för pengarna och upplösningen är fullgod för normalanvändaren.
Misstänker dock att en vanlig sata150 på 5400rpm kan vara en liten flaskhals i Toshibans system. Kanske inte spelar så stor roll om du har ddr3 i det fallet.
(Någon får gärna bekräfta det)
I vilket fall ser den extremt prisvärd ut. Önskar nästan att jag väntat lite och köpt en sån själv faktiskt
Jag tror att Satellite-serien är snarlika i skärm och chassi (dock med variationer i färg) så utefter det kan jag berätta att:
En riktigt schysst detalj som var ganska avgörarande när jag valde min Satellite är att den har ett tangentbord som liknar en stationär dators dvs. med numpad och allt det där.
Vet inte hur det är med Dell men jag har en HP från DV serien att jämföra med och skärmen på min Satellite är mycket bättre belyst än den vilket jag också tycker är viktigt. Så även om Dell skärmen har högre upplösning är det inte allt man ska ta hänsyn till enligt mig.
Det finns dessutom HDMI-utgång på båda datorerna. Jag änvänder min Sattelite som stationär och pluggar in den i teven för film och musik och det fungerar perfekt. Därför kanske du inte borde tänka så mycket på skärmupplösning.
Misstänker dock att Dellens chassi är av högre kvalitet då Satelliten's är väldigt plastig, klumpig och faktiskt ganska ful enligt mig
PS.
Högtalarna är kass på min Satellite och den har ett varmlufts utblås på vänstersidan vilket gör den knepig att använda med mus för vänsterhänta.
MVH.
Kim