Permalänk

Snygg sleeving!

Tror det skulle slakta mitt tålamod om jag skulle göra det själv

Visa signatur

[Lian Li PC-Q08B]-[Intel Core i7 2600K]-[Asus P8H67-I B3 mITX]-[Corsair SSD Force 3 Series 120GB]-[Corsair 8GB 1333mhz]-[Noctua NH-U9B]-[EVGA GeForce GTX 580]-[OCZ 600W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp
kul att så många tycker min sleeving är bra gjort det gör att alla timmarna värt det haha

Angående guide så finns det redan en bra guide.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=202639

Sen krävs det bara lite uthållighet att orka spendera den tiden med det utan att börja slarva. Tog ju som sagt 2 långa kvällar innan jag blev klar med sleevingen på ATX 24 kontaktaren och 2x PCI-E ström 8 kontakts. Ett tips är att klippa upp en massa heatshrinks i rätt längd samtidigt.

Dom första 3 pinnarna va ett helvete men sen gick det ganska lätt när man fått upp tekniken. krävdes väldigt mycket kraft att dra ur kablarna från ATX kontakten, kändes som om man skulle pajja något varenda gång. Visade sig att Corsair nätaggen är extra svåra att sleeva pga det.

Mjo dom sitter hårt som fan, slet av 3-4st pins som jag fick löda om:P Sen hade jag inget backup agg som jag kunde använda så jag stressade igenom mig sleevandet. Nästa gång blir det redigt gjort och samma färg tema och chassie som du dessutom:)

Permalänk
Medlem

Ska själv sleva ett nätagg under julledigheten Valde samma färger som du (innan jag såg att du hade dem). Kommer dock enbart köra sata-kablarna + ev fläktkablar i blått. Får se hur det blir

Edit. Körde du med de värktyg som de sålde på mdpc-x eller körde du med egna grejer?? Köpte båda sorterna så hoppas det inte blir allt för tungjobbat.

Visa signatur
Permalänk

Det jobbigaste va nog dom som hade dubbla kablar till sig, en stor och en liten mindre, fyfan va dom satt Fick skära loss massa av heatshrinken för att få in dom igen. Hoppas jag inte kommer behöva ta ut dom någonsin igen. Det jag är rädd för dock är att eftersom jag kör så lite heatshrink är det stor risk att sleevingen glider ur om man inte är försiktig. Har redan hänt mig på en av mina PCI-E strömkontakter Får bli till att fixa sen. Måste ju vara perfekt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse

Kommer dock enbart köra sata-kablarna + ev fläktkablar i blått. Får se hur det blir

Haha det va exakt mina planer från början, hålla det blåa till random kablar som bara ger lite extra nyans, hade ju tänkt ett tag att köra allt svart men sen så såg jag ju att HX nätagget hade blå dekal och även minnena. Hursomhälst så slutade det med att det blivit hälften blå hälften svart på ATX konakten iaf, kunde ju inte låta bli när man väl höll den fina grande bleu sleevingen i handen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Körde du med de värktyg som de sålde på mdpc-x eller körde du med egna grejer?? Köpte båda sorterna så hoppas det inte blir allt för tungjobbat.

Körde med sunbeams som va billigare som jag köpte på aquatuning. då fick man 4 stycken olika verktyg, folk säger att verktygen från MDPC är mycket mer kvalite och att dom från sunbeam bara går sönder, men mina funkade hur bra som hälst fattar inte att folk kan råka ha sönder sina, blev ju rädd att dom skulle vara tunna som blad haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp
Haha det va exakt mina planer från början, hålla det blåa till random kablar som bara ger lite extra nyans, hade ju tänkt ett tag att köra allt svart men sen så såg jag ju att HX nätagget hade blå dekal och även minnena. Hursomhälst så slutade det med att det blivit hälften blå hälften svart på ATX konakten iaf, kunde ju inte låta bli när man väl höll den fina grande bleu sleevingen i handen

Ja den var väldans fin. Köpte lite extra av den så möjligheten finns till att ändra planerna. Den som lever får se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp
Körde med sunbeams som va billigare som jag köpte på aquatuning. då fick man 4 stycken olika verktyg, folk säger att verktygen från MDPC är mycket mer kvalite och att dom från sunbeam bara går sönder, men mina funkade hur bra som hälst fattar inte att folk kan råka ha sönder sina, blev ju rädd att dom skulle vara tunna som blad haha.

Läste också att de skulle vara dåliga så tog det säkra före det osäkra. Får hoppas det var värt de extra pengarna. De var fan inte billiga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att det verkar onödigt att sleeva de där kablarna, speciellt när du sleevar var kabel för sig. Det blev inge snyggt med den där stora klumpen som går till grafikkortet, tar bara onödigt med plats och det hade varit snyggare original.

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Tog nästan 40 minuter innan jag kom på hur man skulle göra för att få bort kablarna ur atx-kontakten (satt som bara den). Sedan tog det ca 40 minuter till att ta bort alla kablar inkl att märka dem och göra en skiss hur de ska sitta samt ta lite bilder så ingenting blir knas. Har själv inga skumma kontakter på mitt nätagg så hoppas slippa göra likadana klumpar på mitt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
Personligen så tycker jag att det verkar onödigt att sleeva de där kablarna, speciellt när du sleevar var kabel för sig. Det blev inge snyggt med den där stora klumpen som går till grafikkortet, tar bara onödigt med plats och det hade varit snyggare original.

smaken är som baken Kan hålla med om att det ser lite konstigt ut just nu, men jag ser just nu bara hur det kommer se ut när jag är klar framför mig. Du kanske förstår lite mer om du tittar tillbaka om ungefär en månad när jag är i princip klar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Tog nästan 40 minuter innan jag kom på hur man skulle göra för att få bort kablarna ur atx-kontakten (satt som bara den). Sedan tog det ca 40 minuter till att ta bort alla kablar inkl att märka dem och göra en skiss hur de ska sitta samt ta lite bilder så ingenting blir knas. Har själv inga skumma kontakter på mitt nätagg så hoppas slippa göra likadana klumpar på mitt

Jag vågade inte dra ur kablarna samtidigt då jag va rädd att råka blanda ihop dom, så jag körde dom endast en och en. dvs tog ut en, sleevade och heatshrinkade den och sen satte in den igen innan jag drog ur nästa. Detta ledde till att kablarna inte blev perfekt organiserade vid "roten" och lite problem. Vad menar du med skumma kontakter på nätagget? det är ju modulärt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp
Vad menar du med skumma kontakter på nätagget? det är ju modulärt

Den lilla vita i ena änden såg inte riktigt ut om de jag har. Eller jag kanske kolla på fel kontakt?? Mitt nätagg har samma kontakter i båda ändarna (också modulärt).

Visa signatur
Permalänk

Du menar den kabeln jag sleevade först? det va ju en specialgjord kabel av mig eftersom jag inte gillar dom fula vita molex kontakterna, har ju lött så att fläktkontroller ström kabeln leder direkt till nätagget därför ena sidan har en konstig vit kontakt som nämligen är strömkontakten till fläktkontrollern

Permalänk
Medlem

hmmm... Verkar inte vara klart? Haha, nä bara skojar. Eller, alltså, det är ju helt klart inte färdigt, men ah... Det kommer väll ^^
Än så länge riktigt fint, synd med vattenblocket bara... =\ Men det är nice med olik-färgad sleevning
7p^^ Kan höjas när det är klart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp
Du menar den kabeln jag sleevade först? det va ju en specialgjord kabel av mig eftersom jag inte gillar dom fula vita molex kontakterna, har ju lött så att fläktkontroller ström kabeln leder direkt till nätagget därför ena sidan har en konstig vit kontakt som nämligen är strömkontakten till fläktkontrollern

Okej. Det missade jag. Sorry

Visa signatur
Permalänk

Kul läsning.
Vad är det för modell på fläktkontrollen?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

En liten fundering. Är färgerna på dell-skärmen bättre/sämre än samsung-skärmen?? Såg ut som dellen var lite åt det röda hållet på någon av bilderna.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Kul läsning.
Vad är det för modell på fläktkontrollen?

Scythe Kaze Server, minns inte mer (är inte "hemma" just nu så kan inte kolla mer specifikt )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
En liten fundering. Är färgerna på dell-skärmen bättre/sämre än samsung-skärmen?? Såg ut som dellen var lite åt det röda hållet på någon av bilderna.

Det finns massa färginställningar på båda skärmarna, när jag tog de bilderna så hade jag inte orkat pilla tillräckligt för att få liknande färger på båda skärmarna Hitills så känner jag ingen direkt skillnad och tycker att IPS är waste of money, enda anledningen att jag inte skickar tillbaka och skaffar en TN samsung istället är för att jag endå kommer behöva en displayport kontakt i slutändan vilket Dell har (om jag inte köper en adapter för 1k men då blir ju Dell skärmen bara 1k dyrare och därmed prisvärd).

Jag är ju iof inte en som håller på mycket med bilder. (har ju märkt att man ser många mer färger av tex svart på dell skärmen men däremot så ser den svarta färgen inte lika snygg ut som på samsung skärmen)

Permalänk

Skit snyggt gillar sleevningen tror ja det stavas!!! du får fullt poäng av mej

undar vart du har köpt Sleevningen till kablarna har inte hittat några sidor på det så undrar om du vet någon bra sida

mvh Nikon

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Rabbit_87
Skit snyggt gillar sleevningen tror ja det stavas!!! du får fullt poäng av mej

undar vart du har köpt Sleevningen till kablarna har inte hittat några sidor på det så undrar om du vet någon bra sida

mvh Nikon

Här http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve.htm

Denna anses vara den bästa och är även den TS använder.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hur går det med bygget? Vill ha en update!

Permalänk
Medlem

Snyggt^^ Men varför har du pcie-kablarna igenom tube-hålen? Ser ju otroligt knas ut?:P

Permalänk
Avstängd

Fett bygga som jag skrev innan, väldígt stilrent, lite för stilrent enligt mig.

Permalänk
Medlem

ååååååh fy fan va snyggt Vill också ha vattenkylning, men orkar inte lägga så mkt pengar på datorn... Men men, det var riktigt snyggt! Gillar att du har ett tema du går efter och håller! Finns inte mycket negativt att säga faktiskt, detaljerat beskrivet och fina bilder. Fasten detta inte är det bästa av det bästa, så tänker jag ge det 10p. NÄR DU ÄR KLAR! Du får nöja dig med 7 så länge ^^ Och snälla, glöm inte fixa kablarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Snyggt^^ Men varför har du pcie-kablarna igenom tube-hålen? Ser ju otroligt knas ut?:P

Tyckte det såg bra ut från början och det är ju ett lite annorlunda sätt att dra dom på i detta chassit Kanske ändrar dom sen, kommer iaf inte dra tube igenom dom hålen, möjligtvis den jag har problem med, men när 2 går igenom där tycker jag det ser fult ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p5ykO
snälla, glöm inte fixa kablarna.

vilka kablar är det du tänker på då? och hur? ja självklart ska jag fixa fläkt kontroller kablarna och pumpen

Permalänk
Medlem

En liten fundering. Värmde du dina heatshrink med en tändare eller något annat roligt. Har själv kört med tändare men efter att gasen tog slut har allt stannat då jag aldrig kommer ihåg att köpa ny

Visa signatur
Permalänk

körde med tändare, sen så tog gasen slut så jag köpte sånna där värmeljus (tror dom heter så) och sen ett paket tändstickor. tändare var helt klart bäst av dom 2 alternativen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp
körde med tändare, sen så tog gasen slut så jag köpte sånna där värmeljus (tror dom heter så) och sen ett paket tändstickor. tändare var helt klart bäst av dom 2 alternativen

Får bli att åka till macken o köpa en som man kan fylla igen då. Ska bara få ändan ur vagnen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur mycker kostade sleeve och krympslang inklusive frakt och sånt?

Permalänk
Medlem

Allt svart i lådan gick riktigt bra ihop med dom klara slangarna måste jag säga! Bra färgval av din sleeving också ;D RIKTIGT SNYGGT!!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

10 p för GT fläktarna !

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är snyggt som fan, bra sleevat osv, men jag skulle vilja se ett grafikkort, och bättre kabeldragning, och FLER BILDER på det klara bygget Så, tänker bara ge dig 4stars

Permalänk
Medlem

Snyggt! 8p. Du hade fått 9 om du gett fan i den vinklade fittingen på blocket Tycker den förstör det fina blocket och de klara, underbara slangarna!

Fler helhetsbilder tack!

edit: det var visst en skala från 1-5 Aja, du får en 4:a då!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W