Permalänk
Medlem

Datorn stängs av.

Under ett år eller så, så har min dator stängts av helt på egen hand utan någon uppenbar anledning men detta hände så sällan att jag helt enkelt struntade i att undersöka vad felet var och nästan enbart när jag inte var vid datorn eller hade något program uppe.

Dock, så har den under dom senaste dagarna stängts av väldigt ofta, utan någon förvarning och jag har ännu inte fastställt någon orsak. Dock så tror jag det är nätagget som strular, då temperaturerna är relativt normala. Kan i och för sig vara glapp i någon kabel men jag har provet med att vicka och röra lite på kablarna i datorn medans den är igång så jag tror inte det är det heller.

Grafikkort ATI Radeon HD 2900 PRO
AMD Athlon 64 X2 Dual core 6400+ (3.2 ghz per kärna)

Är vad jag jag kommer ihåg. Moderkortet är ingenting speciellt och jag tror inte det är vad som strular. Så har någon förslag på vad det är för fel på min dator och vad jag kan göra för att åtgärda det?

Permalänk
Medlem

Om du misstänker nätagget bör du berättar om den.
Nätaggets Tillverkare / Modell (Watt) / Ålder.

Vid glapp så räcker det inte att vicka, känna eller sitta och stirra. Du måst ta isär allt och sätta ihop det ordentligt. Även moderkort och processorn. Många har fixat datorn på det sättet fast de fick aldrig reda på vad felet var.