Permalänk

Loopia VS. One - .nu VS. .net

Jag skapar en ny tråd angående samma hemsida, men en helt ny fråga.

Innan fanns hemsidan hos Loopia på domänen minstil.nu.
Sen bytte vi till One.com och tog då minstil.net eftersom .nu inte fanns att välja.

Nu har vi båda webbhotellen aktiva, men jag har den aktuella hemsidan på minstil.net.
Dock så är ju den kända adressen minstil.nu.

Enligt one.com så hostar de inte .nu domäner =/ Vilket jag insåg i efterhand.
Är det någon av er som har tips / lösning på hur jag kan komma till rätta med det här?
Hade tänkt avsluta Loopia och bara använda one med min minstil.nu domän.

All hjälp är välkommen!

Visa signatur

//Andreas Olsson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noname.olsson
Jag skapar en ny tråd angående samma hemsida, men en helt ny fråga.

Innan fanns hemsidan hos Loopia på domänen minstil.nu.
Sen bytte vi till One.com och tog då minstil.net eftersom .nu inte fanns att välja.

Nu har vi båda webbhotellen aktiva, men jag har den aktuella hemsidan på minstil.net.
Dock så är ju den kända adressen minstil.nu.

Enligt one.com så hostar de inte .nu domäner =/ Vilket jag insåg i efterhand.
Är det någon av er som har tips / lösning på hur jag kan komma till rätta med det här?
Hade tänkt avsluta Loopia och bara använda one med min minstil.nu domän.

All hjälp är välkommen!

Eller så tar du typ binero eller dylikt?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

@KurreKula Hur menar du då? Byta till ett tredje webbhotell?

Visa signatur

//Andreas Olsson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noname.olsson
@KurreKula Hur menar du då? Byta till ett tredje webbhotell?

Du verkar ju inte nöjd med loopia och de flesta är rätt missnöjda med one. Så jag menar att helt och hållet flytta allt till ett bra och billigt hotell

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Om du nu har domänen hos loopia är det väl bara att peka om den i deras DNS verktyg om du byter hosting.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Om du nu har domänen hos loopia är det väl bara att peka om den i deras DNS verktyg om du byter hosting.

Men blir väl lite störigt att ha med två olika att göra :/

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Är ju bara en engångsgrej att göra. Iofs får man ju separata räkningar, men det känns som det skulle vara värt det i det här fallet om han inte kan överföra domänen till det nya hostingbolaget. Alternativet är ju att byta domän vilket kostar trafik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Är ju bara en engångsgrej att göra. Iofs får man ju separata räkningar, men det känns som det skulle vara värt det i det här fallet om han inte kan överföra domänen till det nya hostingbolaget. Alternativet är ju att byta domän vilket kostar trafik.

Jo, det är ju klart. Men det finns ju också alternativet att inte gå till one utan att gå till någon som kan hosta .nu... Gör om gör rätt!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt vad KurreKula pratar om. One funkar alldeles utmärkt om man inte har några speciella krav på webbhotellet. Och sen är det väldigt lätt att ha domänen minstil.nu hos någon annan och bara rikta den.
Enda är att du får betala för nu-domänen också men det är en så pass låg kostnad per år så det inte borde spela nån roll..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordis
Nu vet jag inte riktigt vad KurreKula pratar om. One funkar alldeles utmärkt om man inte har några speciella krav på webbhotellet. Och sen är det väldigt lätt att ha domänen minstil.nu hos någon annan och bara rikta den.
Enda är att du får betala för nu-domänen också men det är en så pass låg kostnad per år så det inte borde spela nån roll..

Jag säger inte att det är krångligt att ha det på ett annat ställe och sen rikta om den, inte alls. Jag gillar dock att ha saker på ett optimalt sätt även om det innebär lite mer jobb.

Sen har jag inte sagt att one inte funkar om man inte har speciella krav, sa bara att många har varit missnöjda med det...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

varför inte behålla allt hos loopia då?
eller som nämts tidigare, ena räkning för domän hos loopia, andra räkning för konto hos one.

Hänger inte med riktigt i själva problemet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Varför bytte ni från Loopia i första läget?

Att peka båda till samma ställe är ju i sig inte något problem.

Jag är också lite osäker på vad själva problemet/frågeställningen är.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<