Byte av grafikkort - Svart Bildskärm.

Permalänk
Medlem

Byte av grafikkort - Svart Bildskärm.

Hallo!

Jo jag hade ett gammalt sletet 8600 GT och tänkte uppdatera mig till 5770. Jag fick paketet idag, tog bort drivisarna på datorn och startade om. Får Bluscreen men tänker inte mera på det. Sätter in det nya kortet. INGEN BILD! Det är helt svart, fläktar och allt går igång, PCI kabeln är insatt och sånt.

Tips på vad jag kan göra?

Jag kan använda mitt gamla grafikkort, men då måste jag starta via felsäkert läge annars får jag bluescreen när jag laddar windows.

Hjälp en stackars själ som vill panga.

// Marcus

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

trasigt grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chander
trasigt grafikkort

Så det nya jag har köpt är helt trasigt då?

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Testa kortet på en annan dator, först kolla att kortet sitter i rätt, får du några "fel pip signaler", när du startar datorn med "nya" grafikkortet i?

Permalänk
Medlem

Inte när jag startar, men efter ett tag så piper det till och sen så startar den om verkar det som men den går inte ner i helt avstängt läge. Eftersom jag inte heller ser vad som händer på skärmen så är det lite jobbigt.

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Testa kortet på en annan dator.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Läs i ditt moderkorts instruktionsbok, det brukar stå vad pipen betyder.
Jag hade samma problem nån gång... Kommer inte ihåg vad jag gjorde men nu funkar det jättebra

Som sagt, kolla instruktionsboken.

Permalänk
Medlem

hos bios tillverkaren finns förklaring av PIP, notera hur många pip, och kolla varför det piper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmawn
Läs i ditt moderkorts instruktionsbok, det brukar stå vad pipen betyder.
Jag hade samma problem nån gång... Kommer inte ihåg vad jag gjorde men nu funkar det jättebra

Som sagt, kolla instruktionsboken.

Förlåt mig men vart ska det typ stå någonstans?

Jag hittar inte ^^

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chander
http://www.bioscentral.com/

Tack, men jag vet inte vilken Beep Code man ska välja men kollade igenom alla och flera gånger fick jag att felet var:

Video memory test failure The video adapter's memory has failed. Replace the video adapter

Och det betyder att mitt grafikkort på nåt sätt har skadats och är trasigt?

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hundeeen
Tack, men jag vet inte vilken Beep Code man ska välja men kollade igenom alla och flera gånger fick jag att felet var:

Video memory test failure The video adapter's memory has failed. Replace the video adapter

Och det betyder att mitt grafikkort på nåt sätt har skadats och är trasigt?

Ja verkar ju som om grafikminnet är sönder iallafall.

Permalänk

Det går på garantin, bara att skicka tillbaka och invänta nytt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grim_reaper_SwE
Det går på garantin, bara att skicka tillbaka och invänta nytt

Så jag bara packar ner det i lådan som jag fick det i och skickar tillbaka det till inet.se?

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

ring dem först

Permalänk
Avstängd

Får du bluescreen precis eller lite efter Windows börjat leta drivisar automatiskt? jag hade så på mitt nya xfx 4770 för 3-4 dagar sedan, formaterade och nu funkare prima.

Permalänk
Medlem

bluescreen beror på fel drivare,att formatera är helt onödigt

Permalänk
Medlem

Windows hinner ladda lite grejer men sen så får jag felmeddelende att min hårddisk kan vara trasig.

Men sen när jag går in i felsäkertläge så står det enligt databashanteraren att den är helt felfri.

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hundeeen
Förlåt mig men vart ska det typ stå någonstans?

Jag hittar inte ^^

Vad har du för moderkort?
Det borde ju ha följt med någon slags instruktionsbok/innehållsbok i lådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmawn
Vad har du för moderkort?
Det borde ju ha följt med någon slags instruktionsbok/innehållsbok i lådan.

Ett ASUS M2Ne-SLi

Jo moderkortsbok fanns det men min polare har den hos sig Sen så nu har vi ju redan hittat felet troligtvis Ska ringa inet.se idag och se vad de säger

Tack för all hjälp

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.