Permalänk
Medlem

spela upp film från sd minnes kort

hallå där, behöver lite hjälp här.
jag försöker spela upp film från minnes kort på min tv en panasonic tx-p4610e
jag kan se alla bilder och så, men jag lyckas inte få fart på video grejen
manualen säger att den ska klara att spela upp mpeg 2 ps och h.264 tror jag det hette. men det är mpeg 2 jag försöker få igång eftersom den andra gör så stora filer, tanken är att spela upp mina gamla rippade dv filmer som är i divx på tv direkt från sd minne.
jag har provat att konvertera till mpeg 2 ps men det funkar inte, det finns ju en miljon olika varianter och olika upplösningar,
så är det nån som vet hur man ska göra och vilken upplösning man ska lr program för att konvertera, idag använder jag xilisoft.

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk

Det kan bero på filstorleken och formateringen av sd-kortet, vissa tv-apparater klarar int ntfs-formaterade diskar/minneskort och är alltså begränsade till 2gb.

Visa signatur

blu-rays.se - allt om Blu-ray, Blu-ray spelare, Blu-ray filmer & 3D-TV

Permalänk
Medlem

kortet funkar, kan läsa alla bild filer, dock inte filmfiler, har pratat med panasonic oxå, men dom visste inte heller.

men tack för ditt inlägg

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |