Permalänk
Medlem

xbox 1 stream help

hej.har sökt på xbox stream och inte f¨tt nån riktigt bra förklaring på hur jag streamar till mitt vanliga xbox(inte 360).den e moddad å allt men har just problem med just inställningarna..får kontakt med internet via xboxet men just att få kontakt med min laptop är problemet..skulle vara jättetacksam för hjälp

Permalänk

Vad har du för operativsystem?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk

Antar du har en router, då fixar du så XBOX:en har 192.168.1.10 t.ex. Datorn kan ha 192.168.1.2. Dela ut mapparna på datorn, slå av lösenordsskyddad delning.

Se till att dator och XBOX tillhör samma workgroup. Sen kan du genom XBOX:et hitta dina delade mappar genom SMB...

Lite svårt att förklara utan bilder...

E klurigare att få det att funka på Vista, lättare med Win 7 igen...

EDIT:

Hittade det här på Console.se, dock har jag för mig det fungerar bättre att fixa så att datorn och xbox har statiska IP:n först...

1. Dela ut mappen där du har dina filmer/din musik på din dator.
(Högerklicka på mappen, dela ut)

2. Sätt på ditt xbox om du inte redan gjort det

3. Öppna xbmc

4. Vill du streama musik går du in på min musik, vill du streama film går du in på mina filmer.

5. Tryck på "vit"

6. Lägg till källa

7. "Höger" bläddra

8. Gå längst ner och välj "Lägg till nätverksplats..."

9. Protokoll ska vara Windows Nätverk SMB

10. Bläddra efter servernam
Alternativt kan du skita i att bläddra och bara skriva in istället.
Då skriver du SMB://DATORNAMN/UTDELADMAPP när du gjort det kan du hoppa över resten och njuta istället

11. välj SMB://, sen kommer den arbetsgruppen du är medlem i komma upp, gå in på den.

12.sen väljer du den datorn du vill komma in på och därefter mappen som det du vill komma åt ligger i.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

tror ya fattar..men nu har ya iaf nått att gå på.tack.återkommer om det inte funkar

Permalänk
Medlem

ooooofff d funka maaan..tack så fukkn mycke asså..har haft världens prob me detta..tacktacktacktack.me love u=)

Permalänk
Medlem

Ursäkta för att jag bumpar denna relativt gamla tråd. Jag undrar bara om någon kan konfirmera att dessa instruktioner funkar med windows 7? Jag försökte få delningen att funka för cirka ett år sedan utan lyckat resultat. Så jag undrar om det är värt att leta fram xboxen igen och gå efter guide-stegen som matte hedström skrev för att få det att funka?

Kommer självklart att uppgradera till nyaste xbmc innan jag försöker..

Permalänk
Medlem

Detta har funkat för mig i XP, vista och 7... Dock har jag haft problem med vissa releaser av XBMC. De som finns på t.ex. torrentleech vill inte fungera för mig. Satt och funderade, men jag kan tyvärr inte komma ihåg var jag fick tag på de versioner jag använder.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Efter en hel del strul så har jag nu fått igång det med delningen mellan xboxet och windows 7... Tänkte att jag skriver hur jag gjorde ifall att fler behöver hjälp. Detta gäller den senaste versionen av xbmc -> T3CH XBMC 2010-03-10 SVN rev28472 taget från http://t3ch.yi.se/ .

1. Fixa internt nätverk. Sätt datorn som 192.168.1.1, nätmask 255.255.255.0. Sätt xboxet som 192.168.1.2, nätmask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.1.

2. Stäng av windows brandvägg för det interna nätverket. (Eller kom på hur man tillåter en xbox genom den).

3. Högerklicka på den mapp du vill dela. Välj "share with" -> "specifik people". Välj "everyone" i dropdown-listan och tryck add.

4. Gå in i "den här datorn" och välj "map network drive" högst upp i menyraden. Mappa foldern du delat ut till en enhet som INTE är Z, T, Q, U eller P, eftersom dessa är reserverade för xboxen.

5. Starta om ditt xbox

6. Öppna xbmc

7. Vill du streama musik går du in på min musik, vill du streama film går du in på mina filmer.

8. Tryck på "vit"

9. Lägg till källa

10. "Höger" bläddra

11. Gå längst ner och välj "Lägg till nätverksplats..."

12. Protokoll ska vara Windows Nätverk SMB

13. Bläddra efter servernamn.

14. välj SMB://, sen kommer den arbetsgruppen du är medlem i komma upp, gå in på den.

15. Sen väljer du den datorn du vill komma in på och därefter mappen som det du vill komma åt ligger i. Ange samma användarnamn och lösenord som det konto du använder i windows.