Permalänk
Robot

Mirror

Heej!

Jag har nu kommit på hur mitt dator chassi skall se ut.
På chassiet skall jag polera aluminium detaljer.
Jag har aldrig polerat något innan så var tvungen att testa hur jobbigt det är.
Så jag hade en extern hårdisk (LaCie) 1000gb hemma.
Den svarta färgen på den hade fått många repor så jag bestämde mig för att ta och polera den.

Jag har hittills bara tagit bort all färg som var på den.

Uppdateringar kommer komma lite då och då så inget projekt jag snabbar mig med.

Har ingen värdig kamera att ta kort med riktigt så bilderna får vara som dom är.
Sedan så kan jag verkligen inte ta kort men så det är.

Besök albumet: Mirror av Dahl1n

Permalänk
Inaktiv

Väntar med att sätta poäng tills du polerat den blank<3

Permalänk

ser ut att kunna bli intresant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zappen99
Väntar med att sätta poäng tills du polerat den blank<3

Ja det tycker jag du skall göra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
ser ut att kunna bli intresant

Tack tack

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk

som sagt, väntar med poäng

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Du har samma hårddisk som jag har

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk

nice

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem

om du vill ha bra tips på hur man högglanspolerar så kan du alltid ta en titt i mitt urgamla projekt...

http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=100394

resultaten ser du !!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
om du vill ha bra tips på hur man högglanspolerar så kan du alltid ta en titt i mitt urgamla projekt...

http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=100394

resultaten ser du !!!!!!

Det såg riktigt nice ut skall se vad jag hittar hittills har jag fått gjort allt förhand

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
Det såg riktigt nice ut skall se vad jag hittar hittills har jag fått gjort allt förhand

//Dahlin

finns inget annat sätt än för handm det är det allra bästa !
jag har jobbat med detta så jag vet, alla maskintillbehör o allt släpp det, det enda man kör på maskin är själva högglanspolleringen :P, så det är nog den roligaste biten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
finns inget annat sätt än för handm det är det allra bästa !
jag har jobbat med detta så jag vet, alla maskintillbehör o allt släpp det, det enda man kör på maskin är själva högglanspolleringen :P, så det är nog den roligaste biten

Problemet är att jag får ta och göra allt förhand
Och just nu sjukt mkt i skolan så hinner inget annat nu typ

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Avstängd

Köp 1200grit sand papper från klasses och autosol sen har du en spegel! det kan ju max ta 3h att göra...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Vilken hårddisk är det?