Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
På vissa fläktar har tyvärr enheterna blivit fel. Vi skall gå igenom fläktsortimentet och rätta enheter under dagen.

Tack!

Mvh / Inet

Jättebra! Nu blev det lite lättare att jämföra och välja det som passar bäst.
Även om dom där angivelserna kanske inte alltid är helt korrekta så är det en bra fingervisning när man väljer tycker jag.

Nu är det bara det problemet att det är lite jobbigt att jämföra då vissa är i kubikmeter i timmen och andra i kubikfot per minut.
Kan ni inte ha samma på alla? Eller båda?
Google är väldigt bra och enkelt att använda när man ska omvandla!

63 cubic meter per hour in cubic feet per minute
63 ((cubic meter) per hour) = 37.0804001 (cubic feet) per minute

Så skulle eran fläktinformation bli än mer givande.

Permalänk
Avstängd

Inet är alldeles för sköna. Hade problem me två nya fläktar som väsnades. En felanmälan gjordes på hemsidan och ca 1 timme senare fick jag ett mail att jag inte behöver skicka in dem, de skickar 2 nya inom kort.

Idag hämta jag ut paketet med de nya fläktarna och till min stora förvåning hade de skickat med en påse smågodis med en klisterlapp på med texten:
"Vi beklagar de problem du haft med din produkt och skickar därför med en påse godis som plåster på såren."

Riktigt bra kundservice Inet.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InteJag
Hej, jag undrar om ni möjligtvis kommer säjla Cooler Master 690 II Advanced? Känns inte kul att behöva beställa det från komplett =/

https://www.inet.se/artikel/6901301/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Någon har säkert frågat detta innan, jag har inte läst igenom alla sidor. Men, blir det några fler fysiska butiker? Helsingborg eller Malmö hade varit väldigt kul!

Fri Frakt: https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Mvh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qsx
Tycker ni bör ha fysiska butiker i Sveriges tre största städer sedan de andra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Uppsala och/eller Västerås vore inte fel! Uppsala har mycket studenter och i Västerås också, samt högskolan (MDH) med många dator-program.

Vi håller alltid utkik efter nya möjligheter, men inget är bestämt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
Tänkt lägga en order på under 500kr. Hade frifrakt i korgen av ren slump och då visar kundkorgen att jag inte behöver betala frakt. Kommer jag att få frifrakt eller får jag betala frakten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Jag köpte en sak för 348kr och hade fraktfritt i korgen och jag tryckte på beställ, tänkte inte mer på det liksom, sen skicka Magnus från inet ett mail att jag hade ett belopp under 500kr med fraktfritt i och han sa: du får frakfritt den här gången. Jag tacka och bocka.

Vi har valt att sätta en gräns på fri frakt och tanken är att denna skall hållas för att det ska vara ekonomiskt försvarbart. Beloppsgränsen kontrolleras ej i varukorgen, utan kollas manuellt i efterhand.

Men som ni ser slinker vissa igenom ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jättebra! Nu blev det lite lättare att jämföra och välja det som passar bäst.
Även om dom där angivelserna kanske inte alltid är helt korrekta så är det en bra fingervisning när man väljer tycker jag.

Nu är det bara det problemet att det är lite jobbigt att jämföra då vissa är i kubikmeter i timmen och andra i kubikfot per minut.
Kan ni inte ha samma på alla? Eller båda?
Google är väldigt bra och enkelt att använda när man ska omvandla!

63 cubic meter per hour in cubic feet per minute
63 ((cubic meter) per hour) = 37.0804001 (cubic feet) per minute

Så skulle eran fläktinformation bli än mer givande.

Du har en poäng, vi får titta på det.

Vill även passa på och nämna att vi fått in 5770 och 58xx-kort från XFX med Aliens versus Predator!

http://www.inet.se/kampanj/aliens-vs-predator

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!

Jag har en fråga, om jag som kund registrerar mig men då jag är under 18år. Kan jag beställa varor med mitt konto då min mamma eller pappa skriver in deras kort uppgifter och så klart med deras namn som Kortinnehavare. Går det att göra så eller måste nån över som är myndig göra ett eget konto?

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knezovic
Tjena Inet!

Jag har en fråga, om jag som kund registrerar mig men då jag är under 18år. Kan jag beställa varor med mitt konto då min mamma eller pappa skriver in deras kort uppgifter och så klart med deras namn som Kortinnehavare. Går det att göra så eller måste nån över som är myndig göra ett eget konto?

Funkar för mig att jag betalar med mammas konto.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konichiwa
Funkar för mig att jag betalar med mammas konto.

Okej, då kan ja andvända mitt "underåriga" konto?

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem

Har ni inte möjlighet att beställa hempaket eller liknande?
Och i så fall, varför inte?

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Jag har tänkt att köpa Sennheiser PC-350 Headset av er. När kommer artikeln in i lagret? Jag tycker att priset är lite överdrivet högt. Skulle ni inte kunna dra ner priset en aning? Har legat på 1300 kr ett bra tag nu..

mvh Kajli!

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knezovic
Okej, då kan ja andvända mitt "underåriga" konto?

Japp ;p

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Core I7 920 har status "försenad", har ni någon aning om när de dyker upp?

mvh

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knezovic
Tjena Inet!

Jag har en fråga, om jag som kund registrerar mig men då jag är under 18år. Kan jag beställa varor med mitt konto då min mamma eller pappa skriver in deras kort uppgifter och så klart med deras namn som Kortinnehavare. Går det att göra så eller måste nån över som är myndig göra ett eget konto?

Hej,

Såvida du har kortinnehavarens samtycke och godkännande är detta okej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Har ni inte möjlighet att beställa hempaket eller liknande?
Och i så fall, varför inte?

Vi kollar upp om det är något som går att lösa.

Återkommer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Hej Inet,

Jag har tänkt att köpa Sennheiser PC-350 Headset av er. När kommer artikeln in i lagret? Jag tycker att priset är lite överdrivet högt. Skulle ni inte kunna dra ner priset en aning? Har legat på 1300 kr ett bra tag nu..

mvh Kajli!

Vi har för tillfället tyvärr inget leveransdatum på detta headset. Som det ser ut nu kommer priset på 1290:- ligga kvar ett tag framöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wess4n
Hej Inet

Core I7 920 har status "försenad", har ni någon aning om när de dyker upp?

mvh

Processorn kommer under morgondagen. Dock kan det vara värt och vänta någon vecka...

http://www.sweclockers.com/nyhet/10266-intel_core_i7_930_slap...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Processorn kommer under morgondagen. Dock kan det vara värt och vänta någon vecka...

http://www.sweclockers.com/nyhet/10266-intel_core_i7_930_slap...

Mvh / Inet

Kommer den ligga på samma pris då?

Jag har redan lagt en order, hur gör jag för att ta bort 920 från den och ändå få det andra om jag skulle vilja det?

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wess4n
Kommer den ligga på samma pris då?

Jag har redan lagt en order, hur gör jag för att ta bort 920 från den och ändå få det andra om jag skulle vilja det?

mvh

Du ringer Inet.se

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Hej inet.se jag köpte ett nytt moderkort av er för inte så länge sedan. Jag packade upp det och kollade hur det såg ut och satte Distanserna efter hålen sedan satte ajg fast det och installerade resterande komponenterna men nu när jag ska starta datorn får jag ingen bild, jag har testat med 3 olika grafikkort och de fungerar i andra datorer. Det verkar som det är PCI Express Porten som spökar, och jag undrar går det här på garanti eller är det privat personens ansvar? Moderkortet är ett Asrock N68-S.

Och vad händer om ni får igång det och sedan skickar tillbaka det och det inte fungerar för mig? står jag får felsöknings summan då?

Mvh topfuel. OBS! PM mig om ni vill ha ordernummret och andra kontaktuppgifter.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Du ringer Inet.se

Gjorde det nu och avbokade processorn. Vad den nya skulle kosta kunde killen däremot inte säga, men visar den sig vara för dyr så är det ju bara att ta 920 :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
... fel ... Asrock N68-S ...felsökning... ...pm/kontakt/info...

Har du gjort en korrekt installation så har du inget å oroa dig över.
Ska företaget höra av sig till dig om info? Du som vill begära retur/felsökning

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Har du gjort en korrekt installation så har du inget å oroa dig över.
Ska företaget höra av sig till dig om info? Du som vill begära retur/felsökning

Nä men jag tänkte dom kunde skriva ett meddelande här och be mig kontakt inet och säga vad jag ska göra etc..

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wess4n
Gjorde det nu och avbokade processorn. Vad den nya skulle kosta kunde killen däremot inte säga, men visar den sig vara för dyr så är det ju bara att ta 920 :).

Läste du hela artikeln så hade du inte behövt fråga.

Citat:

Nu framkommer det att Core i7 930 släpps den 28 februari. Priset väntas hamna på cirka 3 000 kronor inklusive moms, det vill säga inte långt ifrån vad Core i7 920 kostar i dagsläget.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Nåt jag har funderat på är betalning via PayPal. Skulle det kunna vara något?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Undrar om ni kommer ta in denna skärm : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=525843

mvh A

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Jag undrar om ni kan svara på om Sennheiser kommer lansera något nytt headset inomsnar framtid? Ett Headset likt Sennheiser PC-350.

mvh Kajli!

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

"Kajli" Sennheiser Kanske skicka ett mail till dom å fråga? Ingen butik har vetskap om vad andra tänker göra

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar bara varför ni inte har några speldatorer med amd och ati?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Har ni inte möjlighet att beställa hempaket eller liknande?
Och i så fall, varför inte?

Vi har valt att inte erbjuda denna tjänst då det varit en del strul, högt pris för kunden i kombination med låg efterfrågan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Jag undrar om ni kan svara på om Sennheiser kommer lansera något nytt headset inomsnar framtid? Ett Headset likt Sennheiser PC-350.

mvh Kajli!

Inte vad vi vet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Undrar om ni kommer ta in denna skärm : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=525843

mvh A

Vi har valt att främst fokusera på Benq, Samsung och LG och kommer därav inte att ta in Asusskärmar i dagsläget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konichiwa
Nåt jag har funderat på är betalning via PayPal. Skulle det kunna vara något?

Nepps, däremot kommer vi inom snar framtid att erbjuda betalning via faktura. Vi tro att faktura, kortbetalning, bankbetalning och postförskott bör täcka de flesta behov.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Hej inet.se jag köpte ett nytt moderkort av er för inte så länge sedan. Jag packade upp det och kollade hur det såg ut och satte Distanserna efter hålen sedan satte ajg fast det och installerade resterande komponenterna men nu när jag ska starta datorn får jag ingen bild, jag har testat med 3 olika grafikkort och de fungerar i andra datorer. Det verkar som det är PCI Express Porten som spökar, och jag undrar går det här på garanti eller är det privat personens ansvar? Moderkortet är ett Asrock N68-S.

Och vad händer om ni får igång det och sedan skickar tillbaka det och det inte fungerar för mig? står jag får felsöknings summan då?

Mvh topfuel. OBS! PM mig om ni vill ha ordernummret och andra kontaktuppgifter.

Om det är fel på kortet går det självklart på garantin!

Om det ej är fel på kortet utgår en mindre felsökningsavgift för att täcka kostnaderna.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelgbg
Hej!

Undrar bara varför ni inte har några speldatorer med amd och ati?

För tillfället har vi valt att främst arbeta med Nvidia, men vem vet vad som händer i framtiden.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Vi har valt att inte erbjuda denna tjänst då det varit en del strul, högt pris för kunden i kombination med låg efterfrågan.

Ok, jag trodde mest det bara var att sätta annat porto på paketet, men dom där hemleveranserna är lite udda så om det blir strul kanske det är bäst att låta bli.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
För tillfället har vi valt att främst arbeta med Nvidia, men vem vet vad som händer i framtiden.

Mvh / Inet

Det är oerhört märkligt att det bara är Nvidia kort i era färdiga burkar och det sänker faktiskt förtroendet lite tycker jag.
Vad är anledningen? Mer erfarenhet av att bygga och konfigurera? Bättre priser? Mindre problem? Högre efterfrågan bland dom som köper dom färdiga datorerna?
Nyfiken.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag ser att flera som postar sina förslag på datorer från er med fri frakt!
Hur gör man för att få fri frakt?

Jag kommer även posta mitt datorpaket här, så att ni kan hjälpa mig att kolla så allt funkar ihop osv.

Det som inte finns i webbutiken, tar ni det från er fysiska butik eller måste man vänta tills ni får in nya leveranser?

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esskung
Hej Inet!

Jag ser att flera som postar sina förslag på datorer från er med fri frakt!
Hur gör man för att få fri frakt?

Jag kommer även posta mitt datorpaket här, så att ni kan hjälpa mig att kolla så allt funkar ihop osv.

Det som inte finns i webbutiken, tar ni det från er fysiska butik eller måste man vänta tills ni får in nya leveranser?

För fri frakt lägger du följande artikel i kundvagnen.

https://www.inet.se/artikel/6101343/

När saker finns på lager i någon av våra butiker plockar vi produkten därifrån. Det kan dock ta någon dag extra i leveranstid.

När det gäller produktfrågor/support skall de ej tas i tråden utan mailas till info@inet.se respektive service@inet.se vid servicecase.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Vad är anledningen? Mer erfarenhet av att bygga och konfigurera? Bättre priser? Mindre problem? Högre efterfrågan bland dom som köper dom färdiga datorerna?
Nyfiken.

Rent historiskt har vi ett bra samarbete med Nvidia som fungerar väl både hård- och mjukvarumässigt. Vidare har ATI stora leveransproblem med vassare kort samtidigt som vi har god tillgång från Nvidia.

Men som sagt, det är inte omöjligt att det kommer en line-up som är ATI-baserad.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Rent historiskt har vi ett bra samarbete med Nvidia som fungerar väl både hård- och mjukvarumässigt. Vidare har ATI stora leveransproblem med vassare kort samtidigt som vi har god tillgång från Nvidia.
Mvh / Inet

Ni får bättre ekonomiska villkor av att sälja nVidia mao. Precis som exempelvis speltillverkare som medverkar i "The way it's meant to be played". Prestanda och prisvärdhet för kunden saknar alltså uppenbart betydelse.

Tack för klargörandet och det ärliga svaret!:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej hur gör man felanmälan / garanti sak? mitt moderkort tros gått sönder och jag vill skicka in det på garanti eller om det är helt så vill jag ha en felsökning.

så jag undrar var jag ska vända mig för detta.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M