Permalänk
Medlem

Windows xp problem

Hej, jag har försökt installera windows xp i ett par dagar nu men möter ett överjävligt problem, när installationen startar dör alla USB portar. När man kommer till bitarna där man ska konfigurera datorn finns det ingen mus eller tangentbord och man fast.

Detta har hänt mig i tidigare installationer men då har det löst sig genom att byta USB port.

Hjälp!

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Avstängd

PS2 tangent bord och mus sen updatera drivrutinerna..

Har du inga sånna där adapters ??

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Hej. låter mycket konstigt.. Nyligen har jag också haft ett mycket konstigt problem gällande Xp-installationen på en bärbar, där dog datorn helt slumpmässigt under installationsprocessen. Problemet gnagde mig i månader tills jag en dag fick för mig att skruva bort kylfläkten och såg att flänsen var fullpackad med damm. Bios stängde helt enkelt av sig när datorn blev för varm. Efter det flöt allt på klockrent!

Mitt råd till dig just nu är att kolla så datorn har ordentligt med luftflöde för processor och chassi.

/Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anthor
Hej. låter mycket konstigt.. Nyligen har jag också haft ett mycket konstigt problem gällande Xp-installationen på en bärbar, där dog datorn helt slumpmässigt under installationsprocessen. Problemet gnagde mig i månader tills jag en dag fick för mig att skruva bort kylfläkten och såg att flänsen var fullpackad med damm. Bios stängde helt enkelt av sig när datorn blev för varm. Efter det flöt allt på klockrent!

Mitt råd till dig just nu är att kolla så datorn har ordentligt med luftflöde för processor och chassi.

/Johan

Datorn är damm fri, precis plockat ihop den från en hög gamla delar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
PS2 tangent bord och mus sen updatera drivrutinerna..

Har du inga sånna där adapters ??

Tack, ska testas

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Har du sett efter om USBkeyboard är "enablat" i bios?

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Glöm inte att sätta på USB stödet i bios.
Måste vara riktigt PS2 kontakt med sladd.

Tangentbord (Mus) med adapter, trådlös och USB kan kan du glömma så länge som du inte satt på USB stödet i bios.

Permalänk
Medlem

Löste sig var problem i BIOS, måste ha resetats under installationen av komponenter. Tack alla för eran tid och hjälp :=)

EDIT: trodde jag ja problem helveten växer fan på träd, kopplar man in mus och tangentbord i ps2/ps2 usb/usb eller ps2/usb fungerar bara 1 enhet.

Efter 3 fösök så gav skiten upp ger 1 lång 2 korta signaler och skärmen tänds aldrig tangentbord får ström och fläktarna, cd läsaren och hårdisken jobbar.

Jag ger upp har ingen anning om vad som händer.

EDIT 2 : Fixat problemet med pipen nu. Datorn startar och tangentbord funkar alltid i BIOS men i installationen funkar bara 1 av de 2. Funkar aldrig om jag använder USB ingångar och funkar inte om jag använder båda 2 med ps2 adapters. Funderar på om moderkortet sjunger på sista versen

Visa signatur

CITERA CITERA CITERA