Permalänk
Medlem

Fick en invite.
Tyvärr är jag sämst på att spela spelet.. men wth..
Adda mig gärna om du är lika dålig eller bara vill krossa mig. ( Namn: Eagle . cot )

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Fick en invite.
Tyvärr är jag sämst på att spela spelet.. men wth..
Adda mig gärna om du är lika dålig eller bara vill krossa mig. ( Namn: Eagle . cot )

Dör med hela tiden Vinner typ 1 av 4 som mest, fast jag har iochförsig aldrig varit bra på matcher. Har mestadels bara kört custom games, som tower defence
Sen blir jag väldigt nervös också när jag kör matcher för nån anledning och vet inte vad jag ska göra vid vissa tillfällen...

Vet inte hur man addar men jag tror för att adda mig så är namnet Mudkips.apa (tror jag? Fick skriva det iallafall när jag valde namn, men ingame står det bara Mudkips).

Permalänk
Medlem

Döm om min förvåning när man loggade in och såg att man fått en invite, hakan droppade lite först ^^

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

yay! Thunderbird registrerar ett nytt skräppostmeddelande i Inkorgen, "StarCraft(r) II: Wings of Liberty(TM) Beta Test Invitation", whaaaat?

Nu är ju bara frågan om det funkar på ett ATI Mobility Radeon 3470 och med bostadsort utanför EU... ╮(╯▽╰)╭

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Avstängd

Polare fick idag också.
Får väll sno hans konto och lira på.

Har 3 st battle.net konto med diverse spel reggade på alla och opt in. Ingen key för mig ;/

Permalänk
Testpilot

Fick idag jag med och spelade nyss en match mot datorn för att jag hatar spela mot andra människor (jag är för dålig) och det var rätt najs fast väldigt likt första spelet rent spelmässigt. Snyggare var det iallafall och ultra-läget flöt helt utan problem på min dator.

Jag skapade mitt battle.net-konto för bara nån vecka sen så jag var inte medlem när de första inbjudningaran gick ut. Har dessutom StarCraft Anthology som enda spel så jag är knappast nån Blizzard-nörd eller vad man ska säga vet inte hur dom väljer ut vilka som får vara med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Fick idag jag med och spelade nyss en match mot datorn för att jag hatar spela mot andra människor (jag är för dålig) och det var rätt najs fast väldigt likt första spelet rent spelmässigt.

Hur? För mig är rutan att köra match mot "A.I" inte "tillgänglig" för någon anledning...

EDIT: Hittade. Synd att man bara kan köra mot very easy. De är överdrivet lätta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Fick en invite.
Tyvärr är jag sämst på att spela spelet.. men wth..
Adda mig gärna om du är lika dålig eller bara vill krossa mig. ( Namn: Eagle . cot )

Addade både dig å mudkips:D
Kan vara kul att ha nåra "vänner" där iaf:D

Mitt namn är Alexxen.scii ifall nån blir sugen på att adda mig

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Inaktiv

YEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Permalänk
Medlem

I agree! FUCKING AWESOME!

"Congratulations! You’ve been selected to participate in the beta test of StarCraft® II: Wings of Liberty™."

Plötsligt händer det!

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk

Fan vad Terran musiken sög getpung

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Fan vad Terran musiken sög getpung

Varför detta då?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ?

Så fort jag startar SC2 känns det som om jag är helt ensam att spela spelet. Finns inte 1 enda sätt att komma i kontakt med andra spelare förutom chat in-game.

fyfan vilket skit av bliz. skärpning, har inte ens spelat 20 games och redan trött på skiten

ska tilläggas att jag inte är trött på att spela bara jävligt trött på att inte ha någon att snacka med, är helt ensam därute. 0 friends, kör bara automatchmaking (gold league trots jag pissat bort några games mot cheese)

Kylig.Kylig om någon som spelar gold eller platinum vill köra 2v2 med mig så är jag gärna på!

Permalänk
Medlem

Bara spelat terran än så länge, men tycker den rasen har allvarliga AA-problem. Exempelvis vs mutas o voids då deras AA kostar typ löjligt mycket gas och marines dör som flugor. Kom gärna med lite tips där om ni kan något om det.

Sedan undrar jag också varför inte fler använder ghosts, för jävla sköna. Diggar ju att man kan bygga flera nukesilos nu, släng ut lite emp vs toss och nuka så är basen borta

Men som sagt vs air har jag proble me terrans :S

Permalänk
Medlem

vikings är ju imba AA som även är sjukt bra på marken.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att spela 2on2/3on3? Börjar bli lite tråkigt att bara köra 1on1.

Permalänk
Medlem

Kiiiba hakar gärna på lite 2on2, prövade lite random 2on2 och ja, det gick rätt kasst, 3 raka torsk Du ställer alltså upp på egen risk

Edit: Nick: Gigantor

Permalänk
Medlem

fan vad dålig AIn är. vill köra online!!:D

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Är det bara jag eller ?

Så fort jag startar SC2 känns det som om jag är helt ensam att spela spelet. Finns inte 1 enda sätt att komma i kontakt med andra spelare förutom chat in-game.

fyfan vilket skit av bliz. skärpning, har inte ens spelat 20 games och redan trött på skiten

Hehe jag gissar på att dom inte har någon public chatt för att dom vill att folk ska väntelera ut på forumet istället. Vi ska nog se att public chatt kommer med releasen

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Bara spelat terran än så länge, men tycker den rasen har allvarliga AA-problem. Exempelvis vs mutas o voids då deras AA kostar typ löjligt mycket gas och marines dör som flugor. Kom gärna med lite tips där om ni kan något om det.

Sedan undrar jag också varför inte fler använder ghosts, för jävla sköna. Diggar ju att man kan bygga flera nukesilos nu, släng ut lite emp vs toss och nuka så är basen borta

Men som sagt vs air har jag proble me terrans :S

1. Vikings ftw
2. 200 gas för en snubbe är lite sisådär.

Permalänk

Om du spelar som Zerg och har till exempel tre larva; finns det något sätt att börja bygga från alla tre med samma knapptryckning? Som det är nu så måste jag ju trycka en gång för varje larva jag vill omförvandla till en enhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Bara spelat terran än så länge, men tycker den rasen har allvarliga AA-problem. Exempelvis vs mutas o voids då deras AA kostar typ löjligt mycket gas och marines dör som flugor. Kom gärna med lite tips där om ni kan något om det.

Sedan undrar jag också varför inte fler använder ghosts, för jävla sköna. Diggar ju att man kan bygga flera nukesilos nu, släng ut lite emp vs toss och nuka så är basen borta

Men som sagt vs air har jag proble me terrans :S

tjo, Marines käkar mutas som ingenting eftersom de inte kan klumpas längre kan du focus fire! Naturligtvis minst 2 medivacs med samt +10hp och helst stim. Mot voids så ghost EMP och marines där, även vikings funkar kalas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
1. Vikings ftw
2. 200 gas för en snubbe är lite sisådär.

what? 200 gas för en viking? har de höjt priset? I den patchen jag lirar är det 100 i gas

Permalänk
Testpilot

Han svarade på hunt3r:s båda frågor
1: Vad man använder som AA
2: Varför ingen använder Ghost.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Kiiiba hakar gärna på lite 2on2, prövade lite random 2on2 och ja, det gick rätt kasst, 3 raka torsk Du ställer alltså upp på egen risk

Edit: Nick: Gigantor

Jag addar dig sen när jag kommer hem så spelar vi.

Permalänk
Medlem

Finns det någon total ny spelare här, är verkligen helt kass, men söker någon likvärdig att spela med. Add Haziza.Haziza bara

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Finns det någon total ny spelare här, är verkligen helt kass, men söker någon likvärdig att spela med. Add Haziza.Haziza bara

Vi skulle kunna spela med.

Permalänk

Vore intressant att se hur spelet flyter på olika system. Ni som har betan och som orkar, posta er avarage FPS, grafikinställningar och datorkomponenter. CTRL+F eller CTRL+Shift+F för att visa FPS har jag för mig, annars använd fraps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av libertyaa
Vore intressant att se hur spelet flyter på olika system. Ni som har betan och som orkar, posta er avarage FPS, grafikinställningar och datorkomponenter. CTRL+F eller CTRL+Shift+F för att visa FPS har jag för mig, annars använd fraps.

Jag kör på 1680x1050 med allt på medium och i början av spelet har jag 140+ och sedan går det neråt emot 70-80 vid battles tror jag.

Permalänk
Medlem

Nu har jag tittat på några replays och jag får obehagliga associationer till Heroes of Might and Magic V. Det spelet är ungefär som sina populära föregångare, fast i 3D och såklart lite mer modernt överlag. Vi som var HoMM2/3-fans, var till en början glada, och tänkte att det här blir skitbra. Men efter att ha spelat ett tag, tyckte man att det var rätt trist att spela. HoMMV-forumen är helt döda sedan länge.

Det är något som gör att vissa spel inte borde göras i 3D, och jag vet inte riktigt vad det är. Det känns segt när man spelar. Trots att fps är hög, korta laddningstider osv. När man tittar på replays kan man ju ändra hastighet efter behag, men inte heller det avhjälper problemet. Svårdefinierad seghet.

SC2 påminner också om HoMMV på ett annat negativt sätt, nämligen i de överdrivna ljudeffekterna. Men det är ett mindre problem.

På det hela taget känns atmosfären fel, och jag tror inte att SC2 blir bra. Som sagt, troligen mest pga 3D, men det är möjligt att jag har fel och jag hoppas att så är fallet.

Prestanda: oftast lite drygt 50 fps. 1280*1024, inget rört i inställningarna i spelet. (Det mesta står nog på high.) C2D@2,75GHz, HD4670@original. Win7 64.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.