Allods Online (läs!)

Permalänk
Medlem

Några saker som jag inte gillar med spelet är att man inte kan länka saker i chatten, att det inte finns någon textbubbla så det blir lättare att se vad folk skriver, ett omklädningsrum där man kan se hur något ser ut, en minimap och en mail-ikon så man kan se om man har fått nya brev.
Men i stort sett så är spelet rätt bra och kul, kommer nog fortsätta spela det

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Har inte varit inne och spelat allods online på Ca. 1-1,5 månad, när jag precis loggade in var min karaktär bort, level 16.
Har dem tagit bort alla karaktärer eller vad tusan är nu detta ?

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Har inte varit inne och spelat allods online på Ca. 1-1,5 månad, när jag precis loggade in var min karaktär bort, level 16.
Har dem tagit bort alla karaktärer eller vad tusan är nu detta ?

Mvh,

Du spelade väl closed beta isf..?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi
Du spelade väl closed beta isf..?

Ja, tog dem bort alla karaktärer inför open beta då ?

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Ja, tog dem bort alla karaktärer inför open beta då ?

Mvh,

Japp

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Hmm, hur ska man fördela sina statpoäng egenltligen. Man vill ju inte göra nåt som är helt fel. Ta t.ex psionicist som jag testade... är det int, perception och sen wisdom som man ska lägga sina poäng på?
Läser man det här verkar det ju som man ska lägga poäng på det mesta:
http://allodsonlineguide.heartlessgamer.com/2010/03/psionicis...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

betan slut nu?

Permalänk

Öppna betan är fortfarande i full gång!

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Någon testat endgame än? Möjligtvis fått tag på ett sånt astral ship?

Permalänk
Medlem

Kändes lite som en B kopia av WOW.

Permalänk

Kul spel, har en Gibberling brawler på ISA men har fastnat i holy-land.

Open-PvP behöver definitivt ändras.
Jag köper helt och hållet konceptet men som det är nu så hinner man knappt fram till sina uppdrag innan man blir överkörd av något mongo som tycker det är en bra ide att springa runt med sin 35+ karaktär där (Holy-land är 22+).

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk

Försök undvika quests som gör dig PvP flaggad, så undviker du att bli gankad.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Är det Holy Land som gäller efter Wild Isles?
Slut på quests vid lvl22, och kört enligt fatigue, men får inget "go here and continue questing" quest

- Clubz

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk

Kontrollera så att du verkligen gjort alla "world mystery quests". Finns en separat tab i din questlog för dem. Det låter som du missat något!

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Om ni är sugna på en helsvensk guild med vent/hemsida och trevligt folk gå in på:

http://focus.mmoguildsites.com/

Permalänk
Medlem

Kommer spelet att vara free-2-play när det släpps sen eller kommer det att kosta något?

Kommer det att kosta något att köpa spelet när det inte är beta längre? När tar betan slut...om det är någon som vet?

Jag kör en psionicist (mentalist) och tycker att det är ett riktigt trevligt spel. Vill gärna spela vidare.

Detta går säkert att hitta på deras egna sida, har letat lite men sitter nu på jobbet och kommer inte åt sidan p.g.a. spärrar i deras brandvägg...hmm

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Roligt spel, rekommenderar det för alla med gott om tid.

Spelet livnär sig på en cash shop (finns quest ang. det vid lv9 tror jag det var). Det största problemet för tillfället är att utgivaren försöker suga åt sig pengar för snabbt och för mycket pga att spelet fått väldigt positiva recensioner på nätet. Det var hintat att Allods skulle vara mer rättvist än andra F2P MMOs där man kan köpa sig till toppen. Men sen dess har det bla introducerats en debuff när man dör som sänker stats med 25%, som stackar och varar två timmar vid lv40 Oo Den stannar kvar om man loggar ut, men det går att köpa rensning för guld i spelet om man hamnar i dödszonen, om man blir ressad sas är man dock tvungen att använda "parfym" som är cash shopens lösning på det. Det är annat också som sänker förtroendet om man kollar ryska versionen som utvecklas först. Det som trots allt talar för Allods är väl att det kostat 12 miljoner dollar att göra och communityn är såpass högljudd att utgivaren förstått att spelarna inte kan mjölkas för hårt om de vill ha tillbaka sina investeringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norton:

Men sen dess har det bla introducerats en debuff när man dör som sänker stats med 25%, som stackar och varar två timmar vid lv40 Oo Den stannar kvar om man loggar ut

Detta var anledningen till att jag inte började spela, kan knappt kallas Free to Play om man inte kan spela efter en död och måste antingen köpa sig fri eller vänta en absurd lång tid. :/

Med tanke på hur mycket jag kan dö under en raid kväll i Wow så skulle Allod kosta mig lika mycket under en kväll som en månad i Wow. FTP jo tjena!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Verkade intressant nog för att testa, i väntan på SW:TOR, men om det där är sant så försvann ju intresset direkt...

Permalänk

FoD (Fear of Death) debuffen karaktären får när den dör, kommer att tas bort. Det är redan officiellt från gPotato sedan en veckas tid ungefär.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Då kan det ju vara värt att testa. Får ta och kolla upp det där lite mer sen.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge tips på vart man ska som level 11 (empire) börjar få dåligt med quests att göra i staden man börjar i... ?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

För dem av er som är intresserade. Ni har möjlighet att delta i en Allods Online tävling på MMOfocus.
http://mmofocus.se/index.php/2010/04/23/tavling-vinn-allods-o...

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Såg väldigt mycket ut som wow. Vilket i sig är positivt då grafiken är nog det enda jag tycker är bra hos wow, men de har ju inte direkt ansträngt sig i UI:t för att skapa något annorlunda.

Men jag ska nog ta och ladda ner och testa iallafall. Men jag tror nog att jag fortfarande är lika trött på fantasy-mmorpg's. Vi får se

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

någon som kan något om de olika klasserna?

Vilken e bästa DPS-klassen? Vilken e Bästa tank o healer? Finns det någon klass som kan vara både tank och healer (med olika speccs såklart ^^)

Tacksam för svar

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

För er som irriterar er på att det inte går att aktivera invert mouse så finns det en "fix". Ladda ner GlovePIE och kör sedan följande script:

if mouse2.rightbutton then mouse.SwallowMovement = true FakeMouse.DirectInputY = FakeMouse.DirectInputY - Delta(RealMouse.DirectInputY) FakeMouse.DirectInputY = FakeMouse.DirectInputY - Delta(RealMouse.DirectInputY) mouse.DirectInputX = mouse.DirectInputX + Delta(mouse.RealDirectInputX) else mouse.SwallowMovement=false endif

Byt ut mouse2 till rätt mus som används. Har du en mus = mouse1, har du laptop + extern mus = mouse2.

Får det inte att fungera. Skulle man kopiera in hela och köra?

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Får det inte att fungera. Skulle man kopiera in hela och köra?

Inte jag heller, MEN detta fungerar:

Öppna
.....\Allods Online\Personal\global.cfg

Hitta:
opt_mission_player_camera_slider_y_factor = 1
och ändra till:
opt_mission_player_camera_slider_y_factor = -1

Ta-da!

(från spelet forum:
Allods Online - A Completely Free To Play Online Game! • View topic - Invert Y-Axis on Mouse )

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Finns det någon pet class i allods online?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catch:

Finns det någon pet class i allods online?

Warden

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

har försökt ladda hem skiten 3ggr nu och försökt installera......buggigt värre går ju inte fattas hela tiden filer !!

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar