Min dator setup, vad bör uppdateras för spelande

Permalänk
Medlem

Min dator setup, vad bör uppdateras för spelande

Tjenare,
Har lite funderingar på att uppdatera datorn för att kunna lira lite mer krävande spel, tänkte på COD4 samt COD Modern Warfare 2 bl.a

Setupen:

Moderkort: Asus m2n-x plus
processor: AMD Athlon 64 X2 Dual 2.11 GHz 4000+
Grafikkort: Nvidia Geforce 8500GT
Minne: 2gb
Ljudkort: Creative SB audigy
Hårddisk: samsung (1tb)
Nätagg: 400W vet ej modell
Operativsystem: Windows XP

Frågan är; Vad tycker ni att jag ska uppdatera först för att det ska flyta på med cod4 och mf2? Säg ett tips på mellan 0-2000kr, beggat och nytt.

/stagesix

Permalänk
Medlem

Hellu!

Kort och gott, grafikkort
Är inte helt uppdaterad på grafikkortsfronten så du får kolla testerna som SC kört och avgöra vilket som blir prisvärdast/krona.

/S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grafikkortet är som sagt den svaga länken, 8500GT är jättelångsamt. Jag såg en här på sidan som sålde ett 8800GT på marknaden för 400 kr, riktigt prisvärt. Det kommer ge dig mycket bättre prestanda i spel.

Edit: Såg att 8800GT inte fanns kvar längre men jag hade satsat på ett begagnat kort i alla fall om jag var du. Kolla här på marknaden, annars är Tradera bra också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix248
kör på ett 5770 http://www.inet.se/artikel/5408667/xfx-radeon-hd5770-1gb
riktigt prisvärt

Lura honom inte, vad ska han med ett sånt kraftfullt och dyrt grafikkort till när han har en AMD Athlon 64 X2 4000+ processor?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
Lura honom inte, vad ska han med ett sånt kraftfullt och dyrt grafikkort till när han har en AMD Athlon 64 X2 4000+ processor?

Så ett mindre prisvärt kort är ett bättre köp enligt dig bara för att processorn eventuellt skulle vara den begränsande faktorn?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Så ett mindre prisvärt kort är ett bättre köp enligt dig bara för att processorn eventuellt skulle vara den begränsande faktorn?

Hur är 8800GT för 400 kr mindre prisvärt än 5770 för 1650 kr? Särskilt med tanke på hans setup.

Permalänk
Medlem

tackar så mycket för de snabba svaren. Har en polare som kanske kunde sälja sitt kort, det är ett 8800GS, men har tittat mycket på 8800GT då jag läst bra kritik om det. Verkar vara det man ska satsa på med denna budget, trodde själv att graffet var den svaga länken, men nu är det iaf konstaterat

8800GS för säg, 300kr, värt? eller satsa stenhårt på ett 8800GT för 600?

Vad tycks?

Vad tycker ni om framtidsplaner då? Moderkortet är ju för ddr2, kanske bättre att spara och satsa på nått bättre?

Någon som tror att denna setup med 8800GT/GS klarar modern warfare2 galant?

/stagesix

EDIT Har tillverkaren något med hur panelen att göra? ex; Gainwood geforce 8800GT
Asus geforce 8800GT?

Eller är det lixom nvidia geforce som är panelen? =D, komplicerad fråga, hoppas ni fattar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
Hur är 8800GT för 400 kr mindre prisvärt än 5770 för 1650 kr? Särskilt med tanke på hans setup.

Var finns det 8800GT för 400kr?
Ett 5770 tex som nänms tidigare blir inte mindre prisvärt oavsett vad han har för setup. Själv hade jag nog lagt pengarna på ett 4770 som kan följa med in i framtida uppgraderingar. Ett 8800GT blir fort trist och tråkigt då

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

ilstallione, jag pratar om begagnat. Sen är det ju upp till honom om han vill köpa begagnat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
ilstallione, jag pratar om begagnat. Sen är det ju upp till honom om han vill köpa begagnat.

Absolut, jag förstår det

Frågan kvarstår dock, var hittar du ett?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/Grafikkort-ASUS-NVIDIA-auktion_1064557...

Precis vunnit en auktion på ett 8800GT. Pallade inte vänta på att min polares kort skulle anlända till honom så att jag kan testa hans 8800GS. Så inom några dagar så kommer jag meddela hur det flyter.

För övrigt så testade jag cod4 på de komponenter jag redan har och allt flyter på i 640x480, haha. Men något är skumt när jag byter till 1024x768. Någon inställning säkert, ligger på 120+ med låg upplösning men 30fps med 1024.

Har även lagt bud på 2st 2GB kingston minnen, får se hur det går.

Tackar alla för svaren och tipsen,

/stagesix

Permalänk
Avstängd

En bra tummregel brukar vara att uppgradera en "del" i datorn var 1-1,5 år, då slipper man problemet med att sitta på gammal skit i varje hörn av chassit. När man tittar på din setup så tycker jag inte att det är lätt att välja uppgradering. Men hade nog sparat och köpt http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Jag kom bara över ett utav de 2 kingston minnena. De som jag fick är på 800Ghz, kan jag köpa ett till men inte kingston? Båda ska självklart vara ddr2 och 800. Men kan jag ex köpa samsung eller något annat märke?

Tack på förhand!

/stagesix