Ska man inte få med en sata kabel när man köper 2tb disk från inet.se

Permalänk
Medlem

Ska man inte få med en sata kabel när man köper 2tb disk från inet.se

Hej jag har köpt en hårddisk från inet http://www.inet.se/artikel/4303912/2tb-samsung-ecogreen-f4eg.... men ska man inte få med en sata kabel till?
För jag har ingen annan så då måste ja lägga en till beställning på en sata kabel.... tycker det är dåligt av inet isofall..

mvh/henkow

Permalänk
Hedersmedlem

De kommer bara med moderkorten, så de får du köpa extra annars

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

du måste köpa till en. likadant hos andra företag.

Du kan köpa en ps3 men inte får du med spel eller hur?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Nepp. Finns med moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Nepp. Finns med moderkort.

fan va sämst då måste ja betala frakt med =/ aja kan ni länka till en på inet tack, den måste vara ganska lång.. ksk 40cm tack i förhand

Permalänk
Medlem

Är ju ändå fraktfritt, men om du tänker på tiden så förstår jag dig

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem
Skrivet av _oZZar_:

Är ju ändå fraktfritt, men om du tänker på tiden så förstår jag dig

de e ju inte fraktfritt då måste man handla för över 500 kr har ju redan fått hem hårddisken , man måste väll ha en strämkabel med? bra om ni kan länka en sata och en strömkabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

de e ju inte fraktfritt då måste man handla för över 500 kr har ju redan fått hem hårddisken , man måste väll ha en strämkabel med? bra om ni kan länka en sata och en strömkabel

finns väl en affär nära dig ? clas ohlson eller liknande brukar väl ha sådant antar jag?

http://www.inet.se/artikel/8201009/serial-ata-med-clips-0-5m

Strömkabel sitter fast i nätagget.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

fan va sämst då måste ja betala frakt med =/ aja kan ni länka till en på inet tack, den måste vara ganska lång.. ksk 40cm tack i förhand

Det följer ju aldrig med kablar till någonting man köper.

Varför vill du att folk ska gå in på Inet åt dig istället för att göra det själv?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk

Strömkabeln drar du från nätagget, sata kabel har du här: http://www.inet.se/artikel/8903232/serial-ata-harddiskkabel-5....

Tror dock att de blir billigare för dig att köpa en direkt i affär om du ni vil slippa frakten, alltså typ på kjell och company. Teknikmagasinet säljer datornkomponenter nu för tiden också.
Med lite tur kan du ju maila inet och föklara missförståndet så kanske de kan posta en kabel till dig med vanligt brev och på så sätt få billigare frakt...

Personligen tycker jag att man ska ha koll på att kabeln följer med moderkortet och inte hdd när man bygger egna datorer...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

men ska inte ens bygga en ny dator bara uppgradera en äldre och göra en htpc av den har aldrig byggt en dator eller köpt en hårddisk förrut ,....

Permalänk
Medlem

Sata kabel

Svar nej, det är ditt eget ansvar att beställa.
Du har beställt en hårddisk.
Inget annat.

Permalänk
Medlem

sata

Skrivet av Alfsvåg:

men ska inte ens bygga en ny dator bara uppgradera en äldre och göra en htpc av den har aldrig byggt en dator eller köpt en hårddisk förrut ,....

Tycker att man själv ska ha koll på vad som följer med....
Men man kan tycka att när man lägger hdd i kundvagnen så kan de rekomendera tillbehör tex sata kabel...

Permalänk
Medlem

Eftersom priskonkurrensen är stenhård, säljer web-butikerna i stort sett bara "bulkdiskar" utan tillbehör.
Retaildiskar i Butikskartong brukar vara kompletta med satakabel, installationsanvisning och skruvar mm.
Dock svårt att hitta någon som säljer retail till rimliga priser.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

okej får köpa en sata kabel 50cm från inet då eftersom ja inte har någon databutik i närheten tack för hjälpen alla :).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alfsvåg:

okej får köpa en sata kabel 50cm från inet då eftersom ja inte har någon databutik i närheten tack för hjälpen alla :).

http://gulasidorna.eniro.se/f/escape-data:14732037
Verkar vara en ordinär datorbutik. De lär ha kablar eftersom de säljer datorer och lösa hårddiskar etc. enligt deras inte allt för proffsiga webbsida...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jo escape data vet ja ju att de finns med de e inte så billiga så ksk billigare att beställa från inet men tack för att du tog dig tid o kolla upp det