Efter en liten olycka nu i julas lämnade jag in min kära dator (en DV3550) som var köp på Siba, där jag hade köpt den med försäkring. Fick idag ett brev från försäkringsbolaget att min dator inte gick att laga och de föreslog att jag ta en sådan här istället DV3 2390eo. Har inte lyckat hitta någon recension på den.
Någon som har testat den?
Fungerar multitouch bra?
Sitter och letar alternativ till UL30VT och fann då denna modell, verkar riktigt schysst. Bättre grafikkort (4550) och starkare processor, dock 2000:- dyrare och vad som ser ut vara fulare design.
Hittar inga tester, någon som har denna eller sett recensioner?
Inget dåligt utbytesförslag! Bra mkt snabbare grafikkort i den än i dv3550 (om man nu är ute efter det) Samt kraftigaren cpu (som dock har högre TDP). Frågan är om batteritiden blir lidande mkt av det. Fördelen med dv3550 är ju att den är så tyst och vet att efterföljande dv3:or inte haft det lika bra på den fronten. Men jag skulle lätt kört på dv2390 sett till komponenter!
...Just ja! Om någon hittar en recension så posta gärna länken! Vill också läsa den!
Har nu sett den live. Vafan! Den har ju touchskärm, hur kunde jag missa det. Då går den bort, men åas lär det ju då komma en billigare variant utan touch.
Den var dock snygg och mycket tunnare i verkligheten, hade klippt till direkt om det inte vore för touchskärmen.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted Denna sony tex. Har i3, och gt330m som är betydligt mycket snabbare än 4550. Dessutom billigare och bättre kvalité.
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted Måste det va 14"? Annars i 15" klassen så får du ju mkt mera prestanda för pengarna.
Nä vill ha 13", har stationär så jag vill bara ha en slimmad dator att bära runt i universitetet. Väntar på att HP eller Asus kommer med en i3-dator (utan touchskärm...) Asus JT verkar ju dröja.