Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Beställde just en. Orkar inte vänta på Nexus One och vill itne köpa från utlandet.

Du kommer inte ångra dig, Heron går att få RIKTIGT nice, själv kör jag med

http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/29... och den är ruskigt snabb (dock inge sense) men det gör mig inget.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Nu är det bara den där plågsamma väntan på att få saker man beställt som man ska genomlida. Jag hoppades att dom skulle vara snabba nog att få iväg den så jag får den innan helgen men det verkar inte som det kommer att ske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Du kommer inte ångra dig, Heron går att få RIKTIGT nice, själv kör jag med

http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/29... och den är ruskigt snabb (dock inge sense) men det gör mig inget.

Lycka till!

Den tackar man för! Precis den typen av ROM jag var ute efter.

Permalänk
Medlem

Varför köper man en Hero nu? Den är ju redan gammal, skulle hellre satsa på en telefon med snapdragon.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Varför köper man en Hero nu? Den är ju redan gammal, skulle hellre satsa på en telefon med snapdragon.

Finns bara en på svenska marknaden och den vill jag inte ha, Acer Liquid. Är inte intresserad av att importera en N1 och orkar inte vänta månader på att något släpps.
Snapdragonmobilerna med lite kvalitet i kommer dessutom att kosta närmare 6000 spänn och upp nu när dom släpps och det är långt ovanför min budget.

Jag är inte ens säker på att jag gillar Android nu när jag har en sån lur i handen. Ett stort störmoment är reklamen, jag var inte medveten om den innan. Ett annat stort störmoment är apps i market som vill ha massa rättigheter till min telefon som jag inte är så himla säker att jag vill ge, rättigheter som jag tror kan komma att missbrukas till annat än själva programmet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Du kommer inte ångra dig, Heron går att få RIKTIGT nice, själv kör jag med

http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/29... och den är ruskigt snabb (dock inge sense) men det gör mig inget.

Lycka till!

Fy satan vad det går undan! Responstiden har ökat något markant jämfört med original ROMen!

Kör du med 3.0.1? Hoppade över 2.1 och körde på den senaste direkt istället, men har upptäckt några enstaka småbuggar. Hur pass väl fungerar 2.1, och vilka är de största skillnaderna mellan 2.1 och 3.0.1? Lite vag information i changelog. Vilka bloats syftar han exempelvis på?

Citat:

3.0.1: Fixed Google contact sync.

3.0: HUGE changes, now 100% vanilla, no HTC bloat left. Fixed messaging bugs, and all existing ones.

Permalänk
Medlem

Hej, vet ni kanske om det finns någon app som gör att menyn i Hero slidar höger vänster istället för ner och upp. Det hade varit tusen ggr enklare och mer välorganiserat så... som Apple iPhone :/

Edit. Jag har nu fixat detta med aHome. Ser riktigt snyggt ut och mycket mer anvandarvänligt

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Kanske är en vanesak? Jag tycker det funkar bra som det är, jag har aldrig hållt en iPhone.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad en HTC Legend kommer kosta? Funderar på om man ska vänta eller om man ska slå till på en Hero direkt istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Någon som vet vad en HTC Legend kommer kosta? Funderar på om man ska vänta eller om man ska slå till på en Hero direkt istället.

Om jag nu inte har fel så kommer den kosta runt 5000 i sverige och lansering skulle ske nån gång i augusti.
Jag är inte bombsäker på de här uppgifter utan det är spekulationer jag läst runtom på nätet.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att skaffa ny och har specat denna. Jag är ung och är ute efter en rolig mobil. Jag älskar att spela spel på ipod touch men iphone är för dyrt för mig.
Då såg jag denna mobilen, jag kommer inte använda mycket 3G om jag skaffar den men den är väl rolig ändå?
Tror ni denna mobil passar mig?
En viktig grej för mig är att mobilen inte får vara långsam.

Jag har sätt något som heter Vanilla Andriod, vad gör den. Vad är fördelarna och nackdelarna?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koopos
Hade tänkt att skaffa ny och har specat denna. Jag är ung och är ute efter en rolig mobil. Jag älskar att spela spel på ipod touch men iphone är för dyrt för mig.
Då såg jag denna mobilen, jag kommer inte använda mycket 3G om jag skaffar den men den är väl rolig ändå?
Tror ni denna mobil passar mig?
En viktig grej för mig är att mobilen inte får vara långsam.

Jag har sätt något som heter Vanilla Andriod, vad gör den. Vad är fördelarna och nackdelarna?

Just spel är något som det vad jag vet är lite dåligt med på Android. Spelar själv knappt, så har egentligen ingen koll.

Vad gäller 3G tycker jag det lyfter telefonen avsevärt. Själv tycker jag det är en vital del. Jag använder min för att surfa, kolla banken, facebook, twitter etc. Att lägga till datatrafik på sitt abonnemang behöver inte kosta en förmögenhet, Tele2 har t ex 29kr/mån för 200MB (lägg dock märke till "därefter 1:69/MB."). Kolla på lite olika operatörer vad dom har för prissättning på olika datapaket. Enligt mig är det helt klart värt det. Själv har jag 500MB/mån för 69kr/mån från Telia.

Efter senaste uppdateringen är telefonen kvick, och enligt ryktena kommer den bli ännu kvickare inför nästa uppdatering.

"Vanilla" är när den är helt ren, Google-original eller vad man ska kalla det. Hero kommer med egen hem-skärm, program m.m. vilket vissa inte uppskattar, och då har folk kokat ihop "rena" ROMar. Fördelen med dessa är att dom är snabbare (om jag förstått det rätt), nackdelen är att du får ett enligt mig lite fulare gränssnitt, samt att du inte får någon support, förutsatt att du inte flashar tillbaka original-ROMen från HTC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Just spel är något som det vad jag vet är lite dåligt med på Android. Spelar själv knappt, så har egentligen ingen koll.

Vad gäller 3G tycker jag det lyfter telefonen avsevärt. Själv tycker jag det är en vital del. Jag använder min för att surfa, kolla banken, facebook, twitter etc. Att lägga till datatrafik på sitt abonnemang behöver inte kosta en förmögenhet, Tele2 har t ex 29kr/mån för 200MB (lägg dock märke till "därefter 1:69/MB."). Kolla på lite olika operatörer vad dom har för prissättning på olika datapaket. Enligt mig är det helt klart värt det. Själv har jag 500MB/mån för 69kr/mån från Telia.

Efter senaste uppdateringen är telefonen kvick, och enligt ryktena kommer den bli ännu kvickare inför nästa uppdatering.

"Vanilla" är när den är helt ren, Google-original eller vad man ska kalla det. Hero kommer med egen hem-skärm, program m.m. vilket vissa inte uppskattar, och då har folk kokat ihop "rena" ROMar. Fördelen med dessa är att dom är snabbare (om jag förstått det rätt), nackdelen är att du får ett enligt mig lite fulare gränssnitt, samt att du inte får någon support, förutsatt att du inte flashar tillbaka original-ROMen från HTC.

Det är så att om jag är kanske i skolan också och är lite uttråka så skulle kul att ha något att underhålla sig mig.
Men vad jag vet så kan man ha roligt med mobilen utan spel.
Vad är det du tycker är dåligt med spel på den.
Jag har nyss haft en LG Renoir och det är det mest ångersfyllda köp i mitt liv.
Mobilen har jättelångsamma menyer och det finns 1 spel som passar mobil.
Jag vet ju att Heron är bättre än så men jag är lite orolig att den kan ligga på gränsen till det. Jag kan tänka mig att lägga till fritt surf från telenor för 59 kr. Är det något bra?

Undar också, om man har dom konstiga rom grejsen, gäller inte garantin då?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Fy satan vad det går undan! Responstiden har ökat något markant jämfört med original ROMen!

Kör du med 3.0.1? Hoppade över 2.1 och körde på den senaste direkt istället, men har upptäckt några enstaka småbuggar. Hur pass väl fungerar 2.1, och vilka är de största skillnaderna mellan 2.1 och 3.0.1? Lite vag information i changelog. Vilka bloats syftar han exempelvis på?

Ja, romen är sjukt snabb, och han sägs jobba på en 2.1 rom (AOSP) med samma optimeringar!

3.0.1 har en del buggar såsom att bluetooth och trackballen funkar inte. Fördelen är att den är helt fri från Sense, 2.1 har en del småsaker kvar, dock stör dom inte alls, så för tillfället är 2.1 den bästa versionen.

Permalänk
Medlem

Jag kan köpa en Hero för inköpspris (ung. 2800:-). Är det ens något att fundera över, eller är det bara att nappa? Hur nöjda är ni ägare? Borde jag köra på en iphone istället?

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koopos
Det är så att om jag är kanske i skolan också och är lite uttråka så skulle kul att ha något att underhålla sig mig.
Men vad jag vet så kan man ha roligt med mobilen utan spel.
Vad är det du tycker är dåligt med spel på den.
Jag har nyss haft en LG Renoir och det är det mest ångersfyllda köp i mitt liv.
Mobilen har jättelångsamma menyer och det finns 1 spel som passar mobil.
Jag vet ju att Heron är bättre än så men jag är lite orolig att den kan ligga på gränsen till det. Jag kan tänka mig att lägga till fritt surf från telenor för 59 kr. Är det något bra?

Undar också, om man har dom konstiga rom grejsen, gäller inte garantin då?

Som sagt, jag spelar inte spel själv, men som jag förstått det så finns det inte särskilt många bra spel. Men det är något som någon med mer erfarenhet bör svara på.

För mig är det kul att kunna SSHa till min server och kontrollera den från telefonen, att ha ett smidigt gränssnitt mot alla möjliga sociala nätverk, att kunna skriva egna program till telefonen, att ha en terminal i telefonen, att kunna hacka rundor, surfa på matteföreläsningen när man börjar tröttna, ja, listan kan göras lång

Från infon: "med 3G-hastighet (350 kbit/s)". Själv surfar jag i 6mbps (teoretiskt, praktiskt maxar jag 4,7mbps ner). 350 är ganska slött. Visst, inga begränsningar utöver det, men fortfarande... Själv har jag maxhastighet tills jag slår i taket på 500MB/mån, sen stryps hastigheten (till 120kbps har jag för mig). Och det betalar jag 10kr mer för. Men det är ju en personlig övervägning man får göra.

Vad gäller garantin så tror jag att den inte gäller, men flashar du tillbaka så dom inte märker något lär det inte vara något problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Jag kan köpa en Hero för inköpspris (ung. 2800:-). Är det ens något att fundera över, eller är det bara att nappa? Hur nöjda är ni ägare? Borde jag köra på en iphone istället?

För det priset, KÖÖP!

Permalänk
Medlem

Fick precis tillbaka min Hero ifrån lagning med nytt moderkort men upptäcker att jag nu har 1.5 istället för 1.6. Finns 1.6 ifrån HTC att få tag i?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Fick precis tillbaka min Hero ifrån lagning med nytt moderkort men upptäcker att jag nu har 1.5 istället för 1.6. Finns 1.6 ifrån HTC att få tag i?

http://www.htc.com/se/supportdownloadlist.aspx?p_id=283&act=s...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Fick precis tillbaka min Hero ifrån lagning med nytt moderkort men upptäcker att jag nu har 1.5 istället för 1.6. Finns 1.6 ifrån HTC att få tag i?

Hero har alltid haft 1.5 (officiellt) men det finns säkert någon custom rom med 1.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Hero har alltid haft 1.5 (officiellt) men det finns säkert någon custom rom med 1.6

den jag köpte ny i november hade iaf 1.6

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Fick precis tillbaka min Hero ifrån lagning med nytt moderkort men upptäcker att jag nu har 1.5 istället för 1.6. Finns 1.6 ifrån HTC att få tag i?

Vad åtgärdade dom för något?
Har själv ett dilemma nu, min skärm har börjat ge upp. Nedre delen av den, går knappt att använda, vilket i sin tur leder till att det inte går att skriva sms, eller andra funktioner där knappar hamnar på den delen utav skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Vad åtgärdade dom för något?
Har själv ett dilemma nu, min skärm har börjat ge upp. Nedre delen av den, går knappt att använda, vilket i sin tur leder till att det inte går att skriva sms, eller andra funktioner där knappar hamnar på den delen utav skärmen.

Gick ej att lägga på när det var upptaget, fysiska knapparna funkade inte vid samtal, synkning fungerade inte på 3 olika datorer m.m.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hej,
jag bytte nyligen ut min iphone mot HTC hero men jag har stött på några märkliga problem.

telefonen har väldigt dålig täckning jämfört när jag använde iphone.
Den tappar kontakten med mitt trådlösa nätverk här hemma och går över till 3g stup i kvarten, men går sedan tillbaka.
Jag har bandit rock applicationen men när jag lyssnar så laggar den, ungefär som om den i inte hinner buffra.
Det märkliga är att den börjar inte lagga förräns skärmen är avstängd, trycker man sedan på en knapp så att skärmen tänds slutar den lagga.

Någon som vet svaren på dessa frågorna möjligvis?

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Hej,
jag bytte nyligen ut min iphone mot HTC hero men jag har stött på några märkliga problem.

telefonen har väldigt dålig täckning jämfört när jag använde iphone.
Den tappar kontakten med mitt trådlösa nätverk här hemma och går över till 3g stup i kvarten, men går sedan tillbaka.
Jag har bandit rock applicationen men när jag lyssnar så laggar den, ungefär som om den i inte hinner buffra.
Det märkliga är att den börjar inte lagga förräns skärmen är avstängd, trycker man sedan på en knapp så att skärmen tänds slutar den lagga.

Någon som vet svaren på dessa frågorna möjligvis?

Mvh,

Hmm, låter extremt märkligt. Jag har inte jämfört med iPhone, men WiFi fungerar iaf bra för mig, på dom flertal ställen där jag testat. Har du jämfört med vad en laptop får för signalstyrka? Inte så att ditt hus är byggt av cement/sten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0

Det märkliga är att den börjar inte lagga förräns skärmen är avstängd, trycker man sedan på en knapp så att skärmen tänds slutar den lagga.

Det där hade jag fast i vanliga musikspelaren, hoppas det har fixat sig nu efter reparationen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det där hade jag fast i vanliga musikspelaren, hoppas det har fixat sig nu efter reparationen.

Så du fick lämna in din på reperation ?
Värt att notera är att den kom med 1.5 när jag köpte den, kanske löser sig om man uppdaterar den till 1.6 ?

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk

Jag tycker att min Hero är lite små seg i vanligt användande, fastnar ibland i menyerna och så.
Funderar på att flasha den eller vänta till 2.1 kommer till Hero.
Vad tror ni att man kommer tjäna mest på?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Hej,
jag bytte nyligen ut min iphone mot HTC hero men jag har stött på några märkliga problem.

telefonen har väldigt dålig täckning jämfört när jag använde iphone.
Den tappar kontakten med mitt trådlösa nätverk här hemma och går över till 3g stup i kvarten, men går sedan tillbaka.
Jag har bandit rock applicationen men när jag lyssnar så laggar den, ungefär som om den i inte hinner buffra.
Det märkliga är att den börjar inte lagga förräns skärmen är avstängd, trycker man sedan på en knapp så att skärmen tänds slutar den lagga.

Någon som vet svaren på dessa frågorna möjligvis?

Mvh,

Hej!

Har samma fel på min Magic med Sense-uppdateringen. Dock har jag problemet med RIX-FM appen. Vet inte hur jag ska fixa det faktiskt....

R