Problem med display på Antec Fusion Remote

Permalänk
Medlem

Problem med display på Antec Fusion Remote

Hejsan
Köpte ett Antec Fusion Remote igår men har lite problem med displayen. Den lyser hela tiden, trots att datorn är avstängd. Endast när man kopplar ur strömmen slocknar den.
Skall det vara så, eller hur blir man av med problemet?
Mvh

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Inaktiv

har du installerat imon? pröva installera den nyaste drivrutinerna från antecs hemsida bör funka

min släcks iallfall när datorn släcks

Permalänk

Har med samma problem. Får ej heller fram någon information på min display utan den bara lyser. Har installerat imon och fjärrkontrollen fungerar men lyckas inte få fram någon information på själva displayen. Någon som har samma problem eller någon vettig lösning

Permalänk
Avstängd

Jag hade samma problem som physioulus, (förutsatt att du har kopplat usb delen av displayen korrekt) så var det drivrutinerna som orsakade problemet.

Ladda ner senare version och hoppas på det bästa:

http://www.soundgraph.com/forums/forumdisplay.php?f=104&langi...

Du behöver inte installera iMedian men de hänger ihop i samma paket.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Har liknande problem. Min slocknar inte alltid. 1/10 så lyser den när man stänger av. Tyvärr slocknar den aldrig då man sätter datorn i strömsparläge. Ganska irriterande då HTPCn står mycket i sparläge

Däremot har jag info på min display, funkar finfint i MediaPortal 1.1

//Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Löste det genom att koppla ett relä på ingångarna till displayen.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

Har samma problem+att jag inte får upp någon information på displayen heller,
behöver verkligen hjälp med detta.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Kolla så du kopplat rätt på interna usbn... jag kopplade fel föst o displayen lös när htpc var avstängd.. kopplade om och då funkade allt som det var tänkt.

Installera imon drivarna och sen bör det fungera.

glöm inte att koppla ena power sw till baksidan av displayen (kommer inte ihåg vilka färger det var nu) annars kan du inte starta med fjärr...

Lycka till

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk

Ordnade sig, tydligen glappkontakt på usb sladden, min lycka är total nu:)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Om ni menar att dte lyser text eller visas en klocka när datorn är svatängd så går det lätt att ändra i imon.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB