Acquiring Network Address / IP 0.0.0.0. SUUUUUCK :*(

Permalänk
Medlem

Acquiring Network Address / IP 0.0.0.0. SUUUUUCK :*(

Tjenare! Har stott pa ett problem som sa manga andra har gjort.
Min laptop vagrar ansluta till natverk, och jag har testat foljande:

Starta om datorn en miljard ganger.
Ominstallerat drivers hundra ganger.

Andrat i regedit och services.msc for att se sa att programmen som ska vara igang ar igang (enligt andra tradar med samma problem).

Det funkar att koppla i datorn med kabel, funkar direkt.
Men med WIFIn star det bara att IP'n ar 0.0.0.0. Har testat satta en statisk ip men hjalper saklart inte.

Repair ungefar tusen ganger ocksa.
Kanner mig lamslagen, verkar ju inte ga att losa detta problemet.

Har XP SP 2
Dell Wireless 1350 WLAN Mini-PCI Card

Ipconfig release/renew funkar inte
Ipconfig /all ger

Physical Adress 000.....
DHCP Enabled - Yes
Autoconfiguration Enabled - YES
IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0.
Default Gateway
DHCP Server 255.255.255.255

Har googlat i 2 timmar nu och forsokt folja andra tradars exempel men finns ju fanimig ingen losning pa problemet :@

All hjalp uppskattas
Tack pa forhand, Jonas

Permalänk
Medlem

Vems Wlan försöker du ansluta till? Klarar ditt kort krypteringen? Eller är det kanske ett 802.11N nät och ditt kort bara klarar B/G?

Vad har du för AP/Router?

Permalänk

Låter som att du har nått knas med nätverkskortet iom att din MAC-address (Physical Address) är 000... Är antagligen så att routern vägrar ge dig IP då du har ogiltig MAC-address.

Går att manuellt ändra MAC på sitt nätverkskort så sök lite på det via Google så hittar du nog.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så lätt att du råkat inaktivera WiFi sändaren?

Permalänk
Medlem

Ne inte wifi sändaren. Misstänker att det är som CloX säger , att den inte klarar krypteringen.
Lyckades ansluta till ett public wifi , 3kb i sekunden hurra. Dock kunde jag inte ansluta till det krypterade, TROTS att jag hade rätt kod. Så det ligger något i krypteringen.
Det är ett gammalt skitkort, innebär detta att jag inte kommer kunna ansluta till nät med den typen av krypteringen även om jag har nycklar/kod för det?

Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Om Routern är inställd på WPA2-PSK (AES) och ditt kort inte klarar av det kommer det inte att funka.
Hittade en sida där det står vad kortet stödjer. http://www.dell.com/downloads/us/products/latit/dell_wireless...
Det vill säga, inte WPA2-PSK (CCMP, AES) utan bara WEP och WPA-PSK (TKIP)

Permalänk
Medlem

Många tack, det tog bort ett stort frågetecken från min hjärna... Upskattas verkligen.

Permalänk
Medlem

Fick du snurr på det?