Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Video: Shuttle på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: Shuttle på Cebit 2010

Datortillverkaren Shuttle visar upp de senaste skapelserna på datormässan Cebit i Tyskland. Det handlar om kompakta datorer, bland annat med Intel Core i5/i7 och Nvidia Ion 2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hahaha... Vilken tomte till representant. Det verkar nästan som om han är hög. =0)

Permalänk
Medlem

Älskar Shuttles produkter.. synd bara att de är så jävla dyra.

Permalänk
Medlem

Härlig design, inget som jag behöver för tilfället dock.

Permalänk

Jag gillar att deras nya minidator tydligen inte har någon kylning alls...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

För alla som vill få sig ett litet skratt, aktivera captions från den lilla pilen.

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyxx
För alla som vill få sig ett litet skratt, aktivera captions från den lilla pilen.

Haha, får kramp i kinderna..
Hur får youtube frasen "instead of two gigabyte ram" till "it's set up to be gay life threatening"??

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Hahaha... Vilken tomte till representant. Det verkar nästan som om han är hög. =0)

Han är tusk.

Uppfattade någon vad den sistnämnda produkten hette?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Skönt att dom börjar äntligen följa någon typ utav standard (ITX).

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Älskar Shuttles produkter.. synd bara att de är så jävla dyra.

Tycker inte att de är alldeles för högt men lite kanske.

Varför kan ingen göra en netbook som är likadan som deras nettop.
Skulle bli ett direkt köp av mig isf.

Permalänk
Medlem

Sjukt ball tysk, skrattar åt hälften han säger

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvartz
Haha, får kramp i kinderna..
Hur får youtube frasen "instead of two gigabyte ram" till "it's set up to be gay life threatening"??

Hahaha.

"I'm ten"
"My aunt this machine behind the TV screen"

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant att se dessa nya SFF'er från Shuttle. Jag har sneglat länge nog på XPC SX58H7 men priset har avskräckt. Får se hur det blir med dessa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvartz
Haha, får kramp i kinderna..
Hur får youtube frasen "instead of two gigabyte ram" till "it's set up to be gay life threatening"??

Hahahaha, det finns en hel del roliga tolkningar från den funktionen Hoppas att de inte förbättrar den, man måste ju ha nåt att skratta åt Tyvärr lär de iaf försöka förbättra den, nu stämmer ju knappt ett enda ord

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Synd att ha inte drog lite mer prissättningar, iom att de äntligen har bytt från sina egna formfaktorer till mini-ITX och att de bytt från aluminium till stål, så kan de sänka priset (för att inte tala om att man äntligen kan uppgradera moderkortet). Skulle vara intressant att se vad priserna landar på.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Haha, kollade med youtubes funktion så det blir taltext till, och jag skrattar okontrollbart XD. Texten är inte bara fel, den är också helt osammanhängande och går in på rätt konstiga saker XD.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Ja de har många grymma produkter, men som sagt de är inte billiga så får väl se om det blir lite ändringar på den punkten.

För övrigt är det trevligt att sweclockers startat med dessa videorepotage. Det brukar inte vara jättelätt att hitta hyggligt seriösa repotage från mässor och dessa är redan rätt intressanta att titta på och det lär väl bara bli bättre med mer erfaranhet om det fortsätter.

Permalänk
Medlem

Haha jag garva lite åt när Jonas sa "Take a walk with me" i början av klippet. Kändes så fel på något sätt, men tysken var ju inte riktigt med på noterna så man fick inte ut så mycket information.

En annan sak jag lade märke till var de seriella och parallela portarna, vem använder sådana gränssnitt fortfarande?? Trodde USB hade ersatt det totalt för länge sen.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB