Konstig "munk" på skrivbordet

Permalänk
Medlem

Konstig "munk" på skrivbordet

Startade datorn för nån vecka sen då en konstig brunaktig munk fanns mitt på skrivbordet. Trodde först det var en artifakt då jag kvällen innan klockat grafikkortet, men det var det nog inte då övriga program/fönster täckte den. Pekaren ändrades när jag höll den över märket som att man skulle kunna dra i den. Virussökte hela datorn och kollade efter mysko program som smugit sig in men hittade ingenting. Har ploppat upp ca tre gånger sen dess men försvinner så fort jag startar om datorn. Någon som har en ide vad det kan vara?

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Hedersmedlem

ta gärna ett screenshot på den ifall den hoppar upp någon mer gång. Annars är ju en universal-lösning att formatera.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Är inte till något större problem så formatering känns onödigt. Men kan ta en screenshot nästa gång. Ser typ ut som en eliptisk brun munk med tunna blå kanter och ligger kl 10 på skärmen 5 cm ner.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk

är det fortfarande kvar om du startar om skärmen? låter som ett fel på skärmen typ magnetstörningar...

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
är det fortfarande kvar om du startar om skärmen? låter som ett fel på skärmen typ magnetstörningar...

Men nu skrev ju faktiskt TS "Trodde först det var en artifakt då jag kvällen innan klockat grafikkortet, men det var det nog inte då övriga program/fönster täckte den".

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickel
Men nu skrev ju faktiskt TS "Trodde först det var en artifakt då jag kvällen innan klockat grafikkortet, men det var det nog inte då övriga program/fönster täckte den".

Faan så du menar att man ska läsa hela felbeskrivningaen?

Känns forfarande som skärmen dock, kanske någon färg som strulat till sig i skärmen men som försvinner när en annan färg (ruta/program) kommer över området.

Faan bara gissar villt har aldrig hört om ett sådant problem innan

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaxiz
Startade datorn för nån vecka sen då en konstig brunaktig munk fanns mitt på skrivbordet.

Det låter som du glömt stänga av Furmark.

Skämt åsido, man behöver nog en bild för att få en uppfattning av vad det handlar om

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ska lägga upp en bild så snart jag får chansen, vet inte riktigt hur jag ska trigga igång det.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Det låter som du glömt stänga av Furmark.

Skämt åsido, man behöver nog en bild för att få en uppfattning av vad det handlar om

Låter verkligen som furmark. Får du inte med den på en printscreen är det garanterat furmark som har bränt in sig i skärmen.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Låter verkligen som furmark. Får du inte med den på en printscreen är det garanterat furmark som har bränt in sig i skärmen.

Ptja, det kunde ju vart en temporär inbränning, men har ingen aning om det kan hålla i sig över natten faktiskt. Aldrig tänkt på det. Men det är väl mycket möjligt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Har inte installerat furmark. Och som sagt pilen reagerar som man håller den i ett hörn i ett fönster, kunde markera munken också.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Hedersmedlem

Kan det ha att göra med FAH (Folding At Home), alltså att den installerades med dina Catalyst:s?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hittade lösningen, var tydligen nån bugg med Rockstars Social Club som skapade ett svart fönster. Det var så ihopdraget att det blev som en liten prick.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaxiz
Hittade lösningen, var tydligen nån bugg med Rockstars Social Club som skapade ett svart fönster. Det var så ihopdraget att det blev som en liten prick.

Jaha, det var det jag drog runt på skrivbordet häromdagen. Lyckades aldrig fatta vad det kom ifrån!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

hade samma fel visste inte heller vad det var... nu när du sa det så dök den faktiskt upp varje gång man startar Rockstar

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Hehe, skönt att veta vad det var iaf.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D