Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Jag undrar, varför just en processor? Kunde ni inte fixa ett bra erbjudande på t.ex högtalare istället?

De är ju inte dummare än att om man tar en sak som är en del av ett system så kanske kunderna beställer mer saker som behövs.

Erbjudandet i säg var ju bra, men hellre ett lite "sämre" pris på en produkt som inte kräver speciella delar för att fungera. Men kul att se lite nytänkande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
Kan bara säga att jag tycker ännu sämre om komplett nu än innan.

För att dom inte hade ett erbjudande du var intresserad utav eller vad?

Berätta vad du är missnöjd över istället för att bara lipa rakt ut i tråden.

Permalänk
Medlem

Jag håller med! Jag tycker erbjudandet var dåligt!
Som att Volvo skulle släppa ett liknande erbjudande så alla Volvo fantaster kommer.

sen när de ska redovisa erbjudandet är så är det på däck till Volvo lastvagnar, 60" traktordäck -_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belzebubb89
För att dom inte hade ett erbjudande du var intresserad utav eller vad?

Berätta vad du är missnöjd över istället för att bara lipa rakt ut i tråden.

lipa det va länge sen grabben....men gör man reklam för 1337 så antar man att alla kör amd? Det där erbjudandet kunde dom ju ha gjort när som under samma tid och döpt det till AMD.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Fint erbjudande till ett riktigt bra pris!

Förstår inte folk som lipar över att dom i princip ger bort grejer? synd att processorn inte var för er men alla erbjudanden kan inte passa för alla människor! Dom har ju en massa andra grejer billigare också till intel plattformar men dom fick väl ett jävligt bra inköpspris hos amd på den där processorn och det är därför den reas ut?

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
Fint erbjudande till ett riktigt bra pris!

Förstår inte folk som lipar över att dom i princip ger bort grejer? synd att processorn inte var för er men alla erbjudanden kan inte passa för alla människor! Dom har ju en massa andra grejer billigare också till intel plattformar men dom fick väl ett jävligt bra inköpspris hos amd på den där processorn och det är därför den reas ut?

Skulle bara vilja veta på vilka grunder du gör följande uttalande:
" i princip ger bort grejor" det var väl 50% off?
Jag tycker det var upphausat , blev ju liksom bara en tummetott för de flesta.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Skulle bara vilja veta på vilka grunder du gör följande uttalande:
" i princip ger bort grejor" det var väl 50% off?
Jag tycker det var upphausat , blev ju liksom bara en tummetott för de flesta.

50% på AMD bästa modell bland deras CPU'er är ju inte helt dumt. Du fick den för samma pris som en vanlig simpel AMD Athlon X4 tex.

Fasen vad folk ska klaga.

Permalänk
Medlem

Men här är massa bortskämda kids som till och med klagar på
gratis julklappar.

Permalänk
Medlem

hehe, ja man vill inte låta dryg men
jag skulle knappt tagit i en AMD prolle gratis...

med tanke på alla gamla prylar man måste köpa till.

Slår då hellre på ett riktigt system med Triple channel och intel..

Permalänk
Medlem

klart som fasen folk gnäller.
sitter och triggar som fasen.

sen visar sig erbjudandet inte vara något för dom.
Så måste dom avreagera sig att dom ej fick något dom hade velat ha.

Nu gjorde komplett som dom gjorde, bara att gilla läget.
Alla kan inte få allt,sen vill mycket ha mer.

Alla reor/erbjudanden kan inte uppskattas av alla.
Gör ni likadant på stan om ni ser att dom ska köra en kampanj att när ni inte hittar något ni vill ha, så går ni fram till kassan och gnäller?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

MVH // Erik J 2010-01-28 09:52

Väcker liv i tråden, vore synd om Komplett.se tappade ansiktet här

Bra initiativ av Komplett, å som (altair4) sa: "Kul å se lite nytänkande"

Men....
1: Var ni köpta av Intel? (Var nyss en process ang AMD å Intel)
2: Kommer fler kampanjer?
3: Isåfall när å vad kan vi se fram imot?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Måste bara ta upp detta, för detta är för roligt för att inte tas upp.

Kolla detta datorpaketet.

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10390

Ett Radeon HD5770, 4GB minne samt en Phenom 2 945 processor i en dator för 16.000:-?

Har ni någonsin sett något liknande? Snacka om blåsning.

Permalänk
Medlem

Dåligt att sänka priserna fel två veckor i rad. Tänkte beställa Define R2 chassit från er med rabatten, men den var tydligen fel. Beställde nu för fullt pris från inet istället. Fraktfritt. Suckers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Dåligt att sänka priserna fel två veckor i rad. Tänkte beställa Define R2 chassit från er med rabatten, men den var tydligen fel. Beställde nu för fullt pris från inet istället. Fraktfritt. Suckers

omoget inlägg. fattar inte vad det är för fel på människor här. om du hade varit smart hade du kunnat maila dom på komplett så hade dom fixat rabatten åt dig säkert.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

Ja det var det.

Jag mailade komplett. Först svarade dom att det var en tillfällig kampanj. Sedan fick jag ett till svar, då jag skrivit tillbaka och frågat om man fortfarande kunde ta del av kampanjen, där dom sa att det var fel prissatt och att det inte var någon kampanj alls.

Dåligt att hitta på ett svar, när de inte vet vad felet var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belzebubb89
...http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10390...16.000:-?

Citat:

Chassi Chieftec Dragon II Midi Tower Svart Fläktar: 1x 120mm Front, 2x 120mm Topp, 1x 220mm Sida, Blå LEDs
Strömförsörjning, (för GeForce 8/9-serien/SLI/CF krävs minst 650W PSU) Chieftec Super Series 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 140mm
Moderkort ASUS M4A78T-E, Socket-AM3 AMD 790GX+SB750, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16
Processorer AMD Phenom II X4 945 Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 8MB, 95W, Boxed
DDR3 minne Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin
Grafikkort XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "XXX", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 875MHz
Optisk läsare/brännare Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black
Hårddisk WD VelociRaptor® 300GB SATA 10000RPM, 16MB, 3 GB/s
Extra Hårddisk 1 Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache
Högtalare Logitech OEM S-120 2.0 högtalare Svart
Hörlurar Speed-Link Medusa Stereo PC Headset Perfect for DVDs, action-packed computer games and any type of speech input
Mus ROCCAT KONE Max Customization 3200DPI PRO-AIM GAMING SENSOR, Gaming Mouse, Version 2
Tangentbord Logitech G15 gaming tangentbord USB USB
Operativsystem Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Swe. Komplett, Endast användas i PC prod.
Service Garanti 3 års inskicksgaranti PC skickas av kund till Komplett.se

12931:-(a) för delarna, men då är inte Win7 medtaget då detta faktiskt är bara till låns,
Så 3000:- för 3år´s service + montage... Visste man började i fel bransch
Att bara själv få göra 10paket i månaden åt folk under fritid... mumma
(a: + själva vinsten för vardera del)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Ja det var det.

Jag mailade komplett. Först svarade dom att det var en tillfällig kampanj. Sedan fick jag ett till svar, då jag skrivit tillbaka och frågat om man fortfarande kunde ta del av kampanjen, där dom sa att det var fel prissatt och att det inte var någon kampanj alls.

Dåligt att hitta på ett svar, när de inte vet vad felet var.

hahaha okej, du får vara omogen.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Moderator
Moderator

Skärpning folket, respektera tråden och forumsreglerna;

Citat:

Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på Internet såväl som i det vardagliga livet.

§ 1.1Var trevlig, respektera andras åsikter.
§ 1.2Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande. Argumentera gärna, men låt det aldrig spåra ur till pajkastning.
§ 1.3Personliga ärenden, privata diskussioner eller liknande får inte förekomma i forumet.

Jag är inte moderator men jag kan sannerligen tycka att paragraf 1.* ska tillämpas. Bara för att detta är ett forum på internet så slipper man inte undan att tänka på hur man beter sig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

1. jag har eventuellt köpt fel moderkort då den inte stöder cpun utan bios updatering, kan man returnera moderkortet till lagershop eller måste den postas?

2. Hur är det om varan inte har hämtats ut ännu från lagershop?

3. Om jag förstått rätt ska varan hämtas inom 5 arbetsdagar efter sms?
betyder det att om man får sms kl: 10:00 måndag så ska man hämta varan senas fredag kl 10:00?

Permalänk
Komplett.se

Kul vårt 1337-erbjudande uppskattades av så många. Vi sålde slut alla processorer på ca 2½ timme. Denna gången valde vi själva att sänka priset på en processor från AMD vilket visade sig vara väldigt populärt. Vi utvärderar just nu resultatet och kommer eventuellt att återkomma med liknande erbjudanden framöver, när, om och vad det kanske blir för typ av produkt är inget vi kommer att gå ut med i förväg, då blir det ju ingen överraskning

Men man kan vara säker på att det kommer att löna sig att hålla ögonen öppna efter våra banners här på Sweclockers, en dag så ligger det en ny nedräkning ute och vem vet vad som kommer...

Ni som har åsikter och funderingar kring erbjudandet, skicka gärna ett PM till mig.

Huddit
Vi beklagar att du fick tvetydig information från oss. Bakgrunden till det felaktiga priset på Define R2 berodde på en mindre miss i vår kampanjplanering. Givetvis skall alla få korrekta svar från vår kundservice och vi skall arbeta för att precisionen bibehålls så att undantag, som i ditt fall uppstår så sällan som möjligt.

joioi50
Jag kan ge dig 3 snabba svar på dina frågor, för utförligare svar bö du kontakta kundservice via mail eller telefon.
1: ja
2: Ej uthämtade ordrar returneras till lagret.
3: Vi räknar hela dagar, så får du ditt sms under måndagen så har du till och med fredag på dig att hämta ditt paket oavsett vilken tid du fick ditt SMS.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
Kan bara säga att jag tycker ännu sämre om komplett nu än innan.

håller faktiskt med helt o hållet förut va de komplett men nu är de mest inet o kanske dustinhome om inte inet har de jag söker

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Komplett.se

24mbit

Kan du vara vänlig och utveckla dina åsikter så bidrar du till att vi kan förbättra oss på de punkter som du anser att vi brister på.

MVH // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Främst att frakten är dyr, om man inte orkar ta sig till en hämtbutik, och då endå betala 29 spänn eller vad det nu är. Inet har fraktfritt över 500, tidigare alltid fraktfritt. Dustinhome har fraktfritt för studenter, och specialpris på det mesta för studenter.

Ska jag t.ex. köpa fläktar eller liknande för kanske 200 spänn, så vill jag inte lägga ytterligare minst 30 spänn för att få åka till en butik och hämta dem. Beställde chassi från inet, fraktfritt, kan hämta det på pressbyrån utanför min port.

Permalänk

Köpte för första gången hos komplett nu när det var 1337 erbjudandet som var riktigt bra imo:) Håller med om att frakten är lite jobbig att betala när man beställt ett tjugotal kollin hos inet och indomo utan att betala frakt. Annars var leveransen snabb och det var bra packat. Hoppas det kommer fler erbjudanden lik 965 dealen, gärna på ddr3 minnen och grafikkort

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Inaktiv

Är det möjligt att få uppgifter från er hur två komponenter passar ihop? Ni säljer båda, jag har den ena och är sugen på den andra. Jag hittar ingen information om hurvida dessa passar. Tillverkaren bryr sig inte med att besvara några frågor.

Jag hade köpt och testat komponenten själv om det inte vore för priset och risken för att den inte skulle passa.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Är det möjligt att få uppgifter från er hur två komponenter passar ihop? Ni säljer båda, jag har den ena och är sugen på den andra. Jag hittar ingen information om hurvida dessa passar. Tillverkaren bryr sig inte med att besvara några frågor.

Jag hade köpt och testat komponenten själv om det inte vore för priset och risken för att den inte skulle passa.

Då har du ett ypperligt tillfälle att få svar på den frågan eftersom du surfar Sveriges största datorforum.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Då har du ett ypperligt tillfälle att få svar på den frågan eftersom du surfar Sveriges största datorforum.

Sure, passar Nexus LOW-7000 R2 ihop med DFI Lanparty MI P55-T36? Det är otroligt mycket komponenter runt sockeln, både på ovan- och undersida av moderkortet vilket gjort att alla kylare jag provat med innan inte fungerat. Minnessockeln sitter även den lite för nära.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna säga att jag är mycket nöjd med 1337-erbjudandet. Jag förstår också dom som tycker att de aldrig "fick" något erbjudande eftersom den inte kör AMD, men å andra sidan kanske det kommer erbjudanden för de som kör Intel också

Tack komplett!

PS. Tips på saker att förbättra som många redan nämnt: gratis frakt för köp över en viss summa (500:- exempelvis...inte mycket högre än så) DS.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Tycker hellre ni ska fokusera mer på veckans erbjudande. Många gånger är det inte alls något märkvärdigt erbjudande och det känns lite tråkigt och kanske inte borde varit med där.

Det behöver inte vara något halva priset eller liknande, däremot billigaste priset i sverige med lite marginal och det även efter man lagt till er frakt som många gånger är dyrare än alla andra butiker.

Blir besviken istort sett varje vecka på veckans erbjudande. Ibland dyker det upp riktigt bra erbjudande och jag menar inte bara på produkter jag själv är intresserad. Brukar tipsa kompisar och familj om det är något som passar dem med. Men känns som det blir glesare och glesare med bra erbjudanden.

Nu senast var det en TV som jag funderat länge på att köpa. Sony 40W5500 och priset var inte alls märkvärdigt. Inte ens billigare än Netonnet inkl. frakt. TVn har dessutom funnits billigare före jul så det kändes verkligen löjligt att den skulle vara med som veckans erbjudande för det där priset. Det må vara en prissänkning, men något riktigt erbjudande är det inte enligt min definition av det ordet.

Om det finns en anledning att ni behöver 1337-deals så är det för att veckans erbjudande tappat sin mening.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hehe, ja man vill inte låta dryg men
jag skulle knappt tagit i en AMD prolle gratis...

med tanke på alla gamla prylar man måste köpa till.

Slår då hellre på ett riktigt system med Triple channel och intel..

Vad är dessa gamla prylar du syftar på?