Permalänk

Samsung SH-S223B dvd bränn/läsare

Hejsan jag har byggt ihop min första dator idag (igår var det faktiskt) men jag har stött på ett problem med windows7. (jag köpte det för 100kr med csn kort)jag kan inte installera det står att det behövs drivrutiner för dvd läsare men det följde inte med nå när jag köpte den. den kom bara i sån där bubbelplast som är rolig att leka med.

här är en länk till dvdnlänk

Permalänk
Medlem

Googla fram drivrutinerna?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

jag har laddat ner nå konstigt grejs sen lagt det på usb sticka men det funkar inte. det kommer inte upp i windows installationen.

här är det jag hittade http://www.samsungodd.com/Eng/Firmware/FWDownload/FWDownload....

Permalänk
Medlem

Drivrutiner ska inte behövas. Det måste vara något problem med kommunikationen med brännaren.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk

men den kunde läsa windows skivan. är det windows som håller på att fucka?

Permalänk

någon som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

Kom precis på att jag haft precis samma problem med samma brännare, datorn hittade den lite då och då, löste det genom att köpa en annan

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Varför ska du uppdatera firmware? Hur ser meddelandet ut som säger att du behöver drivrutiner?

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

windows behöver drivrutiner för cd-dvd läsare.

nånting sånt...
men jag körde i windows xp ist och det funkar.

Permalänk
Medlem

Win 7 behöver inga externa drivare för läsare...

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

men det pungar upp sig ändå. det funkar iaf med xp...