Permalänk
Medlem

NH-D14 har böjt sig!

Öppnade upp chassit idag för att kolla lite och upptäckte att kylaren har böjt sig. Någon annan som varit med om något liknande? Jag satte dit den precis som det stod i manualen. Temperaturen ligger på 37 grader med min i7 så det är inget fel på den.

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem

Jäklar. Min kylare som är exat samma. Och jag måste böja tornen när jag ska ta bort eller montera 140mm fläkten. Så du måste ha lyckats böja den under montering och inte lagt märket till det.

Permalänk
Medlem

Dom var helt raka efter jag hade monterat fast den. För jag kommer ihåg hur pilligt det va att få dit 140mm riktigt... Men vet inte om jag vågar böja tillbaka den, känns som den kommer gå av :S

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolixe
Dom var helt raka efter jag hade monterat fast den. För jag kommer ihåg hur pilligt det va att få dit 140mm riktigt... Men vet inte om jag vågar böja tillbaka den, känns som den kommer gå av :S

Är det inte en trevlig garanti på dom där?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Tror ni man kan ta det på garantin? Det är ju svårt att bevisa att jag själv inte har böjt den.

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk

Är jag dum eller? Tycker inte den ser sned ut...

Permalänk
Medlem

Det är alltid värt att testa att lämna in den på garantin, men härifrån ser det verkligen ut som ett handhavarfel. Aluminium böjer sig inte bara sådär.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolixe
Tror ni man kan ta det på garantin? Det är ju svårt att bevisa att jag själv inte har böjt den.

Värt att testa iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Är jag dum eller? Tycker inte den ser sned ut...

Ser inte heller att den är så sne, men det är den nog

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Vadå böjd? den har bara vridit sig några grader, händer ofta på stora kylare. Vrid bara tillbaka den, enkelt. Noctua kylare "böjer" inte inte sig. Kyleffekten är samma ändå då den står på samma yta.

Permalänk
Avstängd

Eh... fungerar den? Aja, orkar du så lämna tillbaka den.

Permalänk
Medlem

mitten fläkten ska typ nudda det andra tornet. Kan ju testa att maila iaf

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min ser exact likadan ut som din och då var det inet som montera ihop min dator. Men den funkar alldeles överjävligt bra

Permalänk
Inaktiv

Riktigt udda. De är inte gjorda så att de ska gå att böja? Jag menar, är det inte bra trångt mellan tornen?

Permalänk
Medlem

sätt dit en gummisnodd mellan tornen så kanske dom drar ihop sej igen med tiden

Permalänk
Avstängd

varför inte bara böja tillbaks dom sen lägger man nått som håller ihop båda flänsarna

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det måste vara pga någon mekanisk skada, min har då inte böjt sig!

Visa signatur

SÅLDE GAMINGRIGGEN - SITTER PÅ EN J*VLA DELL DIMENSION 3100 x)