Finns det spel med bättre grafik än Crysis?

Permalänk

Finns det spel med bättre grafik än Crysis?

Crysis släpptes 2007, och än idag har jag inte sett nått spel med bättre grafik. Dem senaste FPS spelen Bad Company 2 och Modern Warfare 2 är snygga, men långt ifrån lika snyggt/realistiskt som Crysis.

Nu har jag ju inte testat alla spel i världen, så jag undrar om det finns nått spel med lika bra/bättre grafik än Crysis?

Edit: Finns det nått spel som är tekniskt grafikmässigt bättre?

Permalänk
Medlem

Jag tycker crysis är långt i från det snyggaste, tekniskt avancerat ja, snygg design njae.
trine tex är snyggt, metro 2033 ska väll vara bra det med. http://ps3bloggen.se/wp-content/uploads/2009/09/trine_2.jpg <--- Trine

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Vad som är snyggt och realistiskt är väl upp till var och en att avgöra?

Själv tycker jag att BC2 är snyggare och mer realistiskt än Crysis

Permalänk
Medlem

Enligt mig så ser DiRT 2 snyggt och realistiskt ut, även GTA IV, BC2 och Far Cry 2.

Det snyggaste och mest realistiska spelet måste ju vara Team Fortress 2 Nä skojade bara.

Tkr egentligen att de flesta nya spelen är ungefär lika i "snygghet" och "realistik", fast nästan allt beror på vilken grafik man kör på.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk

Jag tycker GTA IV och Bad Company 2 är mycket snyggare än Crysis!

Permalänk
Medlem

Crysis maxxat är det snyggaste grafiken du kan få i dagsläget. Dock är BC2 också förjävla snyggt maxxat.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

saken är ju att det är så grym fysik i Crysis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
Vad som är snyggt och realistiskt är väl upp till var och en att avgöra?

Jag menar tekniskt sett.

Editerade min första post med att klargöra det

Permalänk
Medlem

Metro 2033 är snyggt som fasen.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Avstängd

Vad förstår inte ni? Han skrev Tekniskt. Och det finns det inte! Iallafall inte förräns neddummade versionen av Crysis 2 kommer med nya Sandbox och nya TOD edits!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
Vad som är snyggt och realistiskt är väl upp till var och en att avgöra?

Själv tycker jag att BC2 är snyggare och mer realistiskt än Crysis

Snyggare är det långt ifrån Texturerna, Skuggorna, Byggnaderna, allting i BC2 ser dåligt ut förutom karaktärerna! Mer realistiskt är det nog inte heller, dom är nog on-par på det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

En fråga till dem som säger att Bad Company 2/GTA 4 är snyggare: När ni spelade Crysis, körde ni Very High på alla grafikinställningar på ett DirectX 10 system?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
En fråga till dem som säger att Bad Company 2/GTA 4 är snyggare: När ni spelade Crysis, körde ni Very High på alla grafikinställningar på ett DirectX 10 system?

Ja

Permalänk
Medlem

Crysis är väll rent teknsikt sett snyggast men det är absolu inte det spel jag tycker ser bäst ut!
T.ex Resident Evil 5 är ju jätte snyggt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrNi|sson
Ja

Crysis

BFBC

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Grid

Bilracingspelet är bland de snyggaste jag tycker i alla fall!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Tack för jämförelse bilderna Mupp3n! Där ser man tydligt hur mycket snyggare (tekniskt sett) grafiken är i Crysis än i Bad Company 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Tack för jämförelse bilderna Mupp3n! Där ser man tydligt hur mycket snyggare (tekniskt sett) grafiken är i Crysis än i Bad Company 2.

öhm inte för att vara den som är den men vad pratar du om??? du och många andra misstar färgstarkt för avancerat... nu säger jag inte att crysis är fult men rent tekniskt som du säger så ligger bf bc2 låångt bättre till än crysis med DX11 och annat smått å gott i sin bag. som sagt missta inte färgglatt för avancerat!

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk

Här är en annan in-game bild från Crysis.

Lägg märke till hur snygg Object Motion Bluren är på tunnorna som rammlar där.

Permalänk
Medlem

@ Mupp3n: Alla vet att crysis egentligen inte ser så bra ut när man lirar. Det där är "best case senario" med hjälp av lite moddar. Det jämför du med bfbc2 "worst case senario" knappast en rättvist jämförelse.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Ingen som tycker grafiken ser mer överdriven ut än snygg i Crysis?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
@ Mupp3n: Alla vet att crysis egentligen inte ser så bra ut när man lirar. Det där är "best case senario" med hjälp av lite moddar. Det jämför du med bfbc2 "worst case senario" knappast en rättvist jämförelse.

+1

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Lite roligt att du säger att Crysis är mer troligt än MW2. På crysis får man "superkrafter" som att hoppa über högt etc. Det tycker inte jag är så trovärdigt imo.
Mvh,

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robiiins93
Lite roligt att du säger att Crysis är mer troligt än MW2. På crysis får man "superkrafter" som att hoppa über högt etc. Det tycker inte jag är så trovärdigt imo.
Mvh,

Ja för det låter ju så mycket mer trovärdigt att allt går i slow motion när man slår in en dörr eller så.

I Crysis så har man ju ialla fall en dräkt som ger dig dessa superkrafter olikt mw2 men ändå tål man och klarar av mer fiender där än vad man gör i crysis nästan......... Och det är ju självklart mer trovärdigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Alla vet att crysis egentligen inte ser så bra ut när man lirar.

Crysis är den bästa spelupplevelse jag haft, det ser väldigt bra ut när man lirar (iaf på min dator när jag kör maxat på allt). Object Motion Bluren hjälper till att öka realismen med typ 110% också.

Idag när jag spelar andra nya spel, så känns det alltid som att nedgradera sig/gå bakåt i tiden, eftersom dem har sämre grafik

T.ex så har jag inte hittat nått annat PC spel med Object Motion Blur. (någon som vet om nått annat spel med den effekten?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robiiins93
Lite roligt att du säger att Crysis är mer troligt än MW2. På crysis får man "superkrafter" som att hoppa über högt etc. Det tycker inte jag är så trovärdigt imo.
Mvh,

Har superkrafter nåt med grafik att göra?!

Själv tycker jag att crysis ser bättre ut utifrån screenshotsen som Mupp3n postade. Detaljrikedomen. Kolla på träden i BC2 tex, dom suger. Nu kanske inte träd är det viktigaste, och träden i Crysis är dessutom onödigt snygga, men iallafall.

Crysis är det bästa jag vet, men jag har inte spelat BC2 eller MW2. Dirt 2 ser snyggt ut, men jag tror inte att det är så himla snyggt egentligen, man hinner ju liksom inte se om det är dålig grafik när det går så fort :S

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axelander23
Har superkrafter nåt med grafik att göra?!

Själv tycker jag att crysis ser bättre ut utifrån screenshotsen som Mupp3n postade. Detaljrikedomen. Kolla på träden i BC2 tex, dom suger. Nu kanske inte träd är det viktigaste, och träden i Crysis är dessutom onödigt snygga, men iallafall.

Crysis är det bästa jag vet, men jag har inte spelat BC2 eller MW2. Dirt 2 ser snyggt ut, men jag tror inte att det är så himla snyggt egentligen, man hinner ju liksom inte se om det är dålig grafik när det går så fort :S

Träden i crysis är ju riktigt fula?! Kantiga och raka, utan runda böjar. Kolla bara på bilderna från mupp3n. Växer åt ett håll, sen byter det plötsligt riktning åt ett annat håll med en skarp kant. Väldigt realistiskt (y);)

Dock konstigt att ingen har slagit det 3 år gamla crysis än..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
@ Mupp3n: Alla vet att crysis egentligen inte ser så bra ut när man lirar. Det där är "best case senario" med hjälp av lite moddar. Det jämför du med bfbc2 "worst case senario" knappast en rättvist jämförelse.

Det finns inga grafiska MODDAR till spelet. Allt som man ändrar är Time of Day, l2play the editor. innan du säger något som inte stämmer.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Dock konstigt att ingen har slagit det 3 år gamla crysis än..

Ja, det är en besvikelse
När Crysis släpptes så trodde jag att utvecklingen kommit så långt och att alla andra spel efter Crysis skulle ha minst lika bra grafik tekniskt sett eller bättre. Men icke sa Nicke.. dem nya spelen har sämre

En teori kan vara att spelföretagen anpassar sina spel så dem ska funka på dagens konsoler också (Xbox 360 och Playstation 3), och eftersom dem konsolerna har dåliga grafikkort så utvecklar spelföretagen inte spelen med så bra grafik. Med andra ord: Konsolerna har stoppat grafik-utvecklingen!

Permalänk
Medlem

Skulle varit Metro2033 me dx11 och allt på max.

Men skitspel för övrigt

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC