Permalänk
Medlem

WoW dator Max 12000:-

Skall köpa en ny dator. Har 12000:- som limit. Skall vara med OS och skärm. Det enda spel som skall köras är World Of Warcraft. Helst på maxade grafikinställningar.

Har kollat lite på olika alternativ men blir inte klok på alla sorters processorer,(i7, i5 mfl). Vad passar bäst att köra wow på? Behövs verkligen en i7 processor? Jag är inte så duktig på datorer så jag fattar inte allt "facksnack".

Tacksam för ett paketförslag. Jag klarar att bygga ihop datorn själv.

/rope

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05 Midi Tower - MSI Z170A KRAIT GAMING 3X - Intel i5-6600K SKYLAKE- Geforce GTX660 - Cooler Master Hyper TX3 Evo - Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 16GB - Samsung SSD830 128GB - Corsair CX600M, 600W PSU - Western Digital WD Green 2TB 64MB Cache SATA 6.0Gb/s 3.5" - Skärm 27" 1080p IPS AOC

Permalänk

Jag fick ihop det här http://luknux.com/show-image.php?id=d062da26f56455e98e39d0117d93f73f den här kan du utan tvekan klara wow på så att det räker och blir över. men om du bara ska spela wow behöver du nog inte ens en så bra dator.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle vara något?

Permalänk
Medlem

Plockade ihop ett paket åt dig

Du kommer få jävligt bra bild när nu lirar wow med denna och andra spel också!
Sjukt bra processor, skärm och grafikkort!

Permalänk
Medlem

i dagens läge behövs inte ett så bra grafikkort. Men med cataclysm runt hörnet är det dumt att inte ta ett 5850. så kör på något av dom två sista paketen !

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk

Radeon funkar pissdåligt till Wow, kör på Nvidia.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Skulle köra på mitt paket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Radeon funkar pissdåligt till Wow, kör på Nvidia.

stämmer. inte superoptimerat för window screen. men fullscreen är det inget fel på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han sa max 12k ge honom något som bara klarar wow istället för att dra i7 och hela köret:P?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acckee

Jag med.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Köra trådskapare. om du kollar SWE senaste 5 stora nyheter är där en mycket kapabel dator för 8000. Köp en sådan och släng in en skärm eller OS om det behövs ! Där har du ett bra svar !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WoW är (var i alla fall) ett väldigt cpu/minnes krävande spel och grafikkortet gjorde sällan mycket. Antar att det är det samma forfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
Köra trådskapare. om du kollar SWE senaste 5 stora nyheter är där en mycket kapabel dator för 8000. Köp en sådan och släng in en skärm eller OS om det behövs ! Där har du ett bra svar !

+1

Permalänk

Satsa på det Flink87 skriver

Inget av de två paketen där uppe är prisvärt i vilket fall som helst så undvik dom.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

en dator som maxar WoW får man för 4-5k

Permalänk
Medlem
Citat:

+1

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

http://i50.tinypic.com/xdczs0.jpg

Kanske skulle vara något?

Bästa packetet om du inte vill ta något billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget av de två paketen där uppe är prisvärt i vilket fall som helst så undvik dom.

Varför är de inte prisvärda?

btw. Får jag fråga vad du använder din dator i sign till också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Undrar också varför de inte är prisvärda. Men misstolka inte, jag vill lära mig mera, inte försöka dissa dig

Permalänk
Medlem

De är inte prisvärda till sin upg. vissa saker i dom är lite väl påkostad. tex en skärm för 2500 för en dator som enbart ska spela wow.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Varför är de inte prisvärda?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saddl3r
Undrar också varför de inte är prisvärda. Men misstolka inte, jag vill lära mig mera, inte försöka dissa dig

Det finns bättre komponenter prestandamässigt, för samma slant.

Citat:

De är inte prisvärda till sin upg. vissa saker i dom är lite väl påkostad. tex en skärm för 2500 för en dator som enbart ska spela wow.

Precis, ska man enbart ha datorn till wow så går det att komma billigare undan men ändå hålla sig ovanför 60fps.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Skärmen i mitt paket kostar 1700, och skärm kan man ju aldrig betala för mycket av, eller har jag fel?

btw. Får jag fråga vad du använder din dator i sign till också?

Permalänk
Medlem

min dator ?... jadu. ja anser inte att det finns en bättre bärbar datorn än en macbook pro. men bara min åsikt.

sen va det inte dit paket utan det andra som hade en dyr skärm. sen är det småsaker i dit paket så som processorn och dvdn o lite sånt där det finns bättre komponenter för samma peng.
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6217&page=10

Där ser du en dator som är bra optimerad utifrån sitt pris !. dvs prisvärd.

Visa signatur

Permalänk

Den är bäst på att dra till sig uppmärksamhet, annars vet jag inte riktigt vad ändamålet med den är. Den ser ju fin ut och så...

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

När man köper en dator idag så kanske man i framtiden vill spela nyare spel än WOW.. Och då är väl en dator för 12000kr med bra grafikkort inte helt fel då TS säger att han har en budget på 12000:-
Håller med om att datorn för 6000kr klarar wow lika bra men som sagt, beror lite på vad TS är ute efter. Antar eftersom hans budget är 12000:- så vill han ha en dator i ett par år framöver och inte spela wow till datorn brinner upp om 15 år.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Citat:

min dator ?... jadu. ja anser inte att det finns en bättre bärbar datorn än en macbook pro. men bara min åsikt.

sen va det inte dit paket utan det andra som hade en dyr skärm. sen är det småsaker i dit paket så som processorn och dvdn o lite sånt där det finns bättre komponenter för samma peng.
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6217&page=10

Där ser du en dator som är bra optimerad utifrån sitt pris !. dvs prisvärd.

Menade inte din dator, utan den andras.

Processorn? vilken tycker du jag ska byta ut till isåfall, förstår inte hur du menar nu...
Dvdn är ju exakt samma som är i den artikel du länkade till, många av sakerna i den artikeln är exakt samma som jag har i paketet jag länkade. Förstår inte riktigt hur du menar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Den är bäst på att dra till sig uppmärksamhet, annars vet jag inte riktigt vad ändamålet med den är. Den ser ju fin ut och så...

vet att detta inte hör till tråden men Fragdeath fyfan vilken dator du har helt sjukt:P

Visa signatur

Amd x4 940be @3300Mhz. Asus M4N72-E mobo. Corsair pc-6400minnen.Gtx 260 216pipes. 320gb sata HDD. allt i ett Haf 922. Benq 1080p 24"tum. Deathadder.
Nya macbook 13"tum :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Menade inte din dator, utan den andras.

Processorn? vilken tycker du jag ska byta ut till isåfall, förstår inte hur du menar nu...
Dvdn är ju exakt samma som är i den artikel du länkade till, många av sakerna i den artikeln är exakt samma som jag har i paketet jag länkade. Förstår inte riktigt hur du menar...

sorry my bad. kolla fel på några saker. men iallafall. skärmen i det andra paketet anser ja inte behövas. punk !

Visa signatur

Permalänk

TBH, innan TS bestämmer sig för något annat tycker jag du bör kolla på några amd paket också.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

För att gå lite off-topic, men när ska folk lära sig att de krävs mer än en dator för "4-5k" för WoW som jag har sett postas i flera olika trådar, maxa wow i 1920x1080 eller ännu större i 25man raids med 60FPS go for it.