Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Ok inte kollat igenom hela tråden, men här är min åsikt;

Om du spelar mycket skulle jag rekommendera en LCD/LED (det vill säga en LCD med LED belysning vilket alla "LED"-TV-apparater är) och om du bestämmer dig för det, var säker på att välja back-lit LED och inte så kallad edge-lit LED.
Båda har även sina för och nackdelar, men back-lit ser enligt mig extremt mycket bättre ut och färgåtergivningen och svärtan är oftast väldigt väldigt mycket bättre. Fördelen med edge-lit är t.ex. att ibland har back-lit problem med "halos" dvs typ ljusringar/ljus-dimma som kan bildas mot mörka bakgrunden runt ett ljust objekt.

Själv så gjorde jag ett inköp i julas och efter en del efter forskning blev det en LG LE8500 back-lit LED. Är nöjd som satan. Inte jätte bra betraktnings vinklar, men framifrån så ser jag knappt något negativt alls med den.
Men om jag inte spelat mycket på min teve skulle jag inte tvekat en sekund på att ta en plasma ist.
Som janee länkar ovan är också minhemdio.com ett väldigt bra forum med mycket info om just hemmabio.
Mitt bästa tips dock; åk ut och kolla!

Vad dillar du om, Plasma är ju super vid spel just av den anledningen att de är så responsiva.

Det gäller ju även bildkvalité, plasma är bäst.

Som nämns i inlägget ovan är alla LED-belysta tv-apparater LCD.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Vad dillar du om, Plasma är ju super vid spel just av den anledningen att de är så responsiva.

Det gäller ju även bildkvalité, plasma är bäst.

Som nämns i inlägget ovan är alla LED-belysta tv-apparater LCD.

Ja klart att det på det sättet är bäst, men jag snackar om inbränningar i plasman. Har det försvunnit på senare år? Det är ju fortfarande plasma, alltså kristallen i sig som ger ifrån sig ljuset, alltså kan det brännas fast om man har ett konstant ljus från en viss punkt en längre tid. Har det ändrats på senare? :S

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Ja klart att det på det sättet är bäst, men jag snackar om inbränningar i plasman. Har det försvunnit på senare år? Det är ju fortfarande plasma, alltså kristallen i sig som ger ifrån sig ljuset, alltså kan det brännas fast om man har ett konstant ljus från en viss punkt en längre tid. Har det ändrats på senare? :S

Same shit different year.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk

Vad var det jag sa?? Dom på www.minhembio.com är helt värdelösa ju, några vettiga svar men resten låtsas som om de är nåt istället för att hjälpa till.

Nån som har erfarenhet av LG 350N eller 550N?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=578558

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.