Alienware M17x köp från utlandet?

Permalänk
Medlem

Alienware M17x köp från utlandet?

Tjena! Vart sugen på att köpa en M17x men efter att ha varit inne på alienware.com så såg jag att priset skiljer sig väldigt mycket från dell.se

Min fråga är om det är någon som vet något sätt att köpa en dator från alienware.com och få den skickad hit?
Jag hörde något om att man kan använda sig utav en box adress i usa och sedan få den skickad hit.
Frågade alienware och de sa att de kunde hjälpa till med de, sedan fick jag prata med någon annan och då sa de att de inte kunde hjälpa till med de.

Så någon som vet om det är möjligt att köpa i US och få den skickad hit och slippa det hemska överpriset på dell.se?

// Jonte

Permalänk
Medlem

ingen som vet?

Permalänk

Du åker väl på tull och skatt om du tar en från US. Det finns datorer med bättre prestanda till bättre pris, tex asus G73 från xoticpx eller excalibur.

Permalänk

Tull och skatt gå ta bort. om varan skrivs som 1 dollar eller gratis/Gift

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Japp, men det är väl inte helt lagligt. Om man åker dit, blir det extra dyrt då tro?

En G73 kostar ju ca 12000sek i usa. Vore inga fel att få en för det, man skulle känna ngn där som köper och skickar som gåva. Då är det ju inte olagligt dessutom.