Permalänk
Medlem

DFI LanParty, något att ha ?

Hej swec. Ska snart köpa nytt mobo då jag sitter på ett tillfälligt.
Var inne på komplett förut och såg DFI som jag aldrig sett eller hört talas om förut. Så gick in och kikade och läste lite snabbt. Men frågan är : Är det något att ha ? Gör dom bra saker ? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=417597 Funderar på det moderkortet i så fall.

Mvh

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

DFI gör enligt mig sjukt bra grejer, deras bios har alla inställningar man kan behöva när man klockar, även de riktigt små sakerna. Ska du inte klocka ser jag dock ingen anledning för dig att lägga extra pengar på DFI.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
DFI gör enligt mig sjukt bra grejer, deras bios har alla inställningar man kan behöva när man klockar, även de riktigt små sakerna. Ska du inte klocka ser jag dock ingen anledning för dig att lägga extra pengar på DFI.

+1
Plus att vissa är jävliga snygga också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
DFI gör enligt mig sjukt bra grejer, deras bios har alla inställningar man kan behöva när man klockar, även de riktigt små sakerna. Ska du inte klocka ser jag dock ingen anledning för dig att lägga extra pengar på DFI.

Okej låter mycket lovande, speciellt för mig som ska klocka för med den här brädan går det inte hehe :). Hur menar du med att lägga extra pengar ? Jag tycker det är rätt billigt, Eller ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
+1
Plus att vissa är jävliga snygga också.

Det kan jag nog hålla med om

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pjära
Okej låter mycket lovande, speciellt för mig som ska klocka för med den här brädan går det inte hehe :). Hur menar du med att lägga extra pengar ? Jag tycker det är rätt billigt, Eller ?

Det vet jag inte, mATX, 775 socket och DDR2 minne. Ganska dyrt mATX kort med en gammal socket och gamla minnen. Är nog som de andra säger, ska du inte klocka så ska du nog köpa något billigare. Finns ju mATX kort från 420kr och uppåt Så billigare finns ju.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Det vet jag inte, mATX, 775 socket och DDR2 minne. Ganska dyrt mATX kort med en gammal socket och gamla minnen. Är nog som de andra säger, ska du inte klocka så ska du nog köpa något billigare. Finns ju mATX kort från 420kr och uppåt Så billigare finns ju.

Om du inte läst de tidigare så skall han klocka! Han har ju tittat på ett trevligt moderkortet för de ändamålet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Det vet jag inte, mATX, 775 socket och DDR2 minne. Ganska dyrt mATX kort med en gammal socket och gamla minnen. Är nog som de andra säger, ska du inte klocka så ska du nog köpa något billigare. Finns ju mATX kort från 420kr och uppåt Så billigare finns ju.

Men jag vill ju ha en bra bräda. Har tittat mycket mycket på Asus men vart nyfike på DFI just därför. Jo den är rätt dyr kan ja hålla med med om

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Om du inte läst de tidigare så skall han klocka! Han har ju tittat på ett trevligt moderkortet för de ändamålet.

precis

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Hade ett DFI Lanparty till min gamla 3000+, fungerade fint men de andra komponenterna blev sig till åren så nu finns det inte kvar längre.

Som de andra säger, grymma inställningar i BIOS för överklockning.

Killen i Komplett recensionen verkade tydligen ha problem med att få sina RAM minnen att fungera korrekt, du kanske borde kolla upp det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pjära
Okej låter mycket lovande, speciellt för mig som ska klocka för med den här brädan går det inte hehe :). Hur menar du med att lägga extra pengar ? Jag tycker det är rätt billigt, Eller ?

Jo den modellen är ganska billig, tänkte mer på UT som är den serien jag är intresserad av, den är inte så billig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Om jag kommer ihåg rätt så är JR serien den billigaste och mer som en budget serie?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Avstängd

Jag kör med ett DFI nu för första gången. Är inte imponerad då det finns en hel del buggar. Nästa gång går jag tillbaka till Asus eller så testar jag kanske Gigabyte eller EVGA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Om jag kommer ihåg rätt så är JR serien den billigaste och mer som en budget serie?

Nää, JR är Micro-ATX serien, vad jag vet iallafall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dispersion
Nää, JR är Micro-ATX serien, vad jag vet iallafall

Aha, men kolla på deras hemsida, där står det lite om varje serie.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jo den modellen är ganska billig, tänkte mer på UT som är den serien jag är intresserad av, den är inte så billig.

Okej, men har även kollat på det här http://www.inet.se/artikel/1900966/asus-maximusii-gene-matx-s...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Jag kör med ett DFI nu för första gången. Är inte imponerad då det finns en hel del buggar. Nästa gång går jag tillbaka till Asus eller så testar jag kanske Gigabyte eller EVGA.

Okej , buggar vill jag inte ha att göra med. Så inget du rekommenderar ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB