2 st. laptops, liten och stor
Senast redigerat
Senast redigerat
Skippar min stationära burk som har några år på nacken och skall köpa 2 st. bärbara istället. En liten för surf och tv-serier i soffan/tåget etc. samt en större som jag kan arbeta framför (bildredigering, skriva, lite spelande men det är inte mkt) och som inte behöver vara så mobil, kommer stå på köksbordet på kvällarna, typ.
Har fastnat för:
Asus X72JR-TY012V - 7495:- på Onoff
samt
Acer Aspire Timeline 1810TZ-413G32n - 5390:-
Asusen - grafikkortet är väl ingen höjdare, men som en som spelar kanske 5-10 tim/månad borde det väl funka? Skärm, tangentbord och prestanda i övrigt värdesätter jag mer (kameran är skit, men det spelar ingen roll). Finns ju en uppsjö datorer i den prisklassen, men för 7500:- nuvarande kampanj på Onoff kändes det som mkt dator för pengarna. Skärmen har 1600x900 så det blir några rader till på höjdan. Eller har jag missat någon modell? Var inne på Sony i den prisklassen eller en Samsung men specarna känns väldigt lika på de olika så byggkvalitet får avgöra.
Acern - värdesätter den större hdd samt ramminnet varför jag väljer den före UL20.
Vad tror ni om den kombon?
Har en Lenovo T400 i jobbet, och det är en stabil maskin men lite för hårdvara för pengarna för att köpa motsvarande privat, tycker jag. Skall inte släpa runt den som på jobbet heller.
Har onoff kvar asusen? Hittar den inte på deras sida längre. Det jag är lite kritisk till med asusen är grafikkortet, ett 5650 är dubbelt så snabbt, även om du inte spelar mycket så kan det ju vara trevligt dom gånger du gör det. Med tanke på att prisskillnaden är ganska liten.
Jag skulle helt klart gå på denna istället i 17" klassen. Det beror lite på om onoff har den kvar till det priset också. Skillnaden är ju som sagt kvalitén, även om jag inte har sett några direkta siffror på packard bells failrate så är den sannolikt inte i paritet med asus.
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Har onoff kvar asusen? Hittar den inte på deras sida längre. Det jag är lite kritisk till med asusen är grafikkortet, ett 5650 är dubbelt så snabbt, även om du inte spelar mycket så kan det ju vara trevligt dom gånger du gör det. Med tanke på att prisskillnaden är ganska liten.
Jag skulle helt klart gå på denna istället i 17" klassen. Det beror lite på om onoff har den kvar till det priset också. Skillnaden är ju som sagt kvalitén, även om jag inte har sett några direkta siffror på packard bells failrate så är den sannolikt inte i paritet med asus.
Har faktiskt kikat på den, men efter googlande på Packard Bell så har jag sett många negativa kommentarer gällande kvaliteten och väldigt få positiva kommentarer. Sen är det ju så att de som är missnöjda är de som hörs mest. Kan ju bara kika i detta forum - finns väl inte många hyllningstrådar till PB.
Onoff har den i butik, är själv på resande fot, men skickade sambon innan stängning i eftermiddag och hon fick ett ex. för just 7495:-. Stå rhemma ouppackad, så den går att byta i 30 dgr. Är just grafikkortet jag tvekar på. Det är då f** att det skall vara så svårt....
Måste det va 17? Annars finns det ju lite mer att välja på i 15-16 klassen, tänker då främst på sonys E serie. Sony har ju bra kvalité menar jag.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=555614
i3 330m och 5650.
Packarden är väldigt prisvärd annars, pris/prestanda har den ju ingen ingen konkurrens i den skärmstorleken. Inte ens från acer. Precis som du säger så hörs ju dom missnöjda oftast väldigt mycket mer än dom som är nöjda.
[edit]
Var inne och kikade på dell, du får en studio 17 med följande spec(i3 och 5650) för 7371:- Du kan ju sen lägga till lite och få i5 istället om du vill det, dom hade nåt special erbjudande så man kan få 3års garanti och support för några hundra extra.
---------------------------------------------
Systemkomponenter
STUDIO 17 (N0074513) Antal 1
INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, 4 TRÅDAR, 3 MB CACHE), Äkta Windows® 7 Home Premium 64 Bit - svenska Enhetspris Inkl. moms 11107,00 kr
! Få 2917 Kr rabatt ! Giltig till den 25 februari 2010 Visa detaljerad information
- 2917,00 kr
Få 10% rabatt! Giltig till den 24 februari 2010 Visa detaljerad information
- 819,00 kr
Katalognummer: 1212 N0074513
Modul Beskrivning Visa information
Base INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, 4 TRÅDAR, 3 MB CACHE)
Operativsystem Äkta Windows® 7 Home Premium 64 Bit - svenska
Minne 4 096 MB 1333 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
Tangentbord Internal Nordic Multi-Language Keyboard
Grafikkort 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Hårddisk 500 GB seriell ATA-hårddisk (7 200 v/min)
Optisk enhet DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Trådlös anslutning Dell Wireless 1397-minikort (802.11 b/g)
Kablar 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Leveransdokument Swedish Documentation
Gedis Bundle Reference N0274513
Standardsupport 1 års täckning för datorn ingår
Supporttjänster 1 års garanti med support hemma, inklusive kvällar och lördagar
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Orderinformation Studio 1749 Order - Sweden
Primärt batteri 6-cells primärt litiumjonbatteri, 56 wattimmar
Bärväskor No Carrying Case
Dell Dock Dell Dock
Media för system Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar
Färger, mönster och konstnärliga utformningar Black chainlink
Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport
Online Backup No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Labels Wireless Label CI3
LCD-skärm 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-programvara Microsoft® Works 9.0 - svenska
Skydda din nya dator McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska
Power Supply 90 watts nätadapter
Totalt Inkl. moms: 7371,00 kr
-------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Måste det va 17? Annars finns det ju lite mer att välja på i 15-16 klassen, tänker då främst på sonys E serie. Sony har ju bra kvalité menar jag.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=555614
i3 330m och 5650.
Packarden är väldigt prisvärd annars, pris/prestanda har den ju ingen ingen konkurrens i den skärmstorleken. Inte ens från acer. Precis som du säger så hörs ju dom missnöjda oftast väldigt mycket mer än dom som är nöjda.
[edit]
Var inne och kikade på dell, du får en studio 17 med följande spec(i3 och 5650) för 7371:- Du kan ju sen lägga till lite och få i5 istället om du vill det, dom hade nåt special erbjudande så man kan få 3års garanti och support för några hundra extra.
---------------------------------------------
Systemkomponenter
STUDIO 17 (N0074513) Antal 1
INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, 4 TRÅDAR, 3 MB CACHE), Äkta Windows® 7 Home Premium 64 Bit - svenska Enhetspris Inkl. moms 11107,00 kr
! Få 2917 Kr rabatt ! Giltig till den 25 februari 2010 Visa detaljerad information
- 2917,00 kr
Få 10% rabatt! Giltig till den 24 februari 2010 Visa detaljerad information
- 819,00 kr
Katalognummer: 1212 N0074513
Modul Beskrivning Visa information
Base INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, 4 TRÅDAR, 3 MB CACHE)
Operativsystem Äkta Windows® 7 Home Premium 64 Bit - svenska
Minne 4 096 MB 1333 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
Tangentbord Internal Nordic Multi-Language Keyboard
Grafikkort 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Hårddisk 500 GB seriell ATA-hårddisk (7 200 v/min)
Optisk enhet DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Trådlös anslutning Dell Wireless 1397-minikort (802.11 b/g)
Kablar 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Leveransdokument Swedish Documentation
Gedis Bundle Reference N0274513
Standardsupport 1 års täckning för datorn ingår
Supporttjänster 1 års garanti med support hemma, inklusive kvällar och lördagar
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Orderinformation Studio 1749 Order - Sweden
Primärt batteri 6-cells primärt litiumjonbatteri, 56 wattimmar
Bärväskor No Carrying Case
Dell Dock Dell Dock
Media för system Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar
Färger, mönster och konstnärliga utformningar Black chainlink
Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport
Online Backup No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Labels Wireless Label CI3
LCD-skärm 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-programvara Microsoft® Works 9.0 - svenska
Skydda din nya dator McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska
Power Supply 90 watts nätadapter
Totalt Inkl. moms: 7371,00 kr
-------------------------------------------------------
Nätverkskortet - (802.11 b/g) kändes ju lumpet att den inte störder n. Då går väl hela nätverket långsammare om övriga produkter kör på n-standarden?
Japp, men tror det fanns som tillval, jag tog standard spec. bara i all hast.
[edit]
Verkar bara finnas som tillval på den studio 17 med i7 720q cpu'n. Och den har ju sämre grafikkort och är lite väl dyr. Men kanske finns som tillval på ngn annan modell. Nån hake ska det alltid vara! Kanske värt att kontakta dell och höra om det finns som tillval, hemsidorna visar ju inte alltid rätt spec.
Det står ju under specifikationer att N finns som tillval, och det står inget om att det bara skulle vara på en viss studio modell.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.