Starta nätaggregatet utan dator?

Permalänk
Medlem

Starta nätaggregatet utan dator?

Hej! Jag har läst guiden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7128...

Jag har ett gammalt 100w nätagg som jag tänkte använda till att driva några hårddiskar med, kommer det att funka eller kan något gå sönder eftersom jag aldrig kopplar in nätagget till moderkortet?

Tack!

Permalänk
Medlem

Det fungerar, dock borde du använd den tråden.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Ja men det jag undrar är om nätagget kan gå sönder?:)

Permalänk
Avstängd

Starta nätagg? ^^

Permalänk

Nej det kan inte gå sönder om du inte kopplar fel.

Du bryggar ju bara.. jag har själv kört ett nätagg mha den kopplingen. ingen fara.

Dock kanske det är lite väl att ha den hängandes sådär.. man kanske kan fixa en brytare istället för ett gem

annars ingen fara

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk

Nätagget får väll en sluten krets från moderkortet som i sin tur sparkar igång hela proceduren, så jag tror att om du tar den fetaste kontakten från nätagget, och en liten sladd, sen sitter du och kollar alla kontakter.
Du bara håller ena delen av sladden mot en punkt i kontakten, sen provar du dig fram tills nätaggsfläkten börjar snurra.

Kanske lät lite konstigt men att bara sätta på nätagger funkar inte, då skulle datorn ha el hela tiden om du inte stängde av nätagget.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Sätt en brygga mellan den gröna kabeln och en valfri svart på ATX kabeln.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

precis så

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jag brukar tejpa fast gemet med bruntejp så att det inte ska glida ur.

Hur är det med peta på gemet medan nätagget är igång förresten? Tror jag har gjort det men det hände inget, men man är ju lite rädd när man håller på med elektricitet och har noll kunskaper.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

De e lugnt så länge du inte ÄR kretsen, men att peta på en sladd e ok.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Sen så lär man ju inte direkt dö av strömmen som skickas från nätagget, det enda som lär hända är ju att man får en stöt som minst sagt kan vara obehaglig Detta händer dock bara om man är jordad ^^ som skrivet ovan.

Visa signatur

Balle

Permalänk

Starta nätaggregatet utan dator går fint, men att starta datorn utan nätaggregat blir svårare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Starta nätaggregatet utan dator går fint, men att starta datorn utan nätaggregat blir svårare.

Haha så sant!