Permalänk
Medlem

Du skulle ha passat på att fixa en logga när du rökte eken. Den hade iofs varit svår att ångra men hade säkert gett ett snyggt resultat

Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Grejat lite till med mitt projekt sen senast. Har lackat fronten och fixat lite små grejer.
Skall försöka få till lite färg på grejerna dom kommande dagarna (lutar åt att målla all MDF och plåt svart) och självklart börja jobba på "huven" till chassiet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
Du skulle ha passat på att fixa en logga när du rökte eken. Den hade iofs varit svår att ångra men hade säkert gett ett snyggt resultat

Keep up the good work!

hade nog blivit grymt svårt ja, själva rök processen med ammoniak tränger in bra i eken och det hade inte funkat att bara maska av ett område.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
och ammoniak luktar ju hallon också

hahahha jag skulle nog föredra lukten av thinner lätt före amoniaken, ahahah snacka om man blir hööög ahahahahah!

Permalänk
Medlem

ok, kryll, du e ju GRYM på dina chassin =D önskar att jag hade tillgång till all dina maskiner... ÄLsKAR att hålla på med trä men har typ en slipmaskin och en borrmaskin =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Har lagt allt på is ett tag, får se när lusten infinner sig att fortsätta igen
Skrev lite mer i loggen varför jag tog ett break från bygget.

Tanken var i alla fall att det skulle bli ett stenhårt bygge, kanske det tyngsta i SweC historia

Permalänk

Jag önskar dig all lycka med ditt chassi, jag kan återkomma med tips ang gjutningen när jag talat med min far muraren;) Fast det finns säkert någon på forumet som kan ge bra tips.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.