Passar detta graffekort?*noob*

Permalänk

Passar detta graffekort?*noob*

Tja sc.

direkt på frågan, passar nvidia GeForce GTX 295 i min dator?, just nu har jag asus eah4850
har dem 2 korten samma storlek eller?
jag vet inte vilken storlek eller sånt jag har i datan.

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

gtx 295 längd (267 mm)
ati 4850 (229 mm)

Google is your friend

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

så gtx 295 passar inte?:(

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur mycket luft det är mellan ditt nuvarande kort och närmsta hinder i chassit. På längden då. Behövs ju ca 4cm..

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk

jag har plats så det räcker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fickenskitblixt
så gtx 295 passar inte?:(

Det kan inte vi svara på riktigt utan ha mer information. Vi vet ju inte ens vad du har för chassi.

Enklaste är att du tar och öppnar upp din dator och mäter. Du har ju måtten längre upp i tråden så ser du direkt om de passar inte.

Permalänk
Medlem

Re: Passar detta graffekort?*noob*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fickenskitblixt
Tja sc.

direkt på frågan, passar nvidia GeForce GTX 295 i min dator?, just nu har jag asus eah4850
har dem 2 korten samma storlek eller?
jag vet inte vilken storlek eller sånt jag har i datan.

tacksam för svar

Hur menar du passar? Rent storleksmässigt dvs längd/tjocklek? Då är de bara att kolla upp hur stort kortet är (mät med linjal i dator sen).
Annars så är de väll PCI-E på båda vad jag vet :S om de inte finns någon special version, så de borde ju passa problemfritt (=

Sen kan de va bra att veta om nätaggregatet pallar driva ett gtx295 (= och resten av din dator så inget flaskar allt för mkt (=

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk

mitt chassi heter InWin C583 MidiTower 350W

Permalänk
Medlem

Kortet passar på moderkortet.
Kortet passar i chassit? mät me linjal
Klarar nätaggregatet av att driva kortet? Vad har du för nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Om du har 350W kan väl det bli lite knappt.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fickenskitblixt
mitt chassi heter InWin C583 MidiTower 350W

Alltså 350w nätagg? isåfall kommer kortet inte ens försöka starta.. Vad har du för dator då? du har redan ett bra grafikkort. Varför ett 295? ATI är det som gäller nu. Tänk på att det inte bara är storleken som gäller utan hur mycket ström grafikkortet drar från ditt nätagg och vilken processor du har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruniz
Om du har 350W kan väl det bli lite knappt.

Lite kanppt? det är betydligt värre än så. Nvidia rekommenderar minst 680W till det kortet.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR